Vivacity – Pierścienie – POMOC?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #44027
    bladex3
    Użytkownik
    • 8
    • 24Postów:

    Witam!
    Posiadam skutera Peugeota Vivacity 2002r.
    Miałem nim lekka stłuczkę.
    Dostałem w dekiel silnika.
    Sprzęgło odśrdokowe poszło lecz je naprawiłem.

    Ostatnio zauważyłem ze skuter mi bardzo dymi z rury białym dymem.
    A na wyjściu wydechu od cylindra widzę coś jakby olej mi ciekł , z rury także pryska coś czarnego i tłustego, lecz nie widzę żeby mi ubywało oleju bardziej benzyny więcej pali.

    Ostatnio skuter nie chciał mi odpalić, po wykręceniu świeca albo w oleju alb w benzynie lecz była lekko czarna wiec waham się pomiędzy olejem a benzyna.
    Postanowiłem rozkręcić cylinder. Czarny nie był , lecz zaniepokoiła mnie jedna rzecz pęknięty mam chyba jeden pierścień. I teraz pytanie – Czy to może być tego wina ?
    Po skręceniu skuter nie odpala, kompresja nie jest najlepsza , lecz świece moczy w benzynie.
    Po wykręceniu świecy i kiedy próbuje odpalić skutera z startera nożnego widzę jak z cylindra pryska benzyna.

    Czym to może być spowodowane ? Zaraz po wypadku sąsiad grzebał mi w tym skuterze nie chciał mu odpalić i strzykawka podał paliwo w jeden i drugi wężyk od pompki paliwa ? i od tego czasu skuter coś nie chciał odpalać – lub bo 15-20min kopania odpalił lecz coś z rury pryskało?
    Czy to może być ta przyczyna ?
    Może źle podpiął wężyki w pompce paliwa ?

    Już sam nie wiem jakie mam zadać sobie pytania…

    Proszę o Pomoc i z góry Dziękuje
    Pozdrawiam
    Patryk

    #44029
    Piotrekacm
    Użytkownik
    • 0
    • 53Postów:

    To na 95% wina pierścienia, kumplowi też palić nie chciał, z popychu odpalił, ale strasznie sie grzał. Po wymianie perścienia było dobrze.

    #44039
    bladex3
    Użytkownik
    • 8
    • 24Postów:

    Dzięki kolego.
    Poczekam jeszcze na wypowiedzi innych, za naprawę wezmę się dopiero jak się cieplej zrobi.

    A jeszcze zapytam.
    Czy pierścienie można kupić oddzielnie bez tłoku ?
    Jeśli nie to czy jest sens kupować cały tłok ?
    Czy lepiej kupić używany ?

    #44058
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    Bzdury opowiadasz kolego Piotrekacm.
    Bladex, co to znaczy że pierścień jest pęknięty? Prawidłowo pierścień w jednym miejscu ma przerwę. Samych pierścieni się z zasady nie wymienia bo nie dopasują się odpowiednio do cylindra i efekt będzie gorszy niż przed wymianą. Pozostaje Ci szlif cylindra i kupno tłoka (w komplecie będą pierścienie).
    Ja bym się skupił nad inną sprawą. Skoro dostałeś w cylinder (czy tam w głowicę bo to rozumiem przez dekiel) to możliwe że albo rozszczelnił ci się między cylindrem a połówkami silnika lub skrzywiła się powierzchnia przylegania głowicy do cylindra.

    #44060
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • 595Postów:

    Jakbyś miał pęknięty pierścień to cylinder już byłby przytarty, jakby pierścień poszedł po gładzi. A to, że sam nowy pierścień się nie dotrze bez honowania to jedna sprawa ;).

    Jak sąsiad podał paliwo do dwóch wężyków? Jeden wężyk (podciśnienie) idzie do kranika, z drugiej strony do kranika wchodzi paliwo z baku, a z kranika wychodzi dalej wężyk do gaźnika. Gdzie on Ci to paliwo wstrzyknął? Może do podciśnienia do kranika i coś się skaszaniło? Weź jakiś wężyk i podłącz bak bezpośrednio do gaźnika, okaże się czy to tego wina.

    No i jeśli masz 4T to nic nie powinno z wydechu chlapać.

    #44078
    bladex3
    Użytkownik
    • 8
    • 24Postów:

    Dziękuje za odpowiedzi.
    Tak wiem ze pierścienie maja przerwę jedna , ale jeden z pierścieni można powiedzieć ze ma dwie części – jest pęknięty.

    Suawek nie dostałem w cylinder ani w głowice tylko dostałem w dekiel silnika – sprzęgło odśrodkowe, przekładnie. – Te dwie czesci wymieniałem

    MichalWujak sorki za błąd, sąsiad wstrzyknął strzykawka w dwa wężyki w kraniku. Pamiętam ze jak to wstrzykiwał w jeden z kraników
    to paliwo uciekało wyjściem wydechu z cylindra.

    Okey będę musiał kupić i tak kupić tłok i szlif razem z pierścieniami, lecz czy to naprawi to ze po każdym włożeniu świeca jest mokra i ze pryska z rury paliwem z sadza bądź olejem ?

    Jeszcze mam jedno pytanie.
    Jeśli będę kupował to który z tych tłoków mam wybrać ?
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=szlif+vivacity&category=0&sg=0

    PS: Dodam jeszcze ze to skuter 2T

    #44084
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • 595Postów:

    Jeśli masz pęknięty pierścień to pewnie z kompresją jest kiepsko, ale zazwyczaj nawet na totalnie zajechanym cylindrze silnik powinien odpalić. Skoro to 2T to nie ma się czym martwić, że pluje olejem/paliwem z wydechu, zwłaszcza jak go kopiesz a on nie odpala, to ma się prawo zbierać paliwo w kolanku.

    Co do tłoka to jak masz kupić taki syf to lepiej kup tylko pierścienie… Minimum jak chcesz kupić tłok to Meteora: http://allegro.pl/tlok-40-0-peugeot-zenith-speedake-trekker-meteor-i1850222108.html albo najlepiej Vertexa, o ile znajdziesz go do żeliwa, bo chyba masz tam cylinder żeliwny. Co do wymiaru to najpierw demontujesz cylinder i zanosisz go do zakładu gdzie robią szlify cylindrów. Tam zmierzą Ci cylinder średnicówką, sprawdzą czy nie jest zowalizowany i powiedzą Ci o jakim rozmiarze tłok masz kupić. Kupujesz tłok i razem z cylindrem zanosisz do szlifowania i honowania. Najlepiej najpierw sam w necie poszukaj serwisówki od Peugeota i sprawdź jaki ma być luz montażowy (przerwa między tłokiem a cylindrem) – zazwyczaj jest to 0,04mm dla ciasnego pasowania i 0,05 dla normalnego – i powiedz im przy oddawaniu cylindra, że taki zaleca producent. Czasami w zakładach się nie znają i robią luz montażowy jak w jakichś starych jawkach i później cylinder chodzi jakby już 5.000 po remoncie zrobił.

    #44086
    bladex3
    Użytkownik
    • 8
    • 24Postów:

    Dzięki za odpowiedz.
    Rozumiem ze paliwo ma prawo się tam zbierać ale nie w takich ilościach, ze jak wykręcę świece to prawie ze leje się to paliwo po naciśnięciu kopniaka.

    Poczekam na wypowiedzi innych.
    Dzieki Pozdrawiam
    bladex3

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button