Tuning silnika 125cc 4T, co zrobić aby podnieść moc

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Tuning silnika 125cc 4T, co zrobić aby podnieść moc

Ten temat zawiera 20 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe ixion ixion 1 lat, 3 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #643584
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 271

    Przeczytałem już trochę tych tematów o tuningu i najsensowniej chyba poprostu wymienić cylinder i tłok na większy, ale jak dobrać odpowiedni cylinder? Jakiej firmy i jakiej pojemności?
    I czy nie ma jakiś innych, drobnych modyfikacji, żeby podnieść moc? Np wymiana swiecy? , filtra powietrza? Wymiana tlumika na przelotowy?
    Stosowanie paliwa wysoko oktanowego? Jest takie na stacjach shell, może z takich drobnych paru zabiegach udało by się uzbierać jakiś przyrost mocy?

    #643586
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 524

    no replacement for displacement.
    Tyle 🙂

    paliwem wysokooktanowym typu Vpower albo coś w ten deseń to sobie możesz moc obniżyć a nie podnieść. To paliwo jest fajne bo ma mniejsze skłonności do spalanie się – czyli w jednostkach o dużym doładowaniu albo gdzie zapłon ustawia komputer za pomocą czujników stuku aż do granicy stuku (bardzo agresywnie) pozwala własnie dużo ładowac albo wysoko kręcić i nie bedzie samozapłonu. Zyski z takiego wysterowania są wieksze niż starty spowodowane tym że takie paliwo spala się gorzej – i dlatego takie silniki mają moc. Ale to nie jest moc z paliwa bo lepsze. Ono jest lepsze bo jest grosze (jako ciecz co się pali)… zasadniczo.
    Wiec jak masz cwany komputer wtrysku z szeregiem czujników i knock sensorami to ma to sens.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    MOTOCYKLE SUZUKI Z PAKIETEM TRAVEL PACK

    Travel Pack to specjalna edycja popularnych i wszechstronnych motocykli Suzuki z wyposażeniem, które poprawi komfort Twojego podróżowania. Zwinny GSX-S1000F, niezawodny V-Strom 1000 XT i uniwersalny V-Strom 650 XT – teraz w wersji specjalnej z wyposażeniem w cenie.
    #643587
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 271

    To teraz as z rękawa, sucha instalacja podtlenku azotu, cześci na taki zestaw można skompletować samemu, nie będą co prawda tak fajnie wyglądać jak dedykowane ale będą działały identycznie, więc tak, butla z n2o, zawór z manometrem, solenoida, lub jakiś serwo zawor, jednostka sterująca, czyli mikrokontroler który uruchomi serwo zawór przy zaprogramowanych wcześniej obrotach silnika, reszta to części drobne, jak główny włącznik zasilania, przycisk uruchamiający, węże itd. Jest oczywiście parę pytań, od jakiej średnicy dyszy zacząć? Widziałem że mają one specjalny kształt żeby odpowiednio rozpalić i ukierunkować gaz, czy raczej ciecz która jest n2o zaraz po wstrzyknieciu. Myślę że około 20 do 30% przyrostu mocy na kilka sekund jest do ugrania i nie wpłynie to jakoś zabujczo na silnik, co o tym myślisz?

    #643591
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 524

    wpłynie.
    sucha instalacja podtlenku (czyli taka o której myślisz) nie działa na mikrokontroler i serwo tylko na bezczelny przełącznik przy przepustnicy i odpala się tylko przy maksymalnym otwarciu przepustnicy. A do tego jeszcze przy obrotach z zakresu 80% maxa i więcej. Nigdy przy stanach pośrednich. Wynika to z faktu że większość silników jest prewencyjnie przelewana paliwem przy WOT i z tego nadmiaru paliwa korzysta podtlenek. A dlatego tylko przy wysokich obrotach że wtedy czas dużego nacisku na korbowód jest najkrótszy.
    Dysze sie dobiera z tabel do pojemności i mocy.
    Suche systemy są jedne bardziej niebezpiecznych dla silnika bo dawka strzału jest dość losowa. Moi znajomi mieli 25-30KM strzały w 90KM hondach civic 1,4 (90KM nominalnie) i po kilkudziesięciu strzałach te silniki wyraźnie siadały.
    Do tego ciśnienie w butli się zmienia w zalezności od temperatury butli, jest kłopot z przetaczaniem podtlenku z butli przemysłowych…itd. Szał na nitro minął i zaczynają sie problemy.
    Poza tym przy CVT i strzale z nitro to połowa czasu to sie bedzie pasek ogarniał.. to nie dragster.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #643592
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 271

    To znaczy że teoretycznie była by lepsza instalacja mokra? Tak, wiem że nie działa na mikromontroler, ale całość była by zrobiona przeze mnie i zastosował bym mikrokontroler z własnym oprogramowaniem do sterowania zaworem i czasami pracy, tak się składa że mam dobry dostęp do podtlenku azotu i napełnianie nim czego kolwiek nie stanowi wiekszego problemu, odpuszczam sobie wszystko inne, ale podtlenek będę zakladał, chodź by dla dekoracji przez wyeksponowaną butle 😉 więc będę liczył na twoją pomoc 🙂

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #643594
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 524

    wiedzy w necie masz full. nie sadze żebym sie musiał produkować bo opisów instalacji od NOS przez NX po samoróbki masz w opór. Nawet na naszym racingforum.pl

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #643608
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 395

    Moim zdaniem nie warto ładować grubszej kasy w tuning tego silnika, bo zrobi się błędne koło. Optymalne usprawnienie GY6 125, to cylinder 150 dobrej firmy (Naraku, Airsal), do tego głowica od 150 z wałkiem rozrządu (głowica ma większe zawory, wałek inny wznios krzywek. Tłumik wedle uznania, bo są dostępne tanie przelotowe, no i jakiś lepszy wariator, np. Naraku. Ważne, żeby zestaw cylindrowy z tłokiem był firmowy, bo w tych tanich jakość tłoka i pierścieni jest mizerna, co skutkuje puchnięciem tłoka, mniejszą kompresją, braniem oleju, itp. Efektem będzie dość fajne przyśpieszenie. Prędkość jakoś drastycznie nie wzrośnie, ale może i lepiej, bo powyżej pewnej granicy te skutery robią się mało stabilne.

    #643609
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 524

    bez przesady. i SYm i KYMCO ma w maxi te same nadwozia i zawieszenia w 125 co w 300-400cm. To już jeździ.
    No i nie są tą GY6 (przynajmniej u mnie) do których łatwo o części. Zwłaszcza te lepsze niż seria.
    Nie wiem jaki silnik ma SF4 125.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #643615
    Zdjęcie profilowe Thomson
    Thomson
    Użytkownik
    • Postów: 65

    Nie lepiej zrobić prawko na a i jeździć 300?
    Coś się stanie i będzie ostry regres ubezpieczeniowy, szkoda życia sobie marnować przez takie pierdoły.

    #643620
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 271

    Nareszcie pojawiła się iskierka nadzieji 🙂 Naraku, Airsal, nie słyszałem o nich, a to dlatego że moja wiedza w tym temacie jest mizerna i bez pomocy, ewentualny tuning zajoł by mi mega dużo czasu zanim bym się ogarnoł w temacie.
    Co znaczy to oznaczenie GY6? To jest typ mojego silnika? Po tym oznaczeniu mam szukać cylindra itd? Też od poczatku myślałem o 155cc, wiecej jak na ten skuter mi nie potrzeba, V max jest dla mnie wystarczający, około 115, 120km/h, ale zależy mi na lepszym przyspieszeniu, i nie chce tego robić wyłącznie dla tego żeby skuter był,, lepszy” a z pasji do przerobek i do modyfikacji swoich,, zabawek’ nie chce też zmieniać tego skutera na inny bo on mi się poprostu bardzo podoba, wszystko kosztowało mnie kilkanaście tysięcy zł, a w tej cenie mogłem sobie pozwolić na coś mega mocniejszego ale chciałem tego, chciałem skuter peugeota od 97 roku kiedy miałem wczesne ale już naście lat i wyszła pierwsza wersja.
    Wracając do tematu, co to jest GY6? W dokumentach znalazłem Engine code XS1P52MI-SD.
    Co do prowadzenia tego skutera to muszę powiedzieć że prowadzi się nawet w predkosciach oscylujących po wyżej setki bardzo dobrze, nie czuję aby co kolwiek było nie tak, jedzie jak przyklejony i jak po sznurku, sportowe twarde zawieszenie sprawdza się tu doskonale i poradzi sobie.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat, 3 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe ixion ixion.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat, 3 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe ixion ixion.
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie