Tuning Barton RS
- This topic has 31 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 8 years temu by
Wombat.
-
AutorWpisy
-
8 sierpnia 2014 dnia 11:21 #172970
Witam. Chce stuningowac mojego Bartona RS, by zwiekszyc jego moc.
Czy czesci ktore chce zakupic beda pasowaly, sa dobrej jakosci i czy warto je kupic.
– Cylinder :
http://www.s-x-t.pl/pl/oferta/art,Cylinder-Stage6-Sport-Pro-70cc-CPI-Keeway,rid,2783.html– Gaźnik:
http://www.s-x-t.pl/pl/oferta/art,Gaznik-Tec-Pro-Red-Edition-PHBG-19mm-uniwer-2T,rid,21554.html
bądź ten:
http://www.s-x-t.pl/pl/oferta/art,Gaznik-Dell-orto-19mm-Stage6-Racing,rid,664.html– Wydech:
http://www.s-x-t.pl/pl/oferta/art,Wydech-Stage6-Pro-Replica-Carbon-Chrom-CPI-Keeway,rid,943.html– Wariator:
http://www.s-x-t.pl/pl/oferta/art,Wariator-Stage6-Sport-Pro-CPI-Keeway-chinskie-2T,rid,15850.htmlCzy te części beda pasowaly do mojego skutera? Model silnika 1E40QMB , sworzen 12mm.
8 sierpnia 2014 dnia 11:47 #172974prawie 2tyś w chińczyka tuning jeszcze pasek,króciec,filtr powietrza i 2,2tyś wyjdzie gratuluje pomysłu weź jeszcze do kompletu przekładnie wtórną i końcową to razem będzie około 3tys i chińczyk sie rozpadnie po 200m.
8 sierpnia 2014 dnia 11:53 #172977Moj sie nie rozpadl, nie przesadzaj – zwlaszcza jezeli ma miejsce robic samemj (i wiedze). W sobote moze go wstawie na hamownie na Scooter Weekend to sie zweryfikuje skutecznosc takich tjuningow
8 sierpnia 2014 dnia 12:10 #172982ale bez jaj taką kasę w china ale o gustach się nie dyskutuje jak mu nie szkoda niech sobie robi.jestem ciekaw co z tego wyjdzie.
8 sierpnia 2014 dnia 12:27 #172986Anonim
Nieaktywny- 4
- 927Postów:
Wombat napisał:
hamownie na Scooter Weekend to sie zweryfikuje skutecznosc takich tjuningow
Pamietaj o nastolatkach w bikini 🙂
A jako atrakcja na koniec imprezy, wydruki z hamowni zostaną przekazane panom policjantom stojącym przy wyjeżdzie w celu ułatwienia weryfikacji uprawnień przybyłych:):):):):)
snajper061 napisał:
ale bez jaj taką kasę w china ale o gustach się nie dyskutuje jak mu nie szkoda niech sobie robi.jestem ciekaw co z tego wyjdzie.
No jeden już taki sie tu czasem ze swoim Torosem objawia :):)
8 sierpnia 2014 dnia 12:38 #172988panowie albo jestem za stary albo czegoś nie rozumiem nowe chiny 4tyś 2tys tjuning tego pojazdu daje nam 6tyś za taką kwotę to mam używkę w st bdb po tuningu yamahe,aprilie,malge i to wcale nie starą klępę
8 sierpnia 2014 dnia 12:42 #1729896-8 lat od młodego gniewnego to takie samo ryzyko jak tuning chinola bo czesci beda dokladnie takie same tylko ze wiesz co masz. A tak poza tym to nie zrobisz tego dobrze za 2tys. I nowe to nowe. Niektorzy lubiejo miec nowe.
No i czym innym jest wydac na raz 6 a co innego wydac te 6 przez rok czy dwa.8 sierpnia 2014 dnia 13:21 #172993ok rozumiem jest jedno ale,przy dobrym dopasowaniu podzespołów uzyskasz ok 9 do 12 kucy v-max 120 z górki więcej z wiatrem w plecy jak kierownik będzie ważył 50kg itd i tu sie pojawia moje pytanko chinole mają dupa nie zawieszenie i hamulce też dupy nie urywają nie wspomnę już o ramie która lubi chrupnąć o takich rzeczach też trzeba pamiętać nie sztuka się rozpędzić,trzeba by doliczyć koszt wymiany zawieszenia układu hamulcowego i dorobienia stężenia ramy żeby ją wzmocnić.
8 sierpnia 2014 dnia 14:32 #172999to jest tuning to tego pan nie zrozumiesz. To sie albo czuje albo nie i racjonalne argumenty nie mają tu nic dorzeczy.
8 sierpnia 2014 dnia 15:27 #173004czuje tuning ale taki w którym się użytkownik nie rozstanie z życiem chociaż święty nie jestem sam zrobiłem pacjentowi motorynkę z silnikiem jawy 350ts lecz tego wynalazku w akcji już nie miałem ochoty oglądać.[ale czego sie nie robi dla pieniędzy]
9 sierpnia 2014 dnia 17:29 #173114powiem że byłem się shamować.
Hamowania była profesjonalna a polska część obsługi -nie. Nie bardzo wiedzieli który dociskać skuter do rolki a kiedy nie wiec dowalali wszystkie. Lekkim sie to pomagało nie ślizgać na rolce a ciężkie to dobijało i potwornie wzrastały opory toczenia koł. Symptomy identyczne jak po zbyt mocnym przypięciu samochodu do hamowni – a tego widziałem dużo. Nie bawili się w dopinanie czujnika do kabla WN i pomiaru w funkcji obrotów.
Mierzona i podawana była moc NA KOŁACH a nie na silniku a wiec wartość pomniejszona o straty w układzie napędowym (na moje oko 20-50% strat to swobodnie jest w CVT).
Widzę po swoim wykresie że pomiar nie odbył się prawidłowo i że ślizga się w nim napęd wewnątrz. Bo vmax z hamowni to 65km/h i około 8000obr na obrotomierzu kiedy ja jeżdżąc na co dzień mam 8000-8500 swobodnie i nie chce kręcić wyżej bo docieram. No ale 100kg skutera, 100kg mnie +pełny kufer + gościu dociskający jeszcze tył. Coś jak jazda w dwie naprawdę ciężkie osoby.
W każdym razie przy wszystkich niesprzyjających czynnikach w dwu przebiegach i tak wyszło średnio 6,9KM już na kole – wiec wcale nie mało.
Jeżeli seria ma mieć 4,2KM na silniku a teraz już na kole jest 6,9KM to jest to zadowalający wynik jak na silnik na 30% dotarcia i niekoniecznie wyregulowany.9 sierpnia 2014 dnia 17:51 #173116całkiem nieźle daj fote wykresu,a jak ci mało to załóż turbinę:) jaja sobie robie ale dziadkowi bym do łosia założył jakby jak y były dostępne i tanie.
http://www.aliexpress.com/store/product/motorcycle-Air-Filter-Turbo-Electric-TURBO-TURBOCHARGER-SUPERCHARGER-KIT-High-quality-Free-Shipping/504802_519028278.html9 sierpnia 2014 dnia 18:03 #173117electric turbo chargera sobie daruj…to coś umie wygenerować około 0,02bar na wolnych obrotach a przy wyższych jest restrykcją a nie doładowaniem.
Wykres, ten dziwniejszy.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3594867/2014_08_09_Hamowanie_Junak.jpegposzarpany – co świadczy o poslizgach, wartość max w przedziwnym miejscu i przy przedziwnej prędkości. Potem obroty rosną a moc na kole maleje choć skuter sie rozpędza… dziwne toto jest very very macz.
edit:
porówując z tymi wykresami z tym samym cylindrem w wersji AC
https://en.scooter-attack.com/pskurven/img/vergleich-vergaser.jpg
to jest to bida z nędzą, okolice połowy. Wychodzi im 10-14KM na kołach i 17-20 na silniku przy 12000 obr. A mnie mierzyli do 8000 i 65km/h nie wiem czemu.
Tak wygląda wykres z takiej samej hamowni P4 tego samego cylindra Streetrace z tym samym wydechemi 17,5mm gaźnikiem a ja mam 19mm
http://www.tuningmatters.com/wp-content/uploads/2012/05/640x339xtecnigas-next-r-test-1002×531.jpg.pagespeed.ic.8A9467c-Bs.webp
kompletnie inny przebieg krzywej10 sierpnia 2014 dnia 06:53 #173153wydaje mi sie że test był przeprowadzony nie fachowo [jak wyżej opisałeś] skuter był zbyt mocno dociążony to jak sprawdzać cbr na hamowni i wsadzić 8miu chłopa na siodło powinno sie robić przy połowie masy dopuszczalnej a nie jak wyżej Ty masz 100kg i wszystko żadne dociskanie dociążanie twoja masa wystarcza aż ponad to.wtedy i krzywa była by inna i ps nie było by 6,8
10 sierpnia 2014 dnia 10:13 #173171też mam takie wrażenie. Do tego nie podoba mi sie mój napęd po wymianie paska. Kiedyś odkręcałem i jechał a teraz muszę przypiłować i jedzie.
10 sierpnia 2014 dnia 10:20 #173172załóż jakiś dobry kevlar na pasku nie wolno oszczędzać nie ważne czy seria czy tjuning:)
10 sierpnia 2014 dnia 11:15 #173180Mam wzmacniany stage6. Kevlarem sobie zjade przeciwtalerz i wario bo on nieprzygotowany na takie dobro
10 sierpnia 2014 dnia 12:57 #173183Wzmocniony, bo ma już osadzone tam… japońskie łożyska NTN czy jest… *wzmocniony* bo jest za większą (szczodrze pewnie wydaną na ten cel) kasę?
*
Jestem bardzo ciekawy… pewnych rzeczy współczesnego świata już ze swojej natury i to zawsze tutaj jakby jest widać. Kolejny nawet raz. Taki jednak jestem i inni tutaj muszą z tym żyć. I żyjemy nadal w takiej swobodnej… symbiozie. Rzekłbym. 😉10 sierpnia 2014 dnia 15:30 #173195myśle że jest lepszej konstrukcji i jakości niż seryjny chiński który tam był. Zwłaszcza że na ogół paski Stage6 to produkty Bando.
łożyska też mam NTN, czy to coś złego? Złe jest zapewne to że nie licząc sie z każdym groszem kupuje tjuningowe elementy znanych marek. Tylko akurat do skuterkingz mam 6 minut jazdy i jest mi tam po prostu wygodnie kupować. Troche sie przepłaca ale jest od ręki.
btw, zauważyłeś że ostatnio twoje posty wybitnie mało wnoszą? Wtykasz, dotykasz, wytykasz ale w zasadzie mało to jest pomocne.10 sierpnia 2014 dnia 15:39 #173196Tak, wiem i bardzo jest mi z tym źle. Mimo to staram się cały ten czas. Bezskutecznie jak widać.
*
To moje posty zawsze mają coś tutaj sensownego wnosić czy mają jednak służyć bardziej ku rozrywce ogólnej tych wszystkich innych… *zalegaczy*?
*
Hmm? ;D
*
Edit:
Analiza licznych danych, a już zaistniałych tutaj zdarzeń to jest teraz moje… HOBBY.
I to jest dla mnie takie przykre, że aż wstyd tutaj o tym pisać. Ale jak rozrywka to rozrywka. Rozrywkujemy się. W rzeczy samej. 🙂10 sierpnia 2014 dnia 18:35 #173206a widzisz skoro to rozrywka to ja nie mam nic przeciwko.
12 sierpnia 2014 dnia 11:49 #173304a tak wracając do mojego wykresu – może cięższe rolki i twardsza sprężyna sprzęgła by zredukowały te poślizgi ?
12 sierpnia 2014 dnia 12:13 #173309całkiem możliwe ale stracisz na odejściu
12 sierpnia 2014 dnia 13:00 #173313tam nie ma odejścia bo jest poślizg.
12 sierpnia 2014 dnia 18:00 #173334a jak nim ruszasz to ma pier……. czy nie mniejsza o wykres bo jak obaj stwierdziliśmy test był źle zrobiony i wykresem nie można się posiłkować.to tak jak chciał byś zjechać na nartach ze spadochronem na plecach
12 sierpnia 2014 dnia 21:28 #173374Było miło – ruszał miękko i chętnie z 3500-3700 i chciał jechać swobodnie do 70-75km/h kręcąc sie na 9-10 tyś- wicej nie pociskałembo nie chciałem się gwałtownie zatrzymać i pchać do domu.
Mam nagrane.
https://www.youtube.com/watch?v=omMLk3lXcdE
tylko że wtedy zacierał się cylinder (na filmie ma z 60-80km przebiegu i już jest zatarty).
Wiec wymieniłem gar na identyczny tylko niezatarty ALE przy okazji też pasek z chińskiego
QINJIANG 788.18.28
na Stage6 Performance Belt S6-5916606
…curwa, dopatrzyłem sie w katalogu teraz że on ma 788.17.30 a dobierali szpece… czyli jest węższy i sztywniejszy..
o milimetr węższy. Niby długość identyczna wiec talerze i sprężyny powinny i tak go ścisnąć… chyba że to trzeba rolkami niwelować teraz.
W każdym razie jest tak że trzeba go zakręcić z 500-1000 wyżej i dokręcił sie tylko do tych 8000 i 67km/h (te 67km/h to pewniak bo to prędkość rolek hamowni).
Kurde czyżby to była przyczyna szarpań przy ruszaniu i niechętnej jazdy ??13 sierpnia 2014 dnia 05:58 #173398jak by nie było różnicy to w standardzie 788.17.30 by montowali nie. załóż stary na próbę a 'specjalistą to płacą z sprzedawanie towaru nie mieli 788.18.28 to puścili ci pierwszy z brzegu węższy 1mm’ talerze się z chodzą do kupy a pasek nie wychodzi na wario na max
13 sierpnia 2014 dnia 07:41 #173402to sobie wyobrażam że sie schodzą na maxa a pasek nie może wejść wyżej. Tylko zastanawiam się czemu nie rosną obroty silnika – bo rozumiem że maksymalne przełożenie zostaje osiągnięte tylko układ powinien sie i tak kręcić coraz szybciej nawet z maksymalnym przełożeniem
13 sierpnia 2014 dnia 08:07 #173404podejrzewam że to wina tego paska i on trzyma silnik ale mogę się mylić.
13 sierpnia 2014 dnia 08:24 #173406tak na logike by było zakładając że wszystko inne jest w porządku bo to niby jedyna zmiana.
Jeszcze mam podejrzenie że jest przelany paliwem.
po pierwsze kręcony na 8000 pali teraz skurczybyk z 5-5.5 na 100km przez ostatnie 3 tankowania a oprócz tego zdjęcie ssania po 20 sekundach pracy na zimno powoduje wzrost obrotów o 300-500 ale odkręcenie manetki skutkuje tym że ładnie wchodzi na obroty ale jak puszcze to zejdzie do zera i zgaśnie. Wiec niby odjęcie paliwa(zdjęcie ssania) powoduje wyższe obroty i *dolanie* na zimno rollgazem go zabija. -
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.