Tłumik w skuterze chińskim.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #163900 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 5
    • Postów: 12
    • Postów: 17

    Urwał mi się tłumik, na głowicy zerwany gwint, był już parę razy przegwintowny. Przykręciłem go jakoś trzyma, ale moje pytanie jest takie można go czymś uszczelnić, jakimś klejem, może sylikonem budowlanym?:D

    #163909 Reply
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 636
    • Postów: 638

    Chińskiemu skuterowi grosza żałujesz? Trzeba zarobić w wakacje i zrobić to tak jak chińska fabryka wypuściła. Niedokładnie, ale w komplecie. Albo babcię o jaki szmalec poproś i nie dziaduj tak.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #163924 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 168
    • Postów: 170

    Nie uszczelnisz, proces spalania mieszanki w czasie pracy silnika to seria eksplozji, spaliny wylatują pod dużym ciśnieniem i żaden silikon tego nie wytrzyma. Połączenie musi być solidne i dobrze dociskać uszczelkę.
    Jak chcesz ratować to co masz, to da się to zrobić, ale z głową.

    Tłumiki masz przykręcane albo zwykłymi śrubami fi 6, albo krótkimi szpilkami i nakrętkami. Gwintu w otworach już nie masz, jeśli przy problemach było „poprawiane” tym samym rozmiarem gwintownika, to tylko wszystko się bardziej kaleczyło. Potrzebujesz dwóch krótkich odcinków stalowego lub mosiężnego pręta fi 7, gwintownika nr 7, oraz narzynek 6 i 7. 7-ka jest nietypowym rozmiarem, ale istnieje – mam, więc jestem pewien. Możesz oczywiście użyć 8-ki, ale to duży skok i nie wiem ile masz „mięcha” dookoła i czy za bardzo nie osłabi głowicy. Skok średnicy jest po to, by nie trzeba było rozwiercać otworów mocujących w tłumiku. W każdym razie przegwintowujesz otwory w głowicy na 7, do głębokości otworu gwintujesz końcówkę pręta fi 7, przycinasz na odpowiednią długość, resztę zataczasz lub zeszlifowujesz na fi 6 i gwintujesz narzynką 6-tką. Przy użyciu dwóch zakontrowanych nakrętek wkręcasz szpilki w głowicę, mocno, bo odkręcać będziesz później już tylko nakrętki, szpilka powinna zostać na miejscu. Można użyć Loctite’a.
    Po wszystkim masz mocno tkwiące w głowicy szpilki na które nakładasz już tylko uszczelkę, kolanko wydechu i przykręcasz to nakrętkami z podkładkami zapobiegającymi odkręcaniu się od wibracji i wstrząsów. Polecam tu nie podkładki sprężynowe, nie gwiazdkowe, a takie śmieszne, które niestety nie wiem jak się nazywają, ale są w marketach budowlanych – to pełna podkładka w kształcie lekkiego stożka mająca na jednej stronie takie karbowanie. Świetnie się sprawdzają przy otworach z otwartym bokiem – tak jak jeden z tych w wydechu. Gwiazdkowa jeszcze na upartego da radę, sprężynowa się zupełnie nie sprawdzi.

    #163932 Reply
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 636
    • Postów: 638

    Ja już za tym nie nadążam, a młodziaki się całkiem w tym pogubią.

    Ale sobie tę wiedzę tutaj zapodaną szybko skopiowałem i zapisałem w swoim notatniku systemowym. Jak człowiek jeszcze żyje i działa, to cenna wiedza innych osób jest niemal na wagę złota. Wiedza i doświadczenie. Dzisiaj to już rzadkość. Dzięki, że się podzieliłeś swoją wiedzą. Szacunek. Przyda się też i innym.

    #163943 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 5
    • Postów: 12
    • Postów: 17

    Dziękuję, że tak dokładnie to opisałeś, zobaczę co ta się tam zrobić 😀

    #163945 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 168
    • Postów: 170

    🙂
    To w gruncie rzeczy dość prosty patent, najłatwiej by było to pokazać na przykładzie, ale kiedy coś takiego kiedyś robiłem, nie wpadłem na to by zrobić dokumentację fotograficzną, więc teraz mogłem się tylko postarać całość możliwie obrazowo opisać 😉
    Mam nadzieję że to pomoże.

    #164481 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 5
    • Postów: 12
    • Postów: 17

    Znowu odpadł!
    Co trzeba kupić nowego, aby tłumik trzymał jak na początku? 😀

    #164487 Reply
    Mrooq
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    Salata1998 napisał:

    Znowu odpadł!
    Co trzeba kupić nowego, aby tłumik trzymał jak na początku? 😀

    hmmmm odpowiedziałeś już sobie

    Salata1998 napisał:

    Urwał mi się tłumik, na głowicy zerwany gwint, był już parę razy przegwintowny.

    głowicę…do tego uszczelka, śruby, i nie wiem co z wydechu zostało

    #164512 Reply
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • Postów: 1 126
    • Postów: 1 164

    Oddaj do mechanika bo z takim podejściem g…o zrobisz.

    #164557 Reply
    specops
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 123
    • Postów: 129

    Tłumik nie ma możliwości od tak się urwać jak by był co najmniej w 3 miejscach zamocowany. Kiedyś olałem te 3 mocowanie co rure trzyma i tłumik sie trzymał tylko na 2 przy głowicy i na karterze przy chłodzeniu.Jadąc po dziurawej drodze pekł karter i kawałek oderwało sie razem ze śrubom i trzymał sie tylko na głowicy:).

    #164558 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    Najlepiej sprzedaj ten skuter i oddaj pieniądze z powrotem rodzicom. Następnie zarób nieco kasy i kup coś używanego i potem oddaj do mechanika już w pełni za swoje 😉 Nic tak nie motywuje jak „poczucie wartości”. Bo inaczej szkoda skutera na takie domowe zalepianie plasteliną.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Tłumik w skuterze chińskim.
Twoje informacje:




Back to top button