Tłok, cylinder, pierścienie i olej...
Tagi: cylek, mixol, remont generalny, wymiana, zajeżdżony
- This topic has 12 odpowiedzi, 4 głosy, and was last updated 9 years, 10 months temu by
Kisiu1981.
-
AutorWpisy
-
10 czerwca 2011 dnia 21:58 #32255
Witam… Siedzę tak sobie wieczorową porą i myślę… Mam zajeżdżony silnik 2T od tych dodatków do benzyny i utlenionych paliw. Nie działa idealnie – przyznaję. Dusi się, zwłaszcza zimny. Leję mixol, bo na nim chodzi najlepiej – ten olej uszczelnił mi silnik i jest najtańszy więc go stosuję. Tak myślę – czy warto zmieniać teraz tłok i cylinder, czy opłaca się teraz robić remont silnika według Was? Planowałem zmienić mixol na docelowy olej (Mobil 2T Racing z BP w Stojadłach za 48 zł – full syntetyk albo Shell Advance Ultra za 48 zł), wlać ze dwa razy V-power żeby usunąć syfy z mixolu, przejść na normalną 95 i wtedy zmienić elementy silnika… Czy jeździć na mixolu do końca życia mojego chinola? Robię dziennie kilka kilometrów, raz na dwa miesiące jakaś trasa i to wszystko. Mixol nie zawali mi wydechu syfem?
Co mi radzicie?
P.S.: Nie zamierzam się pozbywać skutera przez co najmniej rok.
10 czerwca 2011 dnia 22:22 #32256Możesz dać cylinder do szlifu, zmienić tłok i pierścienie i wtedy przejść na full syntetyk. Albo, puki chodzi jako tako, lać np. Orlenowski 2t semisintetic, zawsze to półsyntetyczny (choć syntetyka tam jest z 5-10% pewnie) 😉
Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.
10 czerwca 2011 dnia 22:28 #32257Planuję Mobil albo Shell – full syntetyk. Będę miał zestaw tłok-pierścienie-cylek za 100 zł jakości 6/10 za niecałe 200 zł więc nie opłaca mi się planować. Tylko dylemat czy czyścić silnik (dół) utlenionym paliwem po mixolu przed remontem? Czy zostawić jak jest?
10 czerwca 2011 dnia 23:23 #32259Dół – pewnie chodzi o skrzynię korbową (miejsce gdzie jest wał korbowy)… ? Możesz przed wymianą nalać tego paliwa, ale wątpię czy to coś da…
11 czerwca 2011 dnia 06:34 #32265Jak robić remont, to pasowałoby rozkręcić cały silnik, skontrolować wał, wymienić łożyska wału i simery. Kartery rozebranego silnika wyczyścić benzyną.
11 czerwca 2011 dnia 06:39 #32266A co do olejów to jeśli ktoś nie chce przepłacać polecam olej szwajcarskiej firmy Midland. Pełen syntetyk za ok. 10 zł – http://www.midland.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=31&category_id=3&option=com_virtuemart&Itemid=4
11 czerwca 2011 dnia 06:48 #32268damgad napisał:
A co do olejów to jeśli ktoś nie chce przepłacać polecam olej szwajcarskiej firmy Midland. Pełen syntetyk za ok. 10 zł – http://www.midland.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=31&category_id=3&option=com_virtuemart&Itemid=4
To jest semisyntetic 😉
11 czerwca 2011 dnia 07:23 #32270„Motorcycle 2-Cycle „LOW SMOKE“ jest olejem syntetycznym”
czyli producent nie wie co produkuje i sprzedaje? 8)
W każdym bądź razie na S9 śmigałem tylko na nim i zero nagaru i bardzo rzadko zdarzało się kopcenie z wydechu. Wg mnie najlepszy stosunek jakość/cena.
UWAGA – cena ok. 10 zł jaką podałem jest za butelkę 0,6 litra
11 czerwca 2011 dnia 07:46 #32275U mnie nie ma tego oleju, a nie chcę zamawiać przez internet. I zastanawiam się czy jest sens lania syntetyku do zwykłego skuterowego silniczka. Przecież on ma 4,3 konia. To nie jest jakaś wyżyłowana krosówka co ma 6 koni. Jeśli zwykły półsyntetyk by starczył to mogę kupić Valvoline, Platinum lub Low Smoke ze Statoila (używałem już go) – każdy po 27 zł za litr.
Owszem, przydałoby się zrobić totalną rozbiórkę silnika tylko z czasem trochę gorzej. Mam 5000 przejechne i wiem, że powinienem skontrolować.
11 czerwca 2011 dnia 07:49 #32276Jak masz tylko przejechane 5000, to raczej nic nie musisz robić.. Lałbym Platinum.
11 czerwca 2011 dnia 08:10 #32277Dużo osób mi go poleca. Mam go na Orlenie niedaleko pracy. I wydaje mi się, że trzeba będzie rzeczywiście niedługo wymienić ten tłok, bo zaczyna mi się nawet na mixolu już dusić i obawiam się, że to długo już nie popracuje.
A co do nalania paliwa utlenionego to chodziło mi o usunięcie syfu z dna silnika i z wydechu ale czy jest sens?
21 czerwca 2011 dnia 21:45 #33407Tak sobie dziś jeździłem w pracy i potem sprawy załatwiać i zauważyłem, że coraz gorzej zapala. A spalanie – 4,23 na setkę. Mam ochotę zmienić tłok z cylindrem. Czy miałaby sens wymiana samych pierścieni – wie ktoś z Was? Czy można kupić same pierścienie do minarelki? W Skuterlandzie nie ma, zobaczę jeszcze w Motorlandzie. Czy nie paprać się i robić całość?
A jeśli zmienię cały zestaw to na jakim oleju docierać? 300 km na Mixolu, a potem olej docelowy? Czy robić inaczej?
Heh, dziś odkryłem, że mam częściowo rozbieralny tłumik, a skuter mam już rok 😆
22 czerwca 2011 dnia 18:38 #33490Odświeżam i ponawiam pytania.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.