TGB 101s – przegrzewa się
- This topic has 18 odpowiedzi, 6 głosów, and was last updated 13 years temu by
qazwsxedc.
-
AutorWpisy
-
22 maja 2010 dnia 17:11 #2971
Witam.
Mam mały problem ze swoim skuterkiem. Po przejechaniu kawałka skuter się przegrzewa (przynajmniej tak mi się wydaje – po kilometrze nie można tłumika dotknąć- nigdy aż tak mocno się nie nagrzewał, a plastikowa obudowa cylindra jest już trochę ciepła).
1.Czy to, że za dużo powietrza jest z mieszance może powodować przegrzewanie ? 😉 Aktualnie mam pękniętą puszkę filtra powietrza ^^
2.Od przewodu idącego do filtra powietrza spod siedzenia odchodzi rurka idąca do obudowy cylindra – była zagięta – czy to mógł być powód moich problemów ? :>22 maja 2010 dnia 17:48 #2972To normalne;) Tłumik można dotknąć tylko przez chwilę po uruchomieniu, zwłaszcza, jeśli masz katalizator.
22 maja 2010 dnia 17:53 #2973Źle po ująłem 😀 Zawsze tłumik był gorący, ale nigdy aż tak bardzo ^ 😀 Po przejechaniu kilometra silnik gaśnie i nie odpala, dopóki nie ostygnie ;D
22 maja 2010 dnia 18:28 #2976Aaaa to zmienia postać rzeczy. A opowiedz coś więcej o tym skuterze, czym jest chłodzony, czy jest to 2, a może 4t? Czy pokrywa przekładni też jest gorąca?
22 maja 2010 dnia 18:58 #29792t, chłodzony powietrzem ;D
Pokrywa zimna, w przekładni wszystko ok ;D22 maja 2010 dnia 20:12 #2988a filtr powietrza w ogóle jest czyszczony i oleje wymieniane „jak Bóg przykazał”? 😉 (a sorki to jest 2t)
Nie przestawiłeś się np. na olej o „innych parametrach” / gęstości/ tańszy? (aby było śmieszniej, to mi w simsonie lepiej zachowywał się mixol czy elf, castrol, niż orlenowski przeznaczony do niby specjalnie 2T – po którym mi się „nagrzewał” – dobór oleju jest więc też istotny – ja niestety z 2T mam tylko doświadczenia z simsonem).
Sorki za podstawowe powyższe „głupie pytania” 😉
hm – ogólnie to powodów może być kilka… podstawa to kwestia chłodzenia, bo opisałeś że coś się wykrzywiło, popękało, ważne też czy w ogóle czyściłeś / wymieniałeś te filtry powietrza… no i czy takie „efekty” nie były np. po tuningowaniu skuterka (zdjęte blokady) – np ja po takowym tuningu (co prawda w 4T już) wymieniałem wentylatorek (bo po prostu oryginalny średnio wyrabiał w upalne dni), zastanawiam się też nad lepszymi filtrami powietrza…
Pytanie też „czy przy okazji” nie ma „dodatkowych efektów” – czy np. nagle nie „słyszysz dzwonienia silnika”, czy innego „dziwnego zachowania” – czego np. nie było przedtem (sorki za „efekt straszenia” ale np. mi ogólnie „dzwonienie i efekt nagrzewania się” miałem w simsonku swego czasu, jak mi tłok i pierścienie trochę „zjechały”) – może być to powodem, ale nie musi (nie straszę – nie musi to być to „najgorsze” – ważne po prostu aby jednak zaobserwować „czy nie ma efektów niepożądanych” przy okazji… bo faktycznie może być to tylko kwestia regulacji.
Nie spadła ci prędkość, przyśpieszenie np? Przy zachowaniu „tego samego wycia silnika” (czyli obrotów)? (kumpel np. bardziej „żyłował moto”, grzał mu się, a okazało się, że powodem był… pasek luźny 🙂 ).
Mówiąc ogólnie krótko – może mieć wpływ na to regulacja, kwestia mieszanki paliwa, dbanie o „chłodzenie” silnika (owa nieszczęsna rurka wygięta jak i filtry), kwestia nieszczelności króćca, jak i nawet głupi pasek, a skończywszy na tłoku i cylindrze.
Ja bym zaczął od tego filtra, a później regulacja (może odstawać za mało / za dużo powietrza)- ogólnie zbyt uboga mieszanka powoduje „efekt przegrzewania się” także.
22 maja 2010 dnia 20:29 #2994Powodów może być nieskończenie wiele.
Z doświadczenia stawiam był na usterkę wentylatora bądź mieszalnika.22 maja 2010 dnia 21:01 #3006Skuter zablokowany na wydechu, generalnie zadbany. Filtry czyszczone, jeżdżony tylko na castrolach ^ Co do ciekawych odgłosów : coś zaczęło stukać, potem coś strzeliło i zgasł. Po 5 minutach odpalił i wszystko było ok.
Jeżeli by nie dostawał oleju to raczej by nie odpalał i kompresja by spadła, dobrze myślę ? Jutro zobaczę co i jak 😀22 maja 2010 dnia 21:04 #3008Patrzyłeś czy wentylator się kręci?
22 maja 2010 dnia 21:08 #3009Od tego zacząłem : Kręci 😀
23 maja 2010 dnia 08:01 #3033Qaz miałeś rację. Problem z dozownikiem. Filtr oleju jest pusty. 😀
Co z tym zrobić ? 😀23 maja 2010 dnia 09:25 #3036Primo, sprawdź przewód, jeśli jest ok, To trzeba się przyjrzeć się zbiorniczkowi.
W przewodzie jest olej?
Ile masz oleju w zbiorniczku?
Czy mogą być jakieś zabrudzenia w oleju?23 maja 2010 dnia 12:02 #3088Olej przez filterek leci, ale raczej do gaźnika nie dolatuje. Dzisiaj zalałem mieszankę prosto do baku i jakoś to jeździ, ale czuć, że cylinder po dupie dostał. W zbiorniczku jest mniej więcej pół litra, olej bierze od dołu więc to nie wina jego ilości. Co do zabrudzeń – nie mam pojęcia, będe musiał sprawdzić.
23 maja 2010 dnia 19:42 #3100No właśnie, olej spływa grawitacyjnie, bo nie ma żadnej pompki.
W romecie miałem takie jaja, że oleju musiało być więcej niż 1/4 żeby skuter jeździł.
Tak naprawdę trzeba to porozbierać i pooglądać.23 maja 2010 dnia 20:58 #3119Qaz- noi bardzo dobrze, bynajmniej by się nie zatarł z braku oleju .
24 maja 2010 dnia 05:55 #3123Nie miałbym nic przeciw temu patentowi, gdyby skuter w ogóle nie odpalał, ale on gasł jak się już dobrze rozgrzał, czyli najcześciej na rondzie albo na światłach ;p fail!
24 maja 2010 dnia 14:16 #3145Anonim
Nieaktywny- 3
- 307Postów:
Warto się przyjrzeć takiemu urządzeniu jak pompka olejowa lub mieszalnik(różnie jest to zwane).Mnie w poprzednim kymco kb50 zjechało ślimaka.
24 maja 2010 dnia 15:35 #3149Od tego pyjan zacząłem ;D Skuter już ogarnięty, bierze olej z dozownika. Najprawdopodobniej coś gdzieś było przytkane, bo po przeczyszczeniu wszystkich wężyków wszystko wróciło do normy ;D
Dzięki wielkie chłopaki za pomoc 🙂
24 maja 2010 dnia 15:38 #3151No to super;D
Ciesze się jak moge komuś pomóc:) szerokości! -
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.