Szarpanie przy odejmowaniu i dodawaniu gazu

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #669916 Reply
    dawidmistrz47
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 8
    • Postów: 12

    Witam, od początku zakupu Rometa ZXT 50 cc (już 80cc) mam problem z szarpaniem przy zmianie biegów w dól, oraz odejmowaniu i dodawaniu gazu.

    #669945 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    tzn co? szarpie bo nie umiesz trafić z obrotami silnika (to jest do nauczenia sie) czy zaczyna przerywac silnik?

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #669959 Reply
    dawidmistrz47
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 8
    • Postów: 12

    Szarpie gdy dodam gazu i puszczę, Oraz przy zmianie biegów w dół i trochę szarpnie jak dam w górę biegi. Silnik normalnie chodzi.
    A obroty nic nie maja do tego bo na wysokich i na niskich szarpie.

    #669961 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    ale to raczej normalne. to nie jest wtrysk z nadmiarem mocy żeby błyskawicznie zareagował „wyciągnięciem” prędkości czyli tzw kopem.
    Kiedy zamykasz przepustnice zaczyna gwałtownie hamować silnikiem a kiedy ją odkręcasz to powinien isć na gume.. ale jest za słaby wiec przez chwile jakby dawka paliwa jest kompletnie nie dostosowana do warunków (obciążenia) wiec przygaśnie lub sie zadławi bo jest zalany/zduszony.
    Im lepiej jest wyregulowany gaźnik i im przytomniej operujesz gazem – tym zjawisko jest słabsze

    #669962 Reply
    dawidmistrz47
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 8
    • Postów: 12

    Jeździłem romet zetka i w niej tak nie było, to nie wyglada normalnie, nawet jak leciutko dam gazu to szarpnie

    #669963 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    no to regulacja. inna dysza i zobacz jak bedzie.
    tylko czym innym jest siła hamująca na skutek dużej kompresji większego cylindra przy odjęciu gazu a czym innym jest szarpnięcie przy odkręceniu

    #669964 Reply
    dawidmistrz47
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 8
    • Postów: 12

    Próbowałem zmienić dyszę na 80 ale dochodził do 4,5k obrotow i nie szedł więcej, jakby się dusił, nie wiem czym to było spowodowane i wróciłem do fabrycznej dyszy. Dzisiaj popróbuje wyregulować gaźnik może to coś da.

    #669965 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    ale to jedna zmiana dyszy nie oznacza że to był zły ruch.

    #669966 Reply
    dawidmistrz47
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 8
    • Postów: 12

    Ale wydawał dziwnie dźwięki z wydechu i tak jak mówiłem dochodził max 4,5k obrotów, wróciłem do fabrycznej i nie było tych problemów.

    #669972 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    no to może ciut wiekszą. albo może ciut mniejszą. zmieniłes raptem RAZ i juz odpuściłes

    #670003 Reply
    dawidmistrz47
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 8
    • Postów: 12

    Podsyłam 2 filmiki.
    Na 1 filmiku można zobaczyć jak chodzi sprzęgło. https://youtu.be/y7j9F8A14Pg
    Na 2 filmiku można trochę zobaczyć jak szarpie https://youtu.be/9_wnIpW6gdM

    #670005 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 325
    • Postów: 21 380

    nie widze w tej jeździe nic dziwnego przy takim operowaniu gazem

    #670006 Reply
    dawidmistrz47
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 8
    • Postów: 12

    W niektórych momentach zmieniałem bieg w dół wiec tez szarpało nawet jak bardzo wolno puszczam sprzęgło

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Szarpanie przy odejmowaniu i dodawaniu gazu
Twoje informacje:




Back to top button