Szarpanie przy odejmowaniu i dodawaniu gazu
- This topic has 12 odpowiedzi, 2 głosy, and was last updated 3 years, 7 months temu by
dawidmistrz47.
-
AutorWpisy
-
18 sierpnia 2019 dnia 23:00 #669916
Witam, od początku zakupu Rometa ZXT 50 cc (już 80cc) mam problem z szarpaniem przy zmianie biegów w dól, oraz odejmowaniu i dodawaniu gazu.
19 sierpnia 2019 dnia 13:04 #669945tzn co? szarpie bo nie umiesz trafić z obrotami silnika (to jest do nauczenia sie) czy zaczyna przerywac silnik?
19 sierpnia 2019 dnia 15:10 #669959Szarpie gdy dodam gazu i puszczę, Oraz przy zmianie biegów w dół i trochę szarpnie jak dam w górę biegi. Silnik normalnie chodzi.
A obroty nic nie maja do tego bo na wysokich i na niskich szarpie.19 sierpnia 2019 dnia 15:20 #669961ale to raczej normalne. to nie jest wtrysk z nadmiarem mocy żeby błyskawicznie zareagował „wyciągnięciem” prędkości czyli tzw kopem.
Kiedy zamykasz przepustnice zaczyna gwałtownie hamować silnikiem a kiedy ją odkręcasz to powinien isć na gume.. ale jest za słaby wiec przez chwile jakby dawka paliwa jest kompletnie nie dostosowana do warunków (obciążenia) wiec przygaśnie lub sie zadławi bo jest zalany/zduszony.
Im lepiej jest wyregulowany gaźnik i im przytomniej operujesz gazem – tym zjawisko jest słabsze19 sierpnia 2019 dnia 15:27 #669962Jeździłem romet zetka i w niej tak nie było, to nie wyglada normalnie, nawet jak leciutko dam gazu to szarpnie
19 sierpnia 2019 dnia 15:49 #669963no to regulacja. inna dysza i zobacz jak bedzie.
tylko czym innym jest siła hamująca na skutek dużej kompresji większego cylindra przy odjęciu gazu a czym innym jest szarpnięcie przy odkręceniu19 sierpnia 2019 dnia 15:58 #669964Próbowałem zmienić dyszę na 80 ale dochodził do 4,5k obrotow i nie szedł więcej, jakby się dusił, nie wiem czym to było spowodowane i wróciłem do fabrycznej dyszy. Dzisiaj popróbuje wyregulować gaźnik może to coś da.
19 sierpnia 2019 dnia 16:01 #669965ale to jedna zmiana dyszy nie oznacza że to był zły ruch.
19 sierpnia 2019 dnia 16:05 #669966Ale wydawał dziwnie dźwięki z wydechu i tak jak mówiłem dochodził max 4,5k obrotów, wróciłem do fabrycznej i nie było tych problemów.
19 sierpnia 2019 dnia 19:53 #669972no to może ciut wiekszą. albo może ciut mniejszą. zmieniłes raptem RAZ i juz odpuściłes
20 sierpnia 2019 dnia 16:52 #670003Podsyłam 2 filmiki.
Na 1 filmiku można zobaczyć jak chodzi sprzęgło. https://youtu.be/y7j9F8A14Pg
Na 2 filmiku można trochę zobaczyć jak szarpie https://youtu.be/9_wnIpW6gdM20 sierpnia 2019 dnia 17:08 #670005nie widze w tej jeździe nic dziwnego przy takim operowaniu gazem
20 sierpnia 2019 dnia 17:15 #670006W niektórych momentach zmieniałem bieg w dół wiec tez szarpało nawet jak bardzo wolno puszczam sprzęgło
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.