Sym xs 125 k 2008r. – Nie odpala, paliwo nie dochodzi do cylindra.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 Sym xs 125 k 2008r. – Nie odpala, paliwo nie dochodzi do cylindra.

Ten temat zawiera 30 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 32 minut temu.

Oglądasz 10 postów - 21 przez 30 (z 31 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #674678
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 31

    Czujnik sprzęgła miał taki knefel który wciskany jest, gdy klamka nie jest wciśnięta. Gdy klamkę wciśniemy, ten bolec wciśnięty nie jest. Wygląda ten dzióbek jak czujnik z hamulca świateł stopu ze skutera. Od niego idą dwa kabelki, które idą dalej do wtyczek, które znajdują się za lampą przednią. Ale gdy odepnę akumulator, to powinien ten czujnik być martwy ?

    #674683
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 222

    A światła masz z aku ? Jesteś pewien, że zapłon masz AC ? Czujnik może nie być wtedy martwy, gdy kopiesz to mimo braku akumulatora w instalacji pojawia się napięcie. Być może szykuje Ci się roziórka i przekopanie instalacji

    Szumi
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #674684
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 222

    Ale to w sumie zła droga, bo gdyby walnięty był czujnik to by Ci nie pierdnął nawet bo by iskry nie było

    Szumi
    #674685
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 222

    Gaźnik podmieniałeś ?

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    Szumi
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    #674687
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 31

    Gdy przekręcałem kluczyk to normalnie można było światła zapalić z akumulatora bez odpalania silnika. Tak samo kierunki.
    Iskra jest zawsze. Z akumulatorem, bez akumulatora, z wciśniętym sprzęgłem, i z niewciśniętym sprzęgłem.
    Gaźnika nie podmieniałem, nie mam drugiego do 125. Martwi mnie motyw taki, że dysza główna jest drożna, ale ta obok pomocnicza, czy jak tam ona się nazywa nie ma wogóle prześwitu. I żadne powietrze, żadna igła nie pomaga, bo ona jest taka chyba fabrycznie. Silnik na zimno mi nie odpalał nigdy na ssaniu. Musiałem odpalić bez ssania. Po sekundzie gdy odpalił, włączałem ssanie, bo inaczej by zgasł. Tak samo gdy miałem wciśnięte sprzęgło, też nigdy nie odpalał. Chyba, że na popych.

    Jak można ustawić tłok, żeby wlać paliwo na dekiel tłoka, wlać paliwo do króćca od gaźnika, żeby pochodził chociaż z 5 sekund ? W którym momencie suwu ? Jak ustawić magneto i w którym miejscu powinien być wałek rozrządu, żeby silnik mógł pochodzić jak najdłużej na paliwie z zewnątrz ? Może filtr powietrza pomoczyć w benzynie ? Może wlać benzynę do gaźnika ?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #674688
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 222

    tłok musi być na dole tylko nie zalewaj całego cylindra paliwem wtedy, wlej z 5 ml. Jak już załapie to psikaj w filtr powietrza samostartem pulsacyjnie aby go nie zadusić. Ta dysza „pomocnicza to albo dysza ssania albo wolnych obrotów i ona musi mieć prześwit. Wymień gaźnik, taki masz ? https://allegro.pl/oferta/gaznik-4t-sym-euro-mx-125-euromx-shark-rs-fiddle-7995693428. Lub rozbierz swój gaźnik i wygotuj w occie. Musisz nalać do jakiegoś starego garnka octu tak aby przykryć dno, wkładasz gaźnik i dolewasz wody tak aby był przykryty. Gotujesz tak z 15-20 min. Oczywiście przed takim czyszczeniem musisz rozebrać gaźnik do śrubki, pościągać wszystkie oringi i uszczelki oraz elementy gumowe bo Ci je rozpuści. Możesz umyć w benzynie ekstrakcyjnej ale nie da takich rezultatów jak ocet bo nie rozpuści osadów z benzyny. Do tego zamów nowe dysze, dyszę ssania, wolnych obrotów i główną. Z tego co piszesz wynika, że gaźnik jest walnięty. Motorek ma odpalać na ssaniu a nie jakieś kombinacje. Włączasz ssanie i powinien od buta startować. Gaźnik mimo czyszczenia może okazać się wadliwy i będzie wymagał wymiany. Zimny silnik potrzebuje bogatszej mieszanki. twój gaźnik jej nie daje dlatego świecę masz suchą po próbach odpalenia. Szukaj nowego gaźnika. Pozdrawiam

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    Szumi
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy, 1 tygodni temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    #674690
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 31

    Gaźnik taki mam:
    https://www.ebay.co.uk/itm/SYM-XS125-XS-125-2011-2016-NEW-CARB-CARBURETTOR-/261979160059
    Ja zawsze myślałem, że on odpala na oparach, a gdy silnik zacznie pracować, to wtedy on te paliwo zaciąga. Rozkręcę go później jeszcze i obejrzę tą dyszę dokładnie.

    #674691
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 222

    Nie, odpala na paliwie zmieszanym z powietrzem nie na oparach 😀 Gdy włączysz ssanie, tego paliwa w stosunku do powietrza jest więcej. Dysza ssania musi być drożna bo nawet jak zaciąga paliwo to nie odpali. Ja mam tak w skuterku, że bez ssania mogę kopać do usranej śmierci i nie odpali, włączam ssanie, delikatnie spuszczam nogę na kopce i od razu odpala. Gaźnik raczej do wymiany. Możesz ewentualnie udać się do jakiegoś serwisu GSM i zapytać czy mają wannę ultradźwiękową ona też da radę. Możesz mieć pozapychane kanaliki w gaźniku, wyobraź sobie, że zaschło trochę syfu w kanaliku i tak sobie ten syf schnął kilka miesięcy… po takim czasie zrobiła się z niego skała. Wymień gaźnik i będzie jeździł bo do kanalików niestety nie zajrzysz

    Szumi
    #674749
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 31

    Chciałem go teraz odpalić, ale nie odpala nawet na sekundę po podlaniu benzyny. Napisałem do mechaników motocyklowych w kwestii ceny naprawy i transportu. A nie mam dobrych wspomnień z mechanikami „profesjonalnymi”. Miesiąc temu jak byłem u mechaników samochodowych, to stówa mi tam wypadła z kieszeni i żaden mi nic nie powiedział, tylko siedzieli cicho i ją zwinęli gdy wyszedłem. W domu się zorientowałem i już było po ptokach. A gdybym się wrócił i się spytał, czy jakieś pieniądze leżały w tym miejscu na podłodze, to bym na bank usłyszał, że nic nie leżało. Ja wiem, że to mi wypadło, i jest moja wina, i ja tych pieniędzy nie chcę odzyskać, ani się kłócić. Tylko chodzi o samą mentalność. Rozumiem jakiegoś bezdomnego, który by sobie kupił za to chleb, ale normalny pracujący człowiek powinien zareagować inaczej. No nic, zobaczymy jakie ceny zobaczę za ewentualną naprawę, może gdzieś indziej będzie taniej, bo z tym motorem to osiwieję.

    #676226
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 31

    Motorek odebrany od mechanika, pali, jeździ, żyje. 25 kilometrów przejechałem, bo mięśnie zapomniały jak się jeździ jednośladem. Na pytanie dlaczego nie odpalał – Panie, wszystko (czyli nic). Fakt jest taki, że nic nie wymienił, tylko wyczyścił, czyli nie jest tak źle z jakością tych tajwanów. Cylinder dobry, sprzęgło, które wymieniłem sam, też dobrze założyłem. Dziękuję za rady.

Oglądasz 10 postów - 21 przez 30 (z 31 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie