SYM GTS EVO 125i - wzmocnienie

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #188532
    skvictor
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Witam
    Ja tu po raz pierwszy. W wolnych chwilach jeżdżę sobie takim skuterku jak w tytule. Jako że mam 190cm i 1..kg wagi więc mój skuter ma co robić. Ogólnie jeździ bardzo przyjemnie ale trasa (lubię sobie zrobić 300 – 400km wypad przy ładnej sobocie) i górki to niestety bezlitośnie obnażają deficyt mocy mojego skuterka. Czy ktoś z Was wie coś o silniku jaki jest zastosowany w tej maszynce ?? Czy jest jakaś możliwość wymiany cylindra na powiedzmy 180cm3. Nie zależy mi na kto wie czym ale aby wzrósł trochę moment obrotowy silniczka i co za tym pójdzie moc przy obrotach max.

    #188534
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    to pewnie jest GY6 152qmi zapewne wiec część do tuningu tego jest od groma po big bore kity na 200cm.
    jeszcze się tematem nie interesowałem ale Chinol go zgłębił to może się wiedzą podzieli.
    Tu sie dzielił:
    http://www.skuterowo.com/forums/topic/tuning-silnika-4t-gy6-152-qmi-124-cm3

    ty masz wtrysk (ale chyba nie w gar tylko w kolektor) – co może być lekkim problemem z wysterowaniem tego ale wszystko sie daje ogarnąć
    Tu masz na poczatek:
    http://www.rooader.pl/index.php?k=strony_p&m=4&ns=45&pns=43&pns22=1

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #188536
    skvictor
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Nie umiem powiedzieć jaki mam silnik, ale z tego co kiedyś ktoś patrzył to jest inny silnik niż w Kymco i innych popularnych 125. Jeśli komuś to coś powie to mój skuterek wygląda tak jak ten w tej aukcji: http://allegro.pl/sym-gts-evo-i-125-jak-nowy-kat-b-i5250176395.html.
    W tej z kolei http://allegro.pl/silnik-gwarancja-3418km-sym-gts-125-evo-joride-i5062650620.html jest silnik taki jak u mnie tylko chyba z gaźnikiem i tu jest miejsce na montaż kopnika – u mnie jest zaślepka.

    #188538
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    z tego co wiem to nie gy6 bo 4 zaworowy i ciecz.A szukasz czegoś podobnego tylko czy w naszym kraju dostaniesz???
    http://www.taiwantrade.com.tw/EP/tdmotor/products-detail/en_US/624109/SYM_RV_GTS_Oversize_Cylinder_Kit-_%E6%94%B9%E8%A3%9D%E6%B1%BD%E7%BC%B8/

    #188541
    skvictor
    Użytkownik
    • Postów: 18

    paci napisał:

    z tego co wiem to nie gy6 bo 4 zaworowy i ciecz.A szukasz czegoś podobnego tylko czy w naszym kraju dostaniesz???
    http://www.taiwantrade.com.tw/EP/tdmotor/products-detail/en_US/624109/SYM_RV_GTS_Oversize_Cylinder_Kit-_%E6%94%B9%E8%A3%9D%E6%B1%BD%E7%BC%B8/

    O widzisz to już jakiś trop 😉 Czy wiesz na pewno że to dokładnie to ?? I czy wał i głowica również do wymiany ?? Jeśli tak to cała zabawa byłaby zupełnie nieopłacalna.

    #188543
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    wał nie a głowica chyba tak jak jest w zestawie ale siura sobie uciąć bym nie dał:D na twoim miejscu zapytał bym w serwisie o takie części albo ich zażyjesz że takie istnieją albo ci sprowadzą.

    #188550
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    widziałem te tajwan trade ale wszędzie podają że to gary to GY6

    #188613
    skvictor
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Czyli jednak moja maszynka jest dosyć mało popularna. A szkoda bo generalnie porównywałem mojego skutinga do Burgmana i Majesty i powiem szczerze że jakością plastików, wykonaniem i jazdą nic a nic nie odstaje od nich a od Majesty to jest nawet lepiej wykonany. Jazda nim to czysta przyjemność – tylko mocy za mało, ale jak już pisałem jestem osobnikiem 5XL 😉 Tak strasznie nie chce mi się na stare lata (40+) robić A 😉

    #188615
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    nie przesadzałbym z tą małą popularnością, to sym – tego muszą być miliony. możesz oznaczenie silnika gdzieś zobaczyć?

    #188619
    skvictor
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Hmm nawet nie wiem za bardzo gdzie szukać tego oznaczenia. Internet milczy na temat silnika w tym jeździdełku i dlatego wydawało mi się że mało popularny jest.

    #188625
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    faktycznie ciężko coś wygrzebać o tym silniku.. generalnie o silnikach 125 z symów chłodzonych wodą.
    Poszukaj tabliczki znamionowej na ramie ew. numeru/typu na odlewie bloku.
    Sam jestem ciekaw co tam siedzi

    #188628
    Druid
    Uczestnik
    • Postów: 2 876

    Fakt, też z czystej ciekawości próbowałem coś o tych silnikach znaleźć, ale wygląda, jakby to kosmici dostarczali jednostki napędowe do tych maszyn… ;)))

    #188631
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Z lewej strony na misce powinna być sygnatura [numery]

    #188698
    skvictor
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Obawiam się że napis na silniku wiele Wam powie.. 😉 KU903197. Oto zdjęcia silnika.

    http://zapodaj.net/756c56c3093e3.jpg.html
    http://zapodaj.net/1bf61fc16f9bd.jpg.html
    http://zapodaj.net/c8d8c28414d6e.jpg.html

    #188701
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    to raczej nr seryjny nie model.
    yezoo..jaki on czyściutki

    #188704
    skvictor
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Też właśnie tak myślę że to nie symbol. Ale znalazłem miejsce gdzie są symbole. Ja się tam raczej nie dostane.
    W tej aukcji na 4 zdjęciu widać naklejkę z symbolem: LM12W-6
    http://allegro.pl/silnik-sym-joyride-kompletny-przebieg-16-km-evo-i5268606458.html
    To jest wersja z gaźnikiem – mój jest na wtrysku. Ale jakiś ślad jest. Pomóżcie.
    Czy czyściutki ?? Tak wygląda po przejechaniu przeze mnie 2000km. Jeździć nim zacząłem we wrześniu tamtego roku. Raz go na myjni umyłem.

    #188705
    skvictor
    Użytkownik
    • Postów: 18

    W SYM Joymax z roku 2011 był silnik LM12W5-6. Nie napisali czy on też był na wtrysku czy na gaźniku. Ale skoro mój z 2010 roku jest na wtysku.

    #188706
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    generalnie silniki w sym’ach to:
    LC12W1-6( HD2 125), LC18W1-6 (HD2 200), LF12W-6( Joyride 125 Evo), LF18W-6 (Joyride 200Evo), LH12WB-P (HD 125 Evo), LM12W5-6(GTS 125 Evo), LN12W3-6 (Joymax 125 EFI), LN12W4-6 (Joymax 125) and PD12A1-6 ( Wolf 125 Efi) .. itd
    tyle wiem. Tylko brak historii tego silnika

    #188709
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    doczytałem sie że od 2011r i modelu LN125 Lambretta jest na SYMach.
    A masa wiedzy o tuningu tych jednostek jest tu:
    http://symforum.com/

    #188716
    skvictor
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Niestety nie operuję zbyt swobodnie po angielsku 😉 A tak na szybko przeglądając to konkretnie o tuningu silnika nic nie znalazłem. Cóż mimo wszystko myślałem że temat jest bardziej rozwojowy i że pojeżdżę trochę szybciej i sprawniej po górkach 😉 Trzeba się będzie pogodzić ze skromnymi możliwościami mojej 125.

    #188720
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    no temat jest właśnie masakrycznie rozwojowy. Wtórne u nas w kraju to są tematy o tuningu 50tek na gaźniku :). Akurat tu wiedza i części leżą na każdym parapecie/szopie/garażu.
    Temat 125 jest nam w kraju obcy bo było ich mało. A teraz będzie bardzo dużo i problem – nawet dokładnie twój – będzie wracał.
    Ja zawsze wychodzę z następującego założenia:
    – jeżeli konstrukcja nie jest z wczoraj tylko ma 2-3 i więcej lat to na 100% ktoś już miał taki problem i gdzieś w necie jest to opisane. W każdym razie ktoś taki problem miał wcześniej i na pewno go rozwiązał jakoś.
    A to jest SYM – tego są setki tysięcy sztuk i ma silnik. Na pewno ktoś to modyfikował, ktoś sie tym ścigał i jest wiedza.
    Po usystematyzowaniu modeli (np pod jaką nazwą twój model występuje na rynku gdzie jest bardziej popularny lub w jakim bardziej popularnym pojeździe są te same rozwiązania) zaczynasz czerpać wiedzę garściami bo zawsze gdzieś jest jakieś forum fanatyków tuningu tego czy owego.
    Cześci do tego jak widać są – skoro naprawiają to i modyfikują. A skoro modyfikują to są i graty do tuningu.

    Ja tak na szybkiego szukałem ale np znalazłem że ten model ma potwornie ciężkie koło zamachowe (wentylator wariatora) i sprzęgło co ma dużą bezwładność (pomaga to utrzymać stabilnie prędkość ale powoduje zmuloną reakcje na manetkę). I pierwsze mody to zmiana tych części.
    Tak im robią:
    http://imgur.com/2Z89e

    #188723
    skvictor
    Użytkownik
    • Postów: 18

    No to super 😉 To ja już do Ciebie jadę i będziemy go tuningowali 😉 Chwile mi zejdzie bo chyba mam do Ciebie daleko ….

    #188724
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    wszczymaj kunia.
    Ale istnieje duża szansa że za 1-2 mieś będe posiadaczem identycznego. Na razie to mój faworyt ale waham sie pomiedzy tym starszym ale ciekawszym stylistycznie z jedną lampą (za to bez wtrysku chyba w każdej konfiguracji) a tym nowszym.
    Wtedy nie sądzę żebym z moim urazem mózgu polegającym na zmienianiu wszystkiego dla samych zmian 🙂 pozostawił go do końca seryjnego.

    #188727
    skvictor
    Użytkownik
    • Postów: 18

    No to Ty podjedź do mnie i sobie pojeździsz moim. Upewnisz się że to dobra decyzja. Mi się bardziej podoba ten mój nowszy – ładniejsze światła wg. mnie. A jeździ się nim naprawdę świetnie. Tylko SŁABO PO GÓRKACH. Wykonanie naprawdę bardzo dobre.

    #188730
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    mazowsze płaskie jak stół 🙂

    #188734
    skvictor
    Użytkownik
    • Postów: 18

    No podkarpacie już nie. Ja mam w bieszczady 100km.

    #190057
    skvictor
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Wombat – no kupuj, kupuj już tego SYM-a i badaj temat, bo moc nie jest ze mną.

    #193974
    Lordglaca
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Witajcie Panowie również zakupiłem SYMa GTS EVO125i i daje mi wielką radochę z jazdy, tym bardziej, że to mój pierwszy jednoślad. Wracając do meritum sprawy, czy ktoś z Was ogarnął już kwestię zwiększenia mocy w przedmiotowej maszynie? Pytam ze względu na „turystyczne zacięcie” i chęć realizowania wycieczek w granicach 100 km w jedną stronę.
    Fajnie by było, gdyby powstał temat o SYMach. Patrzyłem troszkę w sieci i jest tego jak na lekarstwo.

    #193982
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 948

    podstawą jest tu ECU z mozliwością zrobienia remap+ wiedza. Raczej ciężki temat dla laika.

    #194015
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • Postów: 492

    Daj tym wszystkim ludziom jakąś większą nadzieję, skoro sam już PRAWIE wchodzisz w jednogarnkowe EFI…
    >
    Temat jest ciężki i to bardzo, bo przecież nie ma wtryskiwacza paliwa o większej przepustowości (burgery 400 vel. JEDEN wtrysk z Cytryny, itd.), a filtr powietrza też jest już przyszyty na stałe do danego modelu…

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button