Suchy bagnet w Chińskim skuterze 250cm

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Suchy bagnet w Chińskim skuterze 250cm

Ten temat zawiera 61 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Master Master 4 dni temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 62 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #666061

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 28

    Witam
    Mam problem ze skuterem otóź zakupiłem w zeszłym roku takie ustrojstwo viarelli sport touring 250cm wymieniłem mu olej mniej więcej przy stanie licznika 3700-3800km przekładniowy i silnikowy. Pojeździłem nim rok i obecnie stan licznika 7314km i suchy bagnet przy sprawdzaniu poziomu (skuter stoi prosto na kołach) na dodatek po odpaleniu pochodzi chwile przejedzie z 300 metrów po czym obroty spadają i gaśnie. Pytanie pierwsze czyżbym przytarł silnik? Producent zaleca wymiane oleju co 3000km te 500km przekroczenia potrafi zrobić aż takie szkody? Inna kwestia czy samo przekroczenie przebiegu powoduje uszkodzenie silnika? Skuter oprócz tego że gaśnie jest słabszy. Wentylator chłodzenia często się załącza. Czy to oznacza że nieodwracalnie uszkodziłem silnik? Nie było żadnych wycieków oleju ani nic przez ten rok więc druga kwestia czy to możliwe żeby ten skuter spalał olej w sensie żeby te 0.8l które tam wchodzi spalił przez te 3500km? Czy to oznacza uszkodzony silnik? Co z tym teraz zrobić to trzecia kwestia? Odkręcić spust wylać resztki i zalać świeży olej a potem sprawdzać co troche czy nie ubywa?

    #666089
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Raczej przytarty, musisz zalać nowy olej, sprawdzić czy nadal będzie gasł po 300 metrach. Jeżeli nie to sprawdzaj poziom po każdej jeździe. Jeżeli tak, to góra silnika do wymiany.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #666091

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 28

    Góra silnika tzn?
    Z początku nie załapałem, że to może chodzić o olej. On ogólnie głośniej chodzi przy wyższych obrotach a nie niższych. Jeśli silnik jest przytarty to co to oznacza? Szybsze zużycie? Ogólnie jak się go przechyli to ten olej niby jest, ale stojąc prosto bagnet suchy. Dziwna kwestia, że tego oleju nie ma po takim przebiegu :/. Z początku on tylko głośniej chodził i zdarzało mu się zgasnąć, ale nic poza tym.

    #666092

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 28

    Przy okazji pytanko jeśli zalanie oleju pomoże i przestanie gasnąć to długo tak sprawdzać poziom oleju po każdej jeździe?
    W ogóle to głupio z tym wyszło powinenem był od razu olej sprawdzić gdy zaczął głośniej pracować :/ ale nie wpadłem na to :/ mimo to coś tam tego oleju zostało i pytanie czy te resztki oleju które zostały mogły go jakoś uratować? Inna kwestia że przed dolaniem chyba powinienem najpierw spuścić ten syf który został w silniku? Czy dolać póki co do tych resztek?

    #666099
    Zdjęcie profilowe No to LU
    No to LU
    Użytkownik
    • Postów: 413

    Zrobiłeś 3500 km bez sprawdzania poziomu oleju, to ja w samochodzie częściej sprawdzam… Wyćwicz sobie odruch zaglądania do oleju raz w tygodniu, np. w poniedziałek rano. Masz wtedy pewność, że wszystko jest ok., przecież to pół minuty i odrobina wysiłku fizycznego (trzeba się schylić). Litr oleju to kilkanaście-kilkadziesiąt złotych, remont silnika – kilkaset.

    no i na co to komu…?
     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #666100
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 204

    zlej stary olej
    zalej ile trzeba nowego
    zobacz czy to coś zmieni i zapali
    nikt nie zgadnie w jakim tempie ten olej zacznie znikać (jeżeli zacznie) – może ci go spali w 3 minuty a może w 30 dni. Po prostu sprawdzaj stan często. Im bardziej bedzie dymił na biało i dym bedzie gęstszy tym bardziej to oznacza spalanie oleju. A może wcale nie bedzie dymił i z olejem i stanem cylindra jest wszystko ok – mimo że przez chwile było go mało.
    Mało nie oznacza jeszcze że „za mało”.
    Pomiar kompresji po regulacji zaworów (jak to 4T) coś tam by powiedział.

    Reszta kwestii to trochę pytania do wróżki. To że gaśnie i że głośniej chodzi i szybko sie nagrzewa/przegrzewa i że jest słabszy może wcale nie być związane z olejem i zataraciem tylko np z układem paliwowym – dostarczanie paliwa nie domaga bo może filtr, bo może pompka, kranik,syf w gaźniku, napowietrzanie zbiornika..itd i paliwa naciurlika ci do gaźnika tyle że go masz na 300m jazdy ale za wolno go w gaźniku uzupełnia i gaśnie a nawet w czasie jazdy go ubogo dostarcza i stąd takie wysokie temperatury w komorze spalania.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #666103

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 28

    No to Lu zrobiłem w sumie z 1500 bez sprawdzania oleju. Przez 2000km nie było ubytków stąd moje szalone zdziwienie, że go nie ma. W aucie w sumie dużo rzadziej olej sprawdzam, bo po kilku latach bezawaryjnej pracy i braku jakichkolwiek ubytków przestałem to robić pomiędzy wymianami.

    #666105
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 204

    jak sie lampeczka od ciśnienia oleju nie zapala to ja tam do oleju nie zaglądam 🙂

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #666106

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 28

    Co do reszty hmm gaźnik jest nowy zrobił ze 2000km, bo poprzedni gasł przy hamowaniu do zera. Nawet teraz mimo braku oleju nie dymi na biało. Do tej pory mimo nagrzewania i dziwnych akcji (np niewyłączającego się wentylatora chłodzenia) nie dymił. Jedyne co było dziwne, że czuć było nadmiernie zapach spalin, ale brak nieszczelności jakichkolwiek. Regulacje zaworów miał robioną gdzieś tam w okolicach 4000-4500km przebiegu i było ok. Fakt zaliczyłem nim przewrotkę małą, ale poza tym, że skuter się przewrócił nie ucierpiał silnik ani większość obudowy skutera.

    #666107

    Kamil Połetek
    Użytkownik
    • Postów: 28

    Wombad ja nie wiem czy w tym ustrojstwie jest lampka ciśnienia oleju. Za to jak nim jeździłem wentylator chłodnicy się załączał po krótkim odcinku i nie wyłączał aż do zgaszenia skutera, ale temperatura silnika nie rosła nadmiernie. Dziwne właśnie jest to, że wskaźnik temperatury po nagrzaniu pokazuje właściwą temperaturę silnika. Przy sprawdzaniu oleju bagnet suchy, ale jak skuter postoi dzień dwa na centralnej nodze to pokazuje 1/4 stanu bagnetu. Dziwna sprawa.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 62 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie