spadek mocy i dynamiki. 2T

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #15276 Reply
    Waldek
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 10
    • Postów: 14

    kupiłem używanego QUANTUM.Od początku nie hulał tak jak dawniej (miała go znajoma).teraz dzwoni coś w silniku, podczas jazdy słychać też i czuć jakby opór (coś podobnego do dźwięku jaki wydaje jadący na wolnym biegu stary ursus). pytałem znajomego, podobno będzie trzeba wymienić jakieś łożysko czy oś. dodatkowo stracił przyspieszenie i zdolność do większej prędkości, to podobno może powodować pęknięcie pierścienia. nie wiem za co się najpierw zabrać i ile będzie mnie to kosztować. to że przerywa może być też winą instalacji bo w tym modelu ponoć jest wadliwa na tyle że źle znosi wilgotność. z doświadczenia wiem że mróz też , bo kiedy jeszcze nie byłem jego właścicielem znajoma poprosiła żebym go odebrał z pod jej pracy kiedy nieoczekiwanie spadł śnieg i używałem go przez tydzień-w końcu zgasł i zapalił jak odtajał 🙂

    #15278 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Widzę trochę do roboty, co do hałasu to albo wario, albo najpewniej wina wału i jego łożysk, chyba że się rozleciały przełożenia 😀 Ale pewnie coś z wałem, a prędkość i moc to może być wina cyla lub paska, wariatora.Co do luzów na wale: zdejmij wariator i poruszaj wałem, jak są luzy to kicha 😀 Nowy wał pewnie ok 100zł na allegro, wymiana pewnie ze 150zł wezmą, ale da się zrobić samemu 🙂

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #15284 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307

    Jeśli są luzy to czemu ma wymieniać od razu wał? Moim zdaniem wystarczy wymienić łożyska.
    Ale najpierw trzeba sprawdzić co tam poszło.

    #15285 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Oj chyba się zagalopowałem pisząc posta, racja, łożyska stykną 😀 Chyba że i wał by się sypał,dzięki za zwrócenie uwagi 😀

    #15287 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307

    Jeśli długo jeździł na rozwalonych łożyskach,to też może być do wymiany wał i nie tylko(cylinder ,tłok).
    Ja bym to sprawdził jak najszybciej.

    #15372 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Pęknięcie pierścienia to drastyczny spadek mocy, nie tylko spadek prędkości. Przy odrobinie „szczęścia” pęknięty pierścień robi armagedon w silniku jeżeli dostanie się między tłok a cylinder.
    Wycie tak jak koledzy wyżej napisali, łożysko, ale które to tylko da się zobaczyć jak się rozłoży.

    #15380 Reply
    Waldek
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 10
    • Postów: 14

    Dziękuję chłopaki. z pewnością pomogliście. sam go i tak nie rozbiorę bo to by był mój pierwszy raz a to mycie gaźnika. poczekam do weekendu na kuzyna- od młodzieńca grzebał przy motorkach. 😀

    #15383 Reply
    Waldek
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 10
    • Postów: 14

    A W KINGWAY’U „COBRA” (NA ZDJĘCIU)mam problem z zawieszeniem tybu. rama już po spawaniu-ale fachowym-tyle że silnik jest „skręcony” na lewo. skuter wersja marketowa- ma pojedynczy amortyzator.pod czas jazdy zawieszenie pracuje na tyle że przeciera oponę o sprężynę amortyzatora. wymiana tuleji na wahaczu wystarczy? czy myśleć raczej o przerobieniu na wersje normalnych dealerów? w sensie że założyć dłuższą oś i drugi amortyzator.

    #15387 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307

    Nie sądze, żeby założenie drugiego amortyzatora było takie proste jak piszesz.
    Co do tego silnika skręconego na lewo,to nie rozumiem o co tu chodzi.

    #15405 Reply
    Waldek
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 10
    • Postów: 14

    skręcony w sensie że koło nie styka się z jezdnią środkową częścią opony a bardziej lewą jej stroną. to coś w rodzaju złej zbieżności w aucie. bardziej zużywa się jedna strona gumy a nie równomiernie. przecież oś koła jest ustawiona równolegle do silnika a koło nie ma luzów żeby odchylało się na osi.zresztą tak by się nie dało jechać bo efekt byłby jak na jechaniu na „flaku”

    #15407 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Przy czymś takim łatwiej wpaść w poślizg lub w ogóle stracić panowanie – mi się wydaje.

    #15409 Reply
    Waldek
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 10
    • Postów: 14

    no nieco zarzucało na zakrętach, ale to kwestia wyczucia i dostosowania prędkości. jedyna zaleta to to że jak by go ktoś ukradł to prędzej zrobił by se krzywdę niż się nim nacieszył. taki „GPS” w razie kradzieży-znaleźli by go szybciej bo by się pewno ktoś wysypał

    #15410 Reply
    Waldek
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 10
    • Postów: 14

    ale że oddaję szwagierce to lepiej żeby był w pełni sprawny bo to temperamentna dziewczyna:)

    #15421 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307

    Skoro ten silnik jest przekręcony,to w takim razie dobrze jest pospawana ta rama?

    #15563 Reply
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • Postów: 2 152
    • Postów: 2 166

    mnie sie wydaje ze rama była pospawana bez „prostki” tzn bez użycia urządzenia zapobiegającemu skręceniu ramy skutera podczas spawania elementów. Jeśli się mylę to śmiało piszcie

    #15570 Reply
    Waldek
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 10
    • Postów: 14

    przy spawaniu nie było żadnej prostki, masz rację. ale spawał to facet który zna się na swoim fachu.wogóle włożył w to serce-jestem jego sąsiadem to nie szarpał by sobie opinji. zresztą sam byłem i pomagałem przy spawaniu. opcja jest też taka że przestawiłem uchwyty bijąc je młotkiem

    #15572 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307

    Nie kwestionuję umiejętności twojego sąsiada,ale materiał podczas spawania pracuje i to bardzo.
    Po co trzaskałeś tam tym młotkiem?
    Mimo wszystko musi się źle jeździć.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: spadek mocy i dynamiki. 2T
Twoje informacje:




Back to top button