Skutery i ich historia

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #199945
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Postanowiłem założyć ten temat aby młodym cokolwiek przybliżyć czym jeżdżą i skąd się wzięły,a że d,pa ze mnie nie redaktor to zapożyczę tu i tam:)
    Skuter (ang. scooter) – lekki, obudowany motorower lub motocykl, który prowadzi się bez obejmowania go nogami, z silnikiem i zbiornikiem paliwa najczęściej umieszczonymi pod kanapą. Posiada stałe osłony nóg, obniżoną ramę ułatwiającą wsiadanie, a zamiast podnóżków podesty dające oparcie całej stopie. Najlżejsze, z silnikiem do 50 cm³, są zaliczane do motorowerów. Przy budowie skutera na pierwszym miejscu stawia się wygodę i praktyczność przed osiągami. Małe koła i niska prędkość maksymalna, sprawiają, że skutery są użyteczne w ruchu miejskim, a rzadko sprawdzają się w terenie. Obecnie wśród skuterów można wyróżnić podgrupę maxi-skuterów które wyposażone są w duże silniki (nawet pow 800 cm³) i prawnie uznawane są za motocykle. Największymi producentami skuterów są obecnie: Piaggio, Peugeot, Aprilia, Yamaha, Suzuki, Honda, PGO, TGB, Kymco, a importerami w Polsce: Romet, Keeway, Motobi, Benzer, Zipp i Kingway.
    Historia
    Pierwsze skuter powstał w 1915 roku nazywał się Autoped potem np; DKW – Lomos z 1922, ale popularność zdobyły po II wojnie światowej dzięki Vespie oraz Lambretcie. W Polsce seryjnie był produkowany skuter Osa i kilka prototypów;
    Żuka,Bąka,Osę,Odrę 1,Odrę 2.
    W Polsce największą popularność uzyskały w ok. 1960 r. Dzięki niewielkiemu zużyciu paliwa, niskiej cenie i dużej mobilności w mieście są alternatywą dla samochodów.
    Każdy nowoczesny skuter wyposażony jest w automatyczne sprzęgło, automatyczną bezstopniową skrzynię biegów oraz prawie zawsze w bagażnik pod fotelem. Istnieją liczne modyfikacje, pozwalające na znaczną poprawę osiągów. Szczególnie popularne jest to w grupie skuterów należących do motorowerów. Te małe pojazdy zyskują dzisiaj coraz więcej zwolenników. Aktualnie nowy skuter produkowany w Chinach można kupić już za 2 – 3 tysiące złotych. Jakość tych pojazdów jest bardzo zróżnicowana, jednak dzięki niskiej cenie sprzedają się w ogromnych liczbach. Największe obecnie produkowane skutery mają pojemności nawet 800 cm³ i więcej a moc 75 KM+, co pozwala osiągać prędkości zbliżone do 200 km/h + -. Jednakże takie skutery kosztują do 40 tysięcy złotych i wymagają motocyklowego prawa jazdy. Są produkowane skutery o pojemności mniejszej niż 50 cm³ oraz z blokadą uniemożliwiającą rozwijanie prędkości powyżej 45 km/h. Wystarczy od 14 lat prawo jazdy kategorii AM lub inną kategorie upoważniającą do kierowania pojazdem mechanicznym. W obu tych wypadkach skuter musi być zarejestrowany i mieć aktualne ubezpieczenie. Od dnia 7 lipca 2009, skutery o pojemności 50ccm muszą przechodzić obowiązkowe badania techniczne. Badania robi się raz na 2 lata. Koszt ~50 zł.
    Bardzo popularny w ostatnim czasie stał się tuning skuterów czyli zwiększanie ich mocy i osiągów oraz zmiana wyglądu, tak by skuter wyglądał okazalej i odróżniał się od innych. Powoduje to jednak w większości przypadków wykroczenie poza granice prawnie wyznaczone dla motorowerów jakimi najczęściej są te skutery, co zmienia ich klasyfikację prawną i nie jest dozwolone bez zmiany kategorii w dokumentach z motoroweru na motocykl.
    Błędem jest utożsamianie skuterów z motorowerami. Skuter to specyficzna konstrukcja jednośladów, może być zgodnie z prawem zarejestrowany zarówno jako motorower jak i motocykl.Jak co wiecie więcej piszcie linkujcie pozdr.
    Paci dupa nie redaktor;D

    #199962
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    No no… Nudzisz się, czy coś paliłeś? 🙂
    Żarcik. Fajnie, Pan się nie cyka, Pan kontynuuje, czegoś ciekawego się dowiem z zaufanego źródła :-)))

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #199967
    Druid
    Uczestnik
    • Postów: 2 876

    Zgred też jesteś, więc wybaczymy Ci Twą dupowatość… w końcu i tak nie przewyższy naszej (no dobrze… mojej)… Za to do naszych tytułów zgredów IV i V klasy będziemy mogli dodać MBA ze scooterologii… ;)))

    #199972
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Co mogę dodać,najciekawszy jakim miałem okazje się przejechać to ruska vyatka dawno temu;
    http://oldtimergarage-weimar.de/images/moto/vyatka_motorroller.jpg

    #199974
    Druid
    Uczestnik
    • Postów: 2 876

    Super… i pies by pojechał… ale kobita musiałaby podreptać na piechotę… ten chiński wynalazek podobnej konstrukcji był bardziej ludzki… ;)))
    To dobry pomysł… dodawaj zdjęcia…

    #199975
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Bym wręcz powiedział, że super 🙂 Wiaka, to mi się z ruska pralką automatyczną kojarzy, była taka u nas w domu 🙂
    Idę po drugie… 🙁
    *
    Szukałem piwa, znalazłem to:
    http://img05.staticclassifieds.com/images_tablicapl/234383675_3_644x461_pralka-wiatka-12-sprzet-agd.jpg

    #199978
    Druid
    Uczestnik
    • Postów: 2 876

    To gdzie Ty tego piwa szukałeś? Masz jakieś tajne schowki? Dżizas… ;)))

    #199979
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Takie ta…
    Paci, opowiedz o tej Wiatce. Co to za sprzęt…?

    #199993
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    1960: Rok
    Pojemność silnika: 174 cm 3
    Moc: 12 KM
    Paliwo: mieszanka benzyny i oleju
    Masa własna: 200 kg
    biegów: 3
    cylindrów: 1
    Miejsca siedzące: 2
    Max.speed: 60 kilometrów na godzinę
    Był to taki dziwolag z normalnego skutera vp 150
    Była na licencji piaggio [wersja VP150] kopia Vespa 150, zbudowany w 1956 roku został zbudowany z grubszej stali niż Vespa aby poradzić sobie na biedniejszych rosyjskich drogach. Inne drobne różnice zawarte grubsze opony (10×4.0 zamiast 10×3.5) i regulowany reflektor. Również schowek pod przednim fotelem. 300.000 zostało zbudowane, zakończono produkcję w 1965 roku po skargach Piaggi.Zaktualizowany model z zapłonem elektronicznym został wprowadzony w 1973 roku zaprzestano produkcji w 1979 roku ponad milion szt wyprodukowano.
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/VYATKA.jpg
    http://www.autosoviet.altervista.org/ENGLISH-automotorusse9moto(Vyatka).htm
    Widzę że jesteś zaciekawiony to masz tu stronę gdzie znajdziesz nawet ruska z silnikiem wankla
    http://www.autosoviet.altervista.org/main-english.htm

    #199994
    Peppe
    Użytkownik
    • Postów: 9

    paci napisał:

    Postanowiłem założyć ten temat aby młodym cokolwiek przybliżyć czym jeżdżą i skąd się wzięły,a że d,pa ze mnie nie redaktor to zapożyczę tu i tam:)
    Skuter (ang. scooter) – lekki, obudowany motorower lub motocykl, który prowadzi się bez obejmowania go nogami, z silnikiem i zbiornikiem paliwa najczęściej umieszczonymi pod kanapą. Posiada stałe osłony nóg, obniżoną ramę ułatwiającą wsiadanie, a zamiast podnóżków podesty dające oparcie całej stopie. Najlżejsze, z silnikiem do 50 cm³, są zaliczane do motorowerów. Przy budowie skutera na pierwszym miejscu stawia się wygodę i praktyczność przed osiągami. Małe koła i niska prędkość maksymalna, sprawiają, że skutery są użyteczne w ruchu miejskim, a rzadko sprawdzają się w terenie. Obecnie wśród skuterów można wyróżnić podgrupę maxi-skuterów które wyposażone są w duże silniki (nawet pow 800 cm³) i prawnie uznawane są za motocykle. Największymi producentami skuterów są obecnie: Piaggio, Peugeot, Aprilia, Yamaha, Suzuki, Honda, PGO, TGB, Kymco, a importerami w Polsce: Romet, Keeway, Motobi, Benzer, Zipp i Kingway.
    Historia
    Pierwsze skuter powstał w 1915 roku nazywał się Autoped potem np; DKW – Lomos z 1922, ale popularność zdobyły po II wojnie światowej dzięki Vespie oraz Lambretcie. W Polsce seryjnie był produkowany skuter Osa i kilka prototypów;
    Żuka,Bąka,Osę,Odrę 1,Odrę 2.
    W Polsce największą popularność uzyskały w ok. 1960 r. Dzięki niewielkiemu zużyciu paliwa, niskiej cenie i dużej mobilności w mieście są alternatywą dla samochodów.
    Każdy nowoczesny skuter wyposażony jest w automatyczne sprzęgło, automatyczną bezstopniową skrzynię biegów oraz prawie zawsze w bagażnik pod fotelem. Istnieją liczne modyfikacje, pozwalające na znaczną poprawę osiągów. Szczególnie popularne jest to w grupie skuterów należących do motorowerów. Te małe pojazdy zyskują dzisiaj coraz więcej zwolenników. Aktualnie nowy skuter produkowany w Chinach można kupić już za 2 – 3 tysiące złotych. Jakość tych pojazdów jest bardzo zróżnicowana, jednak dzięki niskiej cenie sprzedają się w ogromnych liczbach. Największe obecnie produkowane skutery mają pojemności nawet 800 cm³ i więcej a moc 75 KM+, co pozwala osiągać prędkości zbliżone do 200 km/h + -. Jednakże takie skutery kosztują do 40 tysięcy złotych i wymagają motocyklowego prawa jazdy. Są produkowane skutery o pojemności mniejszej niż 50 cm³ oraz z blokadą uniemożliwiającą rozwijanie prędkości powyżej 45 km/h. Wystarczy od 14 lat prawo jazdy kategorii AM lub inną kategorie upoważniającą do kierowania pojazdem mechanicznym. W obu tych wypadkach skuter musi być zarejestrowany i mieć aktualne ubezpieczenie. Od dnia 7 lipca 2009, skutery o pojemności 50ccm muszą przechodzić obowiązkowe badania techniczne. Badania robi się raz na 2 lata. Koszt ~50 zł.
    Bardzo popularny w ostatnim czasie stał się tuning skuterów czyli zwiększanie ich mocy i osiągów oraz zmiana wyglądu, tak by skuter wyglądał okazalej i odróżniał się od innych. Powoduje to jednak w większości przypadków wykroczenie poza granice prawnie wyznaczone dla motorowerów jakimi najczęściej są te skutery, co zmienia ich klasyfikację prawną i nie jest dozwolone bez zmiany kategorii w dokumentach z motoroweru na motocykl.
    Błędem jest utożsamianie skuterów z motorowerami. Skuter to specyficzna konstrukcja jednośladów, może być zgodnie z prawem zarejestrowany zarówno jako motorower jak i motocykl.Jak co wiecie więcej piszcie linkujcie pozdr.
    Paci dupa nie redaktor;D

    Ale to przecież jest plagiat!

    #199996
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Tak? No to:
    1. podaj źródło
    2. Przeczytaj jeszcze raz wstęp Paciego ( tym razem ze zrozumieniem ).

    #199999
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    A wsk 125 Baron z silnikiem minarelli [kozak] lub wsk m30 sokół [alusy tarcza jak romet k125 tylko ile lat temu.
    Laczek nie skacz bo…. Tolerujemy twoja obecność mimo wielu usunięć konta a to w twoim przypadku już dużo.

    #200002
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Fajne… łza się w oku kręci. Pamiętasz tą SHLkę z allegro chyba, co mi się podobała, a pisałeś, że za drogo? Jak sobie ją przypominam, to się cały czas głupawo uśmiecham. Jest w tych starociach coś, co mnie kręci. W nowych dużo słabiej, no chyba że jakiś scramblerek 🙂

    #200012
    Peppe
    Użytkownik
    • Postów: 9

    przepraszam

    #200014
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Luz, tylko świntusz z sensem i w miarę przytomnie 🙂

    #200025
    Just_as_planned
    Uczestnik
    • Postów: 170

    Ale jakiś tam zapał ma. Trochę krótki jednak jest. I nawet ma tę jedną zapałkę, ku swojemu własnemu oświeceniu czy coś tam, coś tam. Temat jedzie już do kosza. Ewentualnie dany wpis. ;-)))
    >
    http://www.chujnia.pl/jestem_cherlawym_chorowitym_laczkiem_z_lapkami_jak_zapalki
    *
    Must be the… KOSZ. ;]

    #200027
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    WTF…?! 🙂

    #200034
    Just_as_planned
    Uczestnik
    • Postów: 170

    Trzeba umieć czytać. Szczególnie między wierszami. Albo spolegliwie słuchać potoku słów… własnej przysposobionej żony, tudzież swojej własnej (zawsze mocno obeznanej w świecie lokalnie zalegającego esztabliszmentu)… teściowej. ;-)))

    #200039
    Druid
    Uczestnik
    • Postów: 2 876

    Dżizas, ale intelektualne gaworki… Kot chyba ma deprechę… :(((

    #200044
    Just_as_planned
    Uczestnik
    • Postów: 170

    Yhm, albo pisze już pracę licencjacką i zwyczajowo podpuszcza kolejnych maluczkich. 😉
    >
    http://www.akapit.krakow.pl/ksiazki/glodkowska_kreatywnosc.pdf
    *
    Edit:
    Niniejszym powyższym wpisem, globalnie się tutaj podłożyłem, chociaż… ;P

    #200050
    Druid
    Uczestnik
    • Postów: 2 876

    … albo nie ma i się zwyczajnie nudzi…
    +++
    … kreatywność? Hmmmm… to chyba jakiś galicyjski wynalazek…
    +++
    … w kongresówce to ino proste chopy… ;)))

    #200052
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Ta ino proste,i jeszcze prościejsze mechaniory nieogarniające twego tutaj wpisu;)
    Historii ciąg dalszy;Dezamet motorydwan i Norka
    https://www.youtube.com/watch?v=EL4Iu5sKorE
    http://scrapner.xtk.pl/poznajemy-samochody-norka-i-motorydwan/
    tu taka ciekawostka,jedyny seryjnie produkowany i dostępny dla wszystkich Diesel
    https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.bikesindia.org%2Froyal-enfield%2Ftaurus-diesel.html&anno=2

    #200060
    Druid
    Uczestnik
    • Postów: 2 876

    Niezwykle egzotyczna ta Norka… nie spotkałem się z tym na ulicy … i może i dobrze… ;)))

    #200061
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    https://www.youtube.com/watch?v=p9rCK2aajCE
    *
    przypomniały mi się czasy Hondy NSR 75 i odpalania jej (niezależnie od temperatury otoczenia)

    #200073
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812
    #200085
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 4 666

    Paci, rozwaliłeś mnie rydwanami, a dobiłeś dieslem 🙂
    Byłem tak zdymany po upojnym weekendzie, że przysnąłem w czasie, jak ten gość na yt użerał się z odpalaniem diesla z kopa :-)))

    #200102
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Tu dla tych co jeżdżą na chińskich motorowerach, skąd i kiedy wzięły ich silniki
    https://de.wikipedia.org/wiki/Honda_Monkey
    https://fr.wikipedia.org/wiki/Honda_Chaly
    https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_SS50
    O ile silnik ss50 jest u nas do zdobycia [używany] to ss50 z 5 biegami graniczy z cudem
    Żeby posiadacze zetki nie byli poszkodowani,to protoplasta waszych;
    https://de.wikipedia.org/wiki/Honda_CB50J

    #200115
    Druid
    Uczestnik
    • Postów: 2 876

    Paci… co Ty popijałeś w tę niedzielę… Czy Ty chcesz nas – zgredów nad zgredami – wysyłać teraz na studia lingwistyczne? Nie pij tego więcej… ;)))
    +++
    Ale ta historia Hondy SS50 to ciekawa… nie znałem jej… ;)))

    #200118
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Honda s90 też fajna i latała ponad 100kmh,może i ten sam potencjał jest w chinolach?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Sport_90
    Zulus abyś nie był; osamotniony to w chinolu też się da [chyba już kiedyś o tym pisałem]
    http://forums.sohc4.net/index.php?topic=95674.0
    i peugeot twin
    https://buyvintage1.wordpress.com/page-665-1912-peugeot-moto-legere-type-md-v-twin/

    #200223
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Dziś tak ciut bez historii,chociaż jak ktoś nie widział lub nie pamięta to w NSU jest wałek królewski.
    http://thekneeslider.com/nsu-2000cc-single-cylinder-motorcycle/
    http://thekneeslider.com/3000cc-single-cylinder-motorcycle/
    i jednak ciut historii
    http://www.nebraskahistory.org/sites/mnh/cushman2.htm

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button