Skuter zumico 139qmb 50cc niska prędkość, brak mocy

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #642832 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Witam, to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem ze skuterem zumico. Kupiłem go niedawno z przebiegiem 8000km. Nie odpalał. Problemem był gaźnik i układ zapłonowy. Gaźnik wymieniłem na nowy, ogarnąłem instalację i przy okazji wymieniłem moduł CDi, impulsator, cewkę i świecę. Skuter jeździł, lecz tylko 45-50 km/h-tak jak teraz, Wymieniłem wariator i pasek oraz rolki. Nadal to samo. Wyregulowałem luz zaworowy(ssący był OK, wydechowy strasznie luźny). To samo. Wywaliłem zwężkę w dolocie, to samo. Zmieniłem dyszę na mniejszą ( z napisem 80 ze starego gaźnika), po tym skuter nie wkręcał się na obroty, nawet na stopce. Powróciłem do starej i jeździ jak jeździł. Dodam jeszcze że gdy trzymam prędkość maksymalną to mogę zakręcić manetkę o 1/3 i skuter wcale nie zwalnia. Kompresja to 11 barów. Zdarza mu się zgasnąć po mocnym hamowaniu.
    Proszę o pomoc, każde wskazówki będą pomocne, bo nie mam już pomysłu.
    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam
    P.S. Silnik to seria.

    #642833 Reply
    Szogun
    Zablokowany
    • 4
    • Postów: 15
    • Postów: 19

    Czy ma problemy ze startem ?

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #642834 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Ma, z rozrusznika zimny nie odpala, dopiero kopka i gaz na maksa i wtedy za którymś razem zatrybi. Ciepły odpala z kopki i z rozrusznika, bez gazu. Przez pierwsze kilka sekund trzeba go potrzymać ręcznie na obrotach, potem jest okej. Ssanie raczej działa bo słychać jak potem spadają obroty.

    #642878 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Nikt nie ma pomysłu?

    #642887 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    zły gaźnik, zła dysza, zła regulacja, nieszczelność w dolocie…itd

    #642889 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Zły gaźnik? Przecież to stock. Z tego co wiem regulacja mieszanki odpowiada tylko za bieg jałowy, jeśli jest jakaś inna regulacja gaźnika to na czym ona polega> (o regulacji iglicy wiem i sprawdzałem) Zamówię inne dysze i będę próbował. Nieszczelność w dolocie to znaczy rozszczelniony kolektor dolotowy? Wymienić?

    #643026 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Zmieniłem dolot i dyszę na 85, wyregulowałem gaźnik, nadal to samo.
    Ktoś coś?

    #643343 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Sprzęgło też zostało wymienione. Co mi zostało do sprawdzenia?

    #643351 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    wyregulowałeś gaźnik CZYLI CO ZROBIŁEŚ? Wyregulowałeś wolne obroty czy dobrałes dysze, iglice, wysokosć iglicy, poziom paliwa w komorze..itd?
    Luzy zaworowe sprawdzone? Koło od magneto nie ma luzów na wale?

    #643352 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Wyregulowałem wolne obroty i skład mieszanki. Świeca koloru kawy z mlekiem. Wymieniłem dyszę na większą, lecz efektów brak. Iglice także ustawiałem w skrajnych położeniach bez żadnych efektów, więc powróciłem do środkowego ustawienia. Pływaka w gaźniku nie ruszałem. Luzy zaworowe wyregulowane. Brak jakichkolwiek luzów na magnecie.

    #644703 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Ktoś ma jakikolwiek pomysł?

    #644725 Reply
    Karken123
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 34
    • Postów: 38

    Możliwe są niewłaściwe rolki lub slizki wariatora przez co mógł on stracić na szybkości polecam również wymienić linke gazu oraz sprawdzić szczelność przewodów gdyż to przez nie moze dostawać sie lewe powietrze. Możesz również sprawdzić ssanie oraz filtr paliwa i powietrza

    #644726 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Sprawdzę rolki i wariator, filtr powietrza i dolot wymieniłem więc na pewno jest szczelny. Linka gazu i filtr paliwa w porządku. Co może być nie tak że ślizgami? Wymieniałem razem z wariatorem. Rolki zmienię na 5.5g i zobaczę czy to coś zmieni.
    P.S. sprawdzić ssanie to znaczy? Dysza na miejscu i jest drożna. Ssanie chyba się wyłącza bo słyszę spadek obrotów.

    #644728 Reply
    Karken123
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 34
    • Postów: 38

    Masz racje niedoczytalem o nowych rolkach.
    Nie chodzi mi tylko o filtr powietrza ale sprawdzić wszystkie przewody wchodzące do gaznika.
    Skoro nie odpala z zimnego silnika oznacza to że elektrozawor ssania może być uszkodzony i nie otwierać ssania możesz to sprawdzić wymontowujac zawór oraz podlaczyc na krótko do akumulatora i sprawdzic czy iglica sie porusza jeśli tak wszystko jest ok jeśli nie zawor jest do wymiany.
    A nie wiesz czy glowica byla wymieniana?
    Jeśli tak- warto sprawdzić szczelność zaworów gdyż glowice sa sprzedawane z niedotartymi zawodami😁

    #644729 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Dzięki za odpowiedź, sprawdzę to ssanie. Może być coś jeszcze nie tak oprócz elektrozaworu? Przewody już sprawdzałem i są okej. Zastanawiałem się nad wypalonymi gniazdami zaworowymi bo raczej wymieniana nie była. Pomiar kompresji jednak rozwiał moje wątpliwości bo wyszło z tego co pamiętam 10.5 bara. Zobaczę jeszcze ten wariator czy wszystko jest dobrze poskładane i ssanie czy działa dobrze.
    Dzięki za pomoc 😉

    #644731 Reply
    Karken123
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 34
    • Postów: 38

    Jeśli gniazda będą ok musisz sprawdzić poziom oleju przkladniowego. P.S kiedy go zmieniłeś?

    #644732 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Sprzęgło wymienione razem z dzwonem na nowe. Oleju nie ruszałem, to ten sam co silnikowy czy są oddzielone? Jak mam sprawdzić te gniazda? Kompresja nie potwierdza ich sprawności?

    #644734 Reply
    Karken123
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 34
    • Postów: 38

    Jeśli nie jesteś pewny szczelności zawsze możesz wymontowac glowice i w miejsce zaworow wlać wodę i po jakims czasie sprawdzić czy nic nie przecieka jeśli nie wszystko jest ok.
    Olej przekladniowy a silnikowy to 2 rozne oleje- jeden smaruje silnik a drugi przekładnie. Na Youtube mozesz obejrzeć mnóstwo filmow instruktażowych na temat jego wymiany

    #644735 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Czyli rozdzielone są, dzięki za odpowiedź. Ogarnę rolki i ssanie i dam znać czy coś się poprawiło. Myślę że kompresja mówi sama za siebie i wszystko jest szczelne. Mam nadzieję że to problem napedu. Dzięki za czas 😀

    #644736 Reply
    Karken123
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 34
    • Postów: 38

    Zapomniałem się zapytać czy po wymianie gaznika rozblokowales go czyli czy wykreciles śrubę pod deklem?
    P.S sposób na sprawdzenie głowicy był po to jeśli byłbyś niepewny kompresji😁

    #644738 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Dzięki za pomysł na zawory 😉 Nie miałem tej śruby od nowości w gaźniku.

    #644739 Reply
    Karken123
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 34
    • Postów: 38

    Jakie zdejmowales blokady?
    Możliwe ze masz zablokowany moduł który steruje obrotami (CDI)

    #644740 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Blokad nie ściągałem bo ich po prostu nie było ( jestem 2. właścicielem). Tak jak pisałem moduł był uszkodzony i jest wstawiony nowy, tak jak czujnik położenia wału (impulsator). Swoją drogą to jakie mogą być te blokady? Na pewno nie mam tulei na wariatorze, moduł zmieniony, śrubki w gaźniku brak, żadnego odcięcia zapłonu z komory przekładni też nie mam. W wydechu coś może być? Wstawiałem nowy, ale seryjny. Pewnie jeszcze wymienię tak profilaktycznie oleje, bo nie mam pojęcia jaki mają przebieg.

    #644741 Reply
    Karken123
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 34
    • Postów: 38

    Z olejami powinieneś zrobić tak od razu.
    Blokady które znam:
    -śruba w gazniku pod deklem
    -zweżka w obudowie filtra powietrza
    -blokada na wariatorze
    -blokada na module zapłonowym
    -zawirowywacz spalin – zwężenie na wydechu
    To narazie wszystko. Postaram sie przespac z tym problemem i jak na coś wpadne to napisze 😁👍

    #644742 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Wychodzi że żadnej blokady nie mam. Masz rację oleje powinienem od razu wymienić, ale od kupna tylko 100km zrobiłem póki co. Nie mniej jednak wymienię jutro. Sprawdzę rolki, wariator oraz ssanie i napiszę jak efekty. Dzięki za pomoc.

    #644762 Reply
    maxior76
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 15
    • Postów: 16

    Ufff, wariator tak jak myślałem był złożony poprawnie,ssanie też działa. Problemem okazały się rolki, po zmianie na 5g mam około 55km/h. Póki co mi to wystarcza. Dzięki za pomoc 😉

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Skuter zumico 139qmb 50cc niska prędkość, brak mocy
Twoje informacje:




Back to top button