Skuter Kingway Ibis 2009r nie odpala.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Skuter Kingway Ibis 2009r nie odpala.

Ten temat zawiera 19 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin DobryChrześcijanin 1 miesięcy temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 20 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #674654
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 32

    Dobry wieczór. Sytuacja wygląda następująco. Latem pojechałem skuterem do sklepu. Gdy chciałem wrócić skuter nie odpalał. Do domu miałem blisko i „z górki” więc zjechałem na wyłączonym silniku. Następnego dnia zaglądam do niego, żeby ustalić przyczynę nieodpalenia. Pierwsze co – iskra. Nie ma. Podmieniam świecę. Nie ma. Podmieniam cewkę zapłonową. Nie ma. Podmieniam moduł zapłonowy. Nie ma. Zamówiłem nowy iskrownik. W międzyczasie chciałem obejrzeć silnik od środka, ponieważ nigdy tego nie robiłem. Rozkręciłem klawiaturę, wałek rozrządu, głowicę, cylinder. Wszystko wyglądało okej. Iskrownik dotarł, więc brałem się za wymianę. Okazało się, że jeden z kabelków ze starego iskrownika się odpiął, dlatego iskry nie było. Wcześniej tego nie zauważyłem (sic!). Ale wsadziłem nowy iskrownik, mimo, że na starym iskra się pojawiła. No to zacząłem składać serduszko skutera. Nie wiem, czy magneto źle założyłem, czy coś, ale znak T| nie pokrywał mi się z kropką na wałku rozrządu. W efekcie źle ustawiłem rozrząd i skrzywiłem zawór ssący, który uderzył o tłok. Kupiłem nowy, dotarłem go do starej głowicy. Ustawiłem wszystko na nowo. Znak T| pokrywa się z kropką na wałku rozrządu. I teraz zawsze się pokrywają. Choć nie do końca. Boczne kropki są o milimetr przesunięte i nie są równoległe do ścianki głowicy. Nie da się ustawić, aby były idealnie, ani w jedną, ani w drugą stronę. Choć to tylko milimetr. W każdym bądź razie silnik złożony, a nie odpala. Iskra jest, benzyna jest. Kompresja 4-5 Barów. Wcześniej jeździł bardzo dobrze. Gdy składałem ten silnik chyba za mocno podokręcałem wszystko, bo na cylindrze pojawiły się takie linie:
    https://zapodaj.net/99c0ead4a1211.jpg.html
    Wyczuwalnych rys palcem nie ma, te „linie” są jakby od środka. Czy możliwe jest by od mocnego dokręcenia zniszczyć sobie cylinder ??????? Czy kupić nowy zestaw cylinder + tłok ? Głowica jest szczelna, zawory nie puszczają ani od góry ani od dołu. Luzy poustawiane. Skutera używam raz na ruski rok, na dystansie nie większym niż 10 km. Bardziej są to 2-3 kilometry. Na sezon robię nim max 50-100 kilometrów. Chcę po prostu, żeby był na chodzie.

    #674655
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 971

    kompresja 4-5 barów to dramat nie kompresja i jego święte prawo nie odpalać.
    Prawie wszyscy producenci zalecają wymiane cylindra jak spada poniżej 9 bar a ty masz połowę tego.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #674658
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 32

    Tak, ja wiem, że to jest za mało, i to jest przyczyną, że silnik nie odpala. Pytanie bardziej jest, czy przez za mocne dokręcenie można popsuć sobie cylinder ? Zniekształcić czy coś w tym stylu ? Cylinder jest to „80” marki WN i był wymieniany z 10 lat temu. Najechane ma 2 tysiące kilometrów, może nawet o połowę tego.

    No i drugie pytanie jest, czy przestawiony o milimetr wałek rozrządu jest sprawcą całego zamieszania ? O milimetr, dwa, przekręcony w prawo lub w lewo ?

    #674659
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 233

    Oczywiście, że rozrząd przekręcony o milimetr to spory kłopot, rozumiem, że przed włożeniem nowego zaworu sprawdziłeś głowicę ? Gniazdo się nie roztoczyło ? Uważam, że prowadnica zaworu na pewno dostała w dupę bo tłok popchnął wygięty zawór a ten „rozszerzył” prowadnicę. Dodatkowo pomyśl bo sam sobie odpowiadasz, skoro wcześniej doszło do kolizji tłok zawór to uważasz, że po tym wszystkim rozrząd będzie idealnie pasowalny ? Widzę, że bierzesz się za coś na czym się nie znasz i to jeszcze od dupy strony. Kompresja może być niska bo skoro nie idzie idealnie ustawić rozrządu to przy suwie sprężania nie domyka się zawór. Mogło Ci nawet delikatnie przekręcić zębatkę na wałku rozrządu i już tego nie odpalisz a Ty znów szukasz przyczyn gdzie indziej… a może to kopka ? Po za tym ta kompresja…. ja mam 12,5 bara a Ty masz 5 :O

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    Szumi
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    #674676
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 32

    Stary zawór nie był wygięty jak podkowa. Gołym okiem nie było widać skrzywienia, dopiero gdy przyłożyło się obok coś prostego, to minimalnie coś tam krzywy był. Kupiłem nowy, bo ten stary przepuszczał, dotarłem. Wlałem benzynę/naftę na komorę spalania, nic nie ubywa. Wlewałem od strony gaźnika, nic nie przepuszcza. Nic z tym nowym zaworem się nie dzieje, te sprężyny wyglądają okej. Normalnie zawór się otwiera, zamyka.

    Nie znałem się, wtedy, gdy go rozbierałem. Teraz go rozkręcam i skręcam. Chciałem się nauczyć i się nauczyłem. Wiedziałem, że jak coś schrzanię, to kupię sobie nowe części i po problemie. To nie jest jakieś stare ducati, części są tanie i dostaje się je od ręki.

    Wałek rozrządu wygląda dobrze, ta zębatka nie jest przestawiona, nie ma żadnych luzów, czy coś. Gdy jest skręcony i kręcę magnetem, też zawsze jest kropka pokrywa się z literą T|. Tylko nie idzie ustawić idealnie dwóch bocznych kropek wzdłuż ścianki głowicy. A może ja jestem przewrażliwiony, wrzucę później zdjęcia jak to wygląda.

    Myślałem, żeby kupić taki cylinder:

    https://allegro.pl/oferta/cylinder-4t-80cc-gy6-moretti-romet-junak-cylinder-7545787144
    lub (lepszy?)
    https://allegro.pl/oferta/cylinder-80-moretti-skuter-4t-139qmb-gy6-grafit-8303118321
    Pytanie, czy dokupić ten wałek rozrządu do tego też dla pewności.

    ja mam 12,5 bara a Ty masz 5 :O

    Nie wierzę, że takie coś napisałeś…

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #674679
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 233

    Bierz ten pierwszy, zestawy z grafitem nie kosztują 60 zł 😉 Dlaczego nie wierzysz, że napisałem ? Chciałem Cię uświadomić w jakiej kondycji jest twój skuterek 🙂 A jak już zakładasz cylinder 80 ccm to szukaj z głowicą

    Szumi
    #674680
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 233

    Np taki zestaw już wystarczy : https://allegro.pl/oferta/cylinder-glowica-moretti-80cc-skuter-4t-gy6-zestaw-8353751068
    Już piszę dlaczego szukaj z głowicą. Głowica do 80ccm ma większą komorę spalania, większe zawory co polepsza wypełnianie cylindra mieszanką jak i jego późniejsze opróżnianie ze spalin. Zalet jest więcej niż wad a cena naprawdę niska.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    Szumi
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    #674682
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 233

    No i zaletą tego zestawu co pokazałem jest też wytłoczenie 49,9 ccm więc jak w coś pizgniesz to kłopotów nie będzie 😀

    Szumi
    #674692
    Zdjęcie profilowe DobryChrześcijanin
    DobryChrześcijanin
    Użytkownik
    • Postów: 32

    Tutaj zdjęcia w skali makro wałka rozrządu, gdy jest magnet na kresce T:
    https://zapodaj.net/f55a0ecc5b5a9.jpg.html
    https://zapodaj.net/02a649b7d5521.jpg.html
    Bardzo źle jest ?

    #674694
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 233

    Szczerze to nie jest źle…. jest masakrycznie. Nie ma opcji aby odpalił

    Szumi
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 20 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie