Skuter gaśnie podczas jazdy. Pomocy :)

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Skuter gaśnie podczas jazdy. Pomocy :)

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Przemek Lee 6 lata temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #144528

    Przemek Lee
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Witajcie!
    Mam pewien bardzo uciążliwy problem ze swoją Yamahą Neos. Kupiłem ten skuter jakieś 2 miesiące temu w wersji mocnego tuningu, miał założony cylinder polini 70cc, sportowy wariator, gaźnik 17,5 itp. Jednak gdy jechałem powyżej 50 km/h (obroty były dosyć wysokie) skuter nagle gasł. Zupełnie bez żadnego powodu, jadę sobie spokojnie i nagle odcina zapłon i silnik gaśnie. Po zatrzymaniu się z rozrusznika skuter nie mógł odpalić, tłok pracował, lecz nie odpalał. Natomiast z kopnika elegancko od razu odpalał i jechałem dalej. Nie sądzę, że jest to puchnięcie cylindra, bo odpalał z kopnika od razu po zgaśnięciu.

    Myślałem, że jest to kranik paliwa, więc wymieniłem go. Podczas wymiany rozebrałem tłok i cylinder, okazało się, że jest lekko przytarty (dostawał za mało oleju) tak więc wymieniłem też cylinder i tłok (już nie polini, lecz chiński 70cc za 100 zł). Po wymianie oczywiście delikatnie się z nim obchodziłem, bo dotarcie. Pierwsze 100 km jechałem max. 30 km/h więc nic się nie działo. Po przejechaniu 150 km na nowym cylindrze i tłoku jechałem już 50 km/h (oczywiście obroty były sporo wyższe niż te przy prędkości 30km/h). I co się stało ? Skuter znowu zgasł. Od razu odpalił z kopnika, pojechałem dalej.

    Z tego co wiem poprzedni właściciel nie wymieniał modułu, czyli wychodzi na to, że jest zablokowany. Ale z tego co wiem moduł blokuje max obroty, a przed założeniem chińskiego cylindra na polinim elegancko szedł 80 km/h (o ile udało mi się, że nie zgasł).

    Pytanie: Co to może być ? Czy to może być wina modułu ? A jeśli nie to czego ? (świeca również wymieniona na nową).

    Z góry bardzo serdecznie dziękuję za każdą odpowiedź 🙂

    Pozdrawiam!

    #144534

    Przemek Lee
    Użytkownik
    • Postów: 8

    ref

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.
    #144539
    Zdjęcie profilowe martin1996a
    martin1996a
    Użytkownik
    • Postów: 546

    wymień moduł i cewke

    #144545

    Przemek Lee
    Użytkownik
    • Postów: 8

    martin1996a napisał:

    wymień moduł i cewke

    Martin, to są objawy tego co napisałeś dokładnie ? Czy to taka ogólna naprawa i może zadziała, a może nie ?

    #144548
    Zdjęcie profilowe sinaloa
    sinaloa
    Użytkownik
    • Postów: 139

    Miałem wczoraj to samo po zmianie cylindra i tłoka trochę ujechałem i jak się zagrzał to jak by mu odcinało zapłon ale tylko na wysokich obrotach okazało się że miałem źle wyregulowany gaźnik a nic nie regulowałem po zmianie bo wcześniej też siedziała 70 no i zobaczyć jak się kula bez regulacji trochę go rozgrzać przejechałem się może z jakieś 5 kilometrów no i gasł jakby traciła się iskra odkręciłem świecę i okazało się że dostaje za mało paliwa

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #144551

    Przemek Lee
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Myślałem, że to bardziej problem elektryki, ale skoro tak piszecie to sprawdzę ten gaźnik 🙂

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie