Skuter chiński problem z odpaleniem

Mam problem ze skuterem chińskim 50ccm, 4t, 2010r, 8000km. Zawsze po zimie byl problem z odpaleniem. Stal 2 lata nieużywany (trochę paliwa w baku). Postanowiłem po 2 letniej przerwie go odpalić. Nie chciał odpalić po długim kręcęniu rozrusznikiem i użyciu kopki. Wymieniłem w nim gaznik, filtr paliwa, kranik podciśnieniowy, krociec ssący, filtr powietrza. Po wielu próbach odpalal na parę sekund i zaraz gasl. Podregulowalem mu gaznik i udalo sie go odpalic na dluzej. Jednak po przejechaniu okolo 70m zaczal slabnac, zgasl i nie chcial odpalic. Do gaznika nie dochodziło paliwo. Ściągnąłem mu filtr paliwa i znow zaczął odpalac. Jednak przy jeździe pod górę zaczął gasnac, paliwo znów nie dochodziło do gaznika. Pomyślałem, że to wina słabej kompresji. Po sprawdzeniu okazalo sie, ze nie było żadnego luzu na zaworach, szczególnie na górnym. Wyregulowałem luzy zaworowe na głowicy, szczelina 0.1 mm. Kompresja się poprawiła, widać było wyraźnie, ze paliwo jest zasysane. Wyregulowalem gaznik. Skuter działał jak nowy stojąc na podnozce. Wcześniej gasl na wolnych obrotach, silnik pracował nierówno. Po regulacji luzow zaworowych te problemy zniknely. Zostawiłem skuter na wolnych obrotach i po 15 minutach nadal działał, po odkreceniu manetki tez działał jak nalezy. Wszystko było w porządku, ale nie mogłem przetestować skutera w terenie, bo był rozkrecony. Po skreceniu przejechałem się około 15m i skuter na wysokich obrotach zaczął słabnac i zgasl. Znow go rozkrecilem i widac, że paliwo dochodzi do gaznika. Chciałem podregulować gaznik, ale teraz nawet nie chce odpalic. Dodam, że gaznik od nowości nie miał regulowanej śruby od składu mieszanki, reguluje jedynie sruba wolnych obrotów. Proszę o radę co jest nie tak.

kompresje sie mierzy manometrem.
a gaźnik trzeba pewnie wyczyścić i wyregulować biorąc poprawke na tą zmierzoną kompresje.
I nie śrubkami tylko dobrać dysze…itd - jeeli kompresja odbiega od normy - bo obecna dysza jest dobra do 100% sprawnego cylindra.
Sprawdź napowietrzanie zbiornika, stan podcisnień do kranika i stan kranika.