Skuter 4t rozpędza się do 65km (licznikowe) lecz slychac że nie wkręca na max ob

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #638657 Reply
    domczar6
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 2
    • Postów: 4

    Witam posiadam skuter Baotian BT49QT-9 po ponownej zmianie (gdyz został zatarty)cylindra 80cc, pierścionków, tłoka,wału korbowego, gaznika rozpędza się do max 65km/h ( licznikowe), z góry ciut więcej.. lecz slychac ze nie wkręca się na maksymalne obroty silnika (na stopce centralnej także nie wkręca się do maximum obrotów, slychac jak w pewnym momencie muli i znow wkręca lecz także nie na maxa), tak jak by miał ograniczone obroty,przez co nie może się rozpędzić do wyższych prędkości po prostej.

    Skuter wcześniej jeździł także na cylindrze 80cc I ładnie wchodziło na max obroty oraz jego v-max był lepszy ( 75,80km/h) z łatwością się rozpedzal do tej prędkości.

    Wiecie co może to powodować?
    PS; Moglbym nagrac filmik na YouTube i podać linka ;).

    #638659 Reply
    Rider
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 388
    • Postów: 391

    Koego , wyreguluj gaznik i napęd oraz sprawdz czy wszystkie blokady masz sciągnięte 😉

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #638661 Reply
    domczar6
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 2
    • Postów: 4

    Blokady mam pościagane wszystkie oprócz zawirowywacza spalin. Gaźnik uregulowany prawidłowo gdyż silnik na wolnych obrotach pracuje równo, nie gaśnie. Co do regulacji napędu mógłbyś mi wytłumaczyć jak go wyregulowac?

    #638695 Reply
    Rider
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 388
    • Postów: 391

    Otóż kolego jeśli gaznik jest wyregulowany prawidłowo to świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem. Zawirowywać utnij szlifierką i zaspawaj dziurkę która powstała po usunięciu tej blokady. Jeśli chodzi o napęd to temat rzeka 😃 Tutaj nie ma reguły i reguluje się go za pomocą rolek o różnej gramaturze czy twardością sprężyn i sprężynek . Drugą sprawą może być zużyty wariator lub zbyt wyeksploatowany pasek . Tak więz zobacz że tego nie zgadniesz 😉 Ewentualnie spróbowalbym zmienić rolki na lżejsze powiedzy o 0,5 grama by skuter wkręcał się wyżej . Uff się rozpisałem ale mam nadzieję że pomogłem 😄

    #638707 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    to że na wolnych pracuje dobrze to nie znaczy że masz wyregulowany gaźnik. znaczy to najwyżej że masz właściwie dobraną dysze wolnych obrotów i dobrze ustawiony skład mieszanki dla wolnych obrotów.

    #638709 Reply
    Rider
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 388
    • Postów: 391

    Dokładnie ☺

    #639326 Reply
    domczar6
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 2
    • Postów: 4

    No więc sprawdziłem świece i ma kolor prawidłowy, pasek również jest w porządku, wariator raczej też. A co do tych rolek to jest sens coś zmieniać w nich skoro skuter na nich chodził cały czas i bylo w porządku przed zatarciem, też był to 80cc ?

    #639328 Reply
    Rider
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 388
    • Postów: 391

    No możesz spróbować , bo zamontowałeś nowy cylinder to i trzeba go z napędem zestroić 😉

    #639329 Reply
    Rider
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 388
    • Postów: 391

    Poza tym może trzeba większą dyszę 😉

    #639333 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    nie wiadomo co na co zamienił.
    zmienił tok, wał… hgw czy komplet czy poskładał stare+nowe.. itd. może mieć stopień sprezania inny niz na starym i mniej mocy lub inną charakterystykę – i to taka bliżej nie zbadaną. To trzeba całość od nowa regulować i mieć nadzieje że remont dobrze wyszedł.

    #639350 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Ewentualnie spróbowalbym zmienić rolki na lżejsze powiedzy o 0,5 grama by skuter wkręcał się wyżej .
    Sporo. 0,5g na rolce to całe 3g na zestawie.
    Można się pobawić wagą precyzyjną (do 0,01g) rozwiertakiem nastawnym zmniejszając wagę powiedzmy co 0,1g – zmniejszysz wagę rolek o 0,6g i to całego zestawu a nie jednej rolki. Roboty z tym trochę jest ale wg. mnie warto.
    Mój skuter teoretycznie powinien mieć rolki 13,5g lecz szedł na nich jak wół. Przy 12g kręcił za wysoko. Teraz mam 12,67g i całość idzie jak burza 🙂

    #639358 Reply
    Rider
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 388
    • Postów: 391

    Kolego Berg . Masz rację ale jeśli chodzi o 50 cc to łatwiej je wyregulować rolkami o różnej gramaturze i raczej nie trzeba ich przerabiać . A po drugie to za dużo z tym zabawy ale zgodzę się że to dobra opcja 😉

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Skuter 4t rozpędza się do 65km (licznikowe) lecz slychac że nie wkręca na max ob
Twoje informacje:




Back to top button