Skuter 4t 80cc jakie rolki??

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #160701
    212kazik
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Witam. Mam pytanie. Ostatnio zmieniłem cylinder w moim Chińczyku na 80cc. Dotarłem wszystko pięknie. Skuter jedzie tyle ile jechał (65) -.- . Blokady mam wszystkie zdjęte. Myślałem że to jest kwestia rolek bo mam 7g. A im cięższe tym prędkość większa a im lżejsze tym prędkość v-max mniejsza. Co zrobić?

    #160704
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 902

    eksperymentować

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #160705
    212kazik
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Wombat napisał:

    eksperymentować

    No tak. Tylko wiesz. Wydawać 10 zł na każe rolki po kolei nie mam w planach 😀

    #160706
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    a dysze zmieniłeś na większą?

    #160707
    212kazik
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Nie

    #160708
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 902

    212kazik napisał:

    Wombat napisał:
    eksperymentować

    No tak. Tylko wiesz. Wydawać 10 zł na każe rolki po kolei nie mam w planach 😀

    No to masz pecha. Bo to się własnie tak robi -i to jeszcze w zależności od tego jaką charakterystyke ma ten cylinder. Pomijając fakt że być może brakuje mu paliwa skoro nie zmieniałeś dysz większająco 50% pojemność

    #160709
    212kazik
    Użytkownik
    • Postów: 7

    No wszystko ok. Ale to troche dziwne skoro mój kumpel ma 80cc i wszystko ładnie i zamyka licznik a nic nie robił oprócz cycka

    #160710
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 902

    miał fart, ty nie masz.

    #160711
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    jeżeli cylinder miał 39mm, i włożyłeś nagle cylinder o średnicy tłoka 50mm (szklankę) to wiadomo, że potrzebuje więcej mieszanki paliwo-powietrznej, a co za tym idzie większej dyszy.
    Do cylindra o średnicy 50mm, czyli 80cm3 zaleca się dyszę 0,88mm – 0,90mm na gwint M4.

    #160716
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • Postów: 484

    warto wymienić sprężynę centralną na ciut bardziej twardą i wtedy dobierać rolki, bo seryjna, o ile cylek jest odpowiednio mocny będzie powodować ślizganie się paska na talerzach ( przy sprzęgle ) …

    Wtedy rolki około 7,5 g , przy niebieskiej sprężynie przy przełożeniu 11:1 dla koła 3.50 10 cali .

    9g dla niebieskiej przy przełożeniu 11:1 dla koła 4.00 10 cali .

    Niestety z pojemności cylindra nie wywróżę wagi rolek…

    A co do dyszy – zależy od przelotu do cylindra :
    kanały głowicy, króciec itd . Im większy przelot, tym mniejsza dysza, dzięki głowicy z kanałami 20mm i rozwiercanemu króćcowi u mnie sprawdza się 85’tka przy cylku 85 ccm , ale ty masz serię , to jak pisał izdebski – coś około 90, gaźniki z płaskim spodem membrany wymagają 98 .

    I taka rada nie zawsze tuningowy wariator jest lepszy od seryjnego , przy wydłużeniu przełożenia głównego poprzez : zmianę zębatek przekładni, czy koła na większe silnik będzie musiał przekazywać więcej mocy na koło, by bujnąć skuter i wtedy seryjny wariator o ultra płaskiej charakterystyce może okazać się strzałem w 10’tke, bo rolki wsuwają się na początku powoli – wkręca się do ponad 8000 obrotów, ale ciągnie dalej i skuter podczas przyspieszania może dojść nawet do ponad 9000, przy czym nie następuje ślizganie paska- więc każdy obrót trafia na koło – u mnie się sprawdza.

    #160731
    212kazik
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Cały napęd (Wariator, sprzęgło) mam zmienione -> Firmy WM. Sprężynę centralną mam niebieską. Czyli dobrze rozumiem jak zmienię dyszę w gaźniku to powinnien lepiej latać?

    #160734
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    oo to jak masz cały napęd firmy WM Motor, powinno Ci jeździć po zmianie dyszy około 100 km/h. Najlepsza firma tuningowa z jaką się spotkałem.

    #160735
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 902

    szyderca.

    #160747
    212kazik
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Dzięki wielkie ! 🙂 A mam jeszcze pytanko. Co da jeżeli założę filtr stożkowy? Bo mam jeden pudełkowy i ten stożkowy.. I który jest lepszy?

    #160759
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 902

    dużo hałasu bedzie i trzeba na 100% regulowac go ostro po tej operacji

    #160788
    212kazik
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Ja już mam wydech przelot 😀 Tak wiec hasał nie jest mi obcy 😀

    #160869
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 902

    wydech to jest pikuś przy stożku

    #160871
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • Postów: 484

    nie taki pikuś 😉

    wydech daje bas na niskich, stożek huk na wysokich .

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button