Skuter 4T 50 2 problemy

Witajcie przychodzę do was z dwoma problemami z moim skuterem.Wolałem zrobić to w formie filmu bo pisząc mógłbym trochę źle opisać problem.Zamieszczam link do YouTuba odpowiedzi prosił bym abyście pisali tutaj na forum.
https://youtu.be/fABJYtNsQXU

zmierzyć kompresje i jeżeli bedzie dobrze lub jako tako co najmiej to:

  • sprawdzić luz zaworowy
  • wyczyścić i wyregulować gaźnik (w tym sparwdzić ssanie - drożność i działanie elektrozaworka)

to takie najprostsze czynności ale trzeba je wykonac poprawnie a przynajmniej zweryfikować stan tego co masz

a naprawiales cos juz przy tym skuterze?

Moderatorze, moje podpowiedzi sa z wiekszym, albo mniejszym prawdopodobienstwem na ogol. Ale gdyby ktos planowal lekko wyeksploatowanym silnikiem jezdzic, to czy powinnismy temu komus w tym pomagac?
Kolega napisal, ze skuter w pewnej chwili jedzie dobrze, uruchamia sie jakos tez. Zeby w takim 4t nie bylo juz kompresj umozliwiajacej eksploatacje, to by bylo widac po zadymieniu np.
Ja ogolnie nie posluguje sie tym miernikiem cisnienia. Jedne silniki maja stopien sprezania 6 inne 12. Pytanie czy ten silnik co powinien miec 12 barow na mierniku, jak by mu spadlo na 6 barow, to czy ten silnik nie bedzie dzialal?
Odpowiedz jest, ze musi dzialac, nawet jak by mu spadlo na 6 barow. Bo ten silnik, ktory ma stopien sprezania 6 wlasnie dziala przy cisnieniu 6 barow. To jest wtedy tak jakby przymknac przepustnice, wtedy w silniku spada cisnienie gazow tez. Silnik dziala w szerokim zakresie cisnien panujacych w cylindrze.
Dopoki da sie silnik uruchomic, to silnik dziala wedlug mnie, moze niedomaga, ale dziala sobie. Wtedy niezaleznie od tego jaki ma ubytek cisnienia, to musi tez wejsc na obroty.
Radzilbym w takim przypadku zredukowac jedynie przelozenie jezeli uzyskiwana moc jest za mala. Zakladajac po pierwsze w tym przypadku blokade wariatora.

…ewentualnie chcialbym, zeby pozostawic tylko trzy rolki w wariatorze od tej pory…

powiedz no mi człowieku JAKI silnik skutera 4T lub 2T ma w jakiejkolwiek instrukcji informacje że spreżanie 6bar dopuszcza go jeszcze do eksploatacji.
JEDEN taki przykład mi podaj.

Od razu ci odpowiem: nie ma takiego silnika.
I to nie jest tak jak ci sie wydaje że silnik po “też powinien działać” przy 6 barach. No może i powinien “działać”. Tylko że raczej nie da sie wyregulować na tym samym gaźniku i tej samej dyszy co wtedy kiedy ma nominalną kompresje oraz może nie mieć mocy jechać.
DLaczego może nie mieć mocy? Bo nie ma kompresji. Stopień kompresji to bardzo wazny parametr silnika ty znachorze od czyszczenia dyszy wolnych obrotów.
Druga sprawa jest taka że jeżeli silnik wykazuje już te około 6 bar (kiedy minimum to około 9 bar a nominał to 12 i wiecej)to znaczy że jego zużycie jest bardzo znaczące i raczej sie nie bedzie sam naprawiac tylko sie bedzie raczej bardziej psuć. I to raczej szybko.