Seryjny wał po 80cc

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #657943
    Kszaku
    Uczestnik
    • Postów: 8

    Witam, czy w gilerce (ebs) seryjny wał wytrzyma polini 80 żeliwo z tłumikiem leo v6, jeśli tak to ile ?

    #657949
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 976

    a jaki przebieg ma ten seryjny wał i łożyska?

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #657983
    Kszaku
    Uczestnik
    • Postów: 8

    Wał ma przebieg ok. 10k łożyska seryjne i 0 luzów, czy bez kręcenia go cały czas na max obrotach to on pojeździ troche ?

    #657985
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 976

    to zalezy który to zestaw, jak taki 10-12KM to da rade. Jak ten pod 17-20KM to bym juz rozważał wymiane wału i łożysk

    #658055
    Kszaku
    Uczestnik
    • Postów: 8

    No właśnie to jest kit pod racing przy 12,3k obrotów łapie niby te 17 kucy ale tłumik kręci max do 10,5k to myśle, że wtedy by max wydmuchał z 13-14koni

    I jeszcze dodam, że mnie jakoś nie kręci katowanie cały czas na max obrotach a ten cyl chce wsadzić tylko po to żeby bez tego reza jakoś tam jechał

    #658061
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 976

    jakby twoje pobudki nie mają znaczenia dla sił przekazywanych przez wał 🙂

    #658062
    Kszaku
    Uczestnik
    • Postów: 8

    Ale to chyba ma znaczenie dla żywotności walu jeśli się jeździ na 5-7k niż na 9-10k obr

    #658063
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 976

    tak, tylko że negatywne. przy niższych obrotach suwy trwają dłużej wiec i naciski na wał i korbowód trwają dłużej. Dlatego turbo nie pompuje od najniższych obrotów i dlatego nitro strzela sie tylko przy wysokich obrotach i pełnym otwarciu przepustnicy.
    Wiec tu masz dwie kwestie – jedna to wartość momentu druga to wibracje. Pierwsza jest destrukcyjna przy nisższych obrotach druga objawie sie przy wyższych. Dlatego wały mają dwa parametry – jeden to wytzymałość a drugi to wyważenie do konkretnej granicy obrotów

    #658065
    Kszaku
    Uczestnik
    • Postów: 8

    Czyli powiedzmy że jeśli bym wszystko złożył do kupy z seryjnym wałem to lepiej dla wału i dla silnika żebym go bardziej kręcił niż na wolnych jeździł ?

    #658066
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 976

    nie. najlepiej dla silnika jest żebyś te elementy dobrał z sensem. WYDAJE CI SIE że bedziesz jeździł „jakoś”. Nie bedziesz. Będziesz redukował biegi i to wystarczy.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button