S-Wing temperatura termostat chłodzenie

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #193901 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • Postów: 22
    • Postów: 33

    Mam zagwozdke
    Co steruje termostatem oraz wiatrakiem chlodnicy? Sterowane sa elektrycznie czy mechanicznie?
    Sytuacja jest tego typu> moja honda ma wyciek, tzn nie tyle wyciek na ziemie co przy silniku tam gdzie jest pompa wody gromadzi sie wilgoc ktora paruje? i brudzi tłusto wszystko na około, przypia sie kurz.
    Zaczęło mnie nurtować, czy nie ma problemu z chłodzeniem, np czy wyciek nie pojawia sie w momencie przegrzewania silnika. Ciężko to sprawdzić bo nie mam tam łatwego dostępu i muszę wykręcać najpier cały bagażnik. Dlaczego tak się zastanawiam, otóż zaobserwowałem, że temperatura na wskazniku w zasadzie NIGDY nie przekroczyla nawet polowy, zawsze jest prawie na minimum, po godzinnej jezdzie w 2 osoby autostrada z gazem do dechy temperatura jest na 1/3 wskaznika, wiatrak na chłodnicy NIGDY nie słyszałem żeby działał a jak z termostatem w sumie nie wiem. Przy grzebaniu i otwarciu bagaznika bylo czuc ze dekiel od chlodnicy jest nagrzany czyli z termostatem chyba dobrze.
    Skuter po dzisiejszej dlugiej jezdzie znow sie nagrzal tak do 1/3 ale gdy dotknalem do silnka przy korku oleju to sie oparzylem (oparzenie niewidoczne).
    Martwie sie czy po takim nagrzaniu (przegrzaniu) znow nie zrobi mi sie wyciek i czy w ogole z ta temperatura jest wszystko ok
    Prosze o jakies sugestie albo Wasze doswiadczenia w tym temacie

    #193902 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 0
    • Postów: 3
    • Postów: 3

    Skoro wskaźnik temperatury silnika nie podnosi się do końca to po czym wnioskujesz, że się silnik przegrzewa? To, że jest gorący jak się go dotknie to trochę mało na diagnozę 🙂 – zimny na pewno nie będzie po jeździe. A jeśli czujnik temperatury cieczy jest sprawny a wiatrak nigdy się nie włączył to równie dobrze możesz nie mieć termostatu (wyjęty) i układ chodzi na dużym obiegu cały czas a silnik się nie dogrzewa jak powinien, albo masz czujnik w chłodnicy walnięty (jeśli w ogóle tam jest u Ciebie) i nie włącza wiatraka, ale to z kolei gotowało by płyn chłodniczy i wskaźnik by wędrował wysoko.
    Skoro cieknie Ci przy pompie wody to tam też szukał bym powodu wycieku, może uszczelka, może dekiel od pompy za słabo przykręcony…a może gdzieś cybant na rurze puszcza…
    Najpierw zlokalizuj i napraw wyciek a potem szukaj reszty i obserwuj temperaturę silnika.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #193930 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • Postów: 22
    • Postów: 33

    Jak znajdę kiedyś więcej czasu to sprawdzę pompę bo jest do niej trudny dostęp.
    Niepokoi mnie że nigdy ta temperatura mi nie rosnie na wskazniku. Stoje w korku asfalt az paruje a temperatura wody nie ma 1/3 skali. Chyba ze to jest normalne i nikomu nigdy wentylator sie nie wlaczyl rowniez. Nie wiem nie mam wcale porownania.
    Z tego co piszesz czujnika wentylatora mam szukać na chłodnicy i to nei jest ten sam czujnik od wskaznika?

    #193934 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 0
    • Postów: 3
    • Postów: 3

    Czujnik temperatury cieczy – ten od wskaźnika – będziesz miał zapewne gdzieś przy cylindrze obok termostatu.
    Czujnik od wiatraka – jeśli masz – to będzie wkręcony w chłodnicę.
    Nie wykluczone, że wiatrakiem steruje Ci ten pierwszy i na ten pierwszy stawiam, że jest walnięty.

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: S-Wing temperatura termostat chłodzenie
Twoje informacje:




Back to top button