S-Wing temperatura termostat chłodzenie

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis S-Wing temperatura termostat chłodzenie

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe  Anonimowy 4 lata, 9 miesiące temu.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #193901
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 33

    Mam zagwozdke
    Co steruje termostatem oraz wiatrakiem chlodnicy? Sterowane sa elektrycznie czy mechanicznie?
    Sytuacja jest tego typu> moja honda ma wyciek, tzn nie tyle wyciek na ziemie co przy silniku tam gdzie jest pompa wody gromadzi sie wilgoc ktora paruje? i brudzi tłusto wszystko na około, przypia sie kurz.
    Zaczęło mnie nurtować, czy nie ma problemu z chłodzeniem, np czy wyciek nie pojawia sie w momencie przegrzewania silnika. Ciężko to sprawdzić bo nie mam tam łatwego dostępu i muszę wykręcać najpier cały bagażnik. Dlaczego tak się zastanawiam, otóż zaobserwowałem, że temperatura na wskazniku w zasadzie NIGDY nie przekroczyla nawet polowy, zawsze jest prawie na minimum, po godzinnej jezdzie w 2 osoby autostrada z gazem do dechy temperatura jest na 1/3 wskaznika, wiatrak na chłodnicy NIGDY nie słyszałem żeby działał a jak z termostatem w sumie nie wiem. Przy grzebaniu i otwarciu bagaznika bylo czuc ze dekiel od chlodnicy jest nagrzany czyli z termostatem chyba dobrze.
    Skuter po dzisiejszej dlugiej jezdzie znow sie nagrzal tak do 1/3 ale gdy dotknalem do silnka przy korku oleju to sie oparzylem (oparzenie niewidoczne).
    Martwie sie czy po takim nagrzaniu (przegrzaniu) znow nie zrobi mi sie wyciek i czy w ogole z ta temperatura jest wszystko ok
    Prosze o jakies sugestie albo Wasze doswiadczenia w tym temacie

    #193902
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3

    Skoro wskaźnik temperatury silnika nie podnosi się do końca to po czym wnioskujesz, że się silnik przegrzewa? To, że jest gorący jak się go dotknie to trochę mało na diagnozę 🙂 – zimny na pewno nie będzie po jeździe. A jeśli czujnik temperatury cieczy jest sprawny a wiatrak nigdy się nie włączył to równie dobrze możesz nie mieć termostatu (wyjęty) i układ chodzi na dużym obiegu cały czas a silnik się nie dogrzewa jak powinien, albo masz czujnik w chłodnicy walnięty (jeśli w ogóle tam jest u Ciebie) i nie włącza wiatraka, ale to z kolei gotowało by płyn chłodniczy i wskaźnik by wędrował wysoko.
    Skoro cieknie Ci przy pompie wody to tam też szukał bym powodu wycieku, może uszczelka, może dekiel od pompy za słabo przykręcony…a może gdzieś cybant na rurze puszcza…
    Najpierw zlokalizuj i napraw wyciek a potem szukaj reszty i obserwuj temperaturę silnika.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

    Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.
    #193930
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 33

    Jak znajdę kiedyś więcej czasu to sprawdzę pompę bo jest do niej trudny dostęp.
    Niepokoi mnie że nigdy ta temperatura mi nie rosnie na wskazniku. Stoje w korku asfalt az paruje a temperatura wody nie ma 1/3 skali. Chyba ze to jest normalne i nikomu nigdy wentylator sie nie wlaczyl rowniez. Nie wiem nie mam wcale porownania.
    Z tego co piszesz czujnika wentylatora mam szukać na chłodnicy i to nei jest ten sam czujnik od wskaznika?

    #193934
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3

    Czujnik temperatury cieczy – ten od wskaźnika – będziesz miał zapewne gdzieś przy cylindrze obok termostatu.
    Czujnik od wiatraka – jeśli masz – to będzie wkręcony w chłodnicę.
    Nie wykluczone, że wiatrakiem steruje Ci ten pierwszy i na ten pierwszy stawiam, że jest walnięty.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie