Rozrusznik i reszta w 1PE40QMB Minarelli Horizontal.

Wyświetla 31 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #174347
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • 269Postów:

    Wombat znowu coś napisał:
    Na tych rysunkach złożeniowych od H2O też nie ma nic więcej… ale coś jest ewidentnie nie tak.

    *
    Rysunki złożeniowe? To jest zwykła … dokumentacja techniczna danej jednostki silnikowej. Czizes, a ja mam… przedszkolankę za żonę. Phhh.

    #174350
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 111Postów:

    Może to być nawet dupa w cętki. Twoja *dokumentacja* nie zawiera więcej elementów. Zrozumiałeś przekaz?
    Masz coś do dodania oprócz jak ostatnio nic nie wnoszących uwag nie na temat?

    #174354
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • 412Postów:

    Jest tulejka dystansowa.

    #174355
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 111Postów:

    tak własnie czuje bo nie bardzo jest inna przyczyna. Masz jakiegoś linka do jakiejś aukcji z tym cudem albo innego sklepu? Na 16mm wał. Szukałem już po dystans, spacer..itd

    to
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c8fcf24e68d4e1c8
    podobno ma 15mm głębokości

    edit:
    znalazłem
    http://allegro.pl/tuleja-podkladka-bendiksa-sprzegla-2t-na-wal-silni-i4479142777.html
    i tego chyba też mi będzie brakować
    http://allegro.pl/podkladka-tarczy-wentylator-wariatora-2t-16mm-keew-i4539540548.html

    #174372
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 111Postów:

    teraz tak mi przyszło do głowy i zastanawiam się też czy to odpalenie silnika bez tej tulejki nie spowodowało przemieszenia wału na stronę wariatora.
    Bo tulejka zapiera sie o wał a o nią tarcza sprzęgła – a tak wariator zapierał sie o sprzęgło a ono bez tulejki zapierało sie dopiero o duże koło czyli o karter. A wariator działał jak rozpierak.
    Testowo jak dojdą tulejki pierdyknę młoteczkiem w wał wzdłuż osi wału

    #174376
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    tam nie ma miejsca na przemieszczenie a młotkiem to rusowie naprawiająi brawo za odnalezienie tulei a podkładke olej

    #174393
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 111Postów:

    wole podkładke w zanadrzu niżmieć niż nie mieć. Jak mi sie znowu robota rozbije o część za czypińdziesiąt to sie wnerwie. A podprzeciwtalerzem mam luz mimo że nakrętka na zabieraku dochodzi aż do frezu. Zobacze jak bedzie z tulejką. Ale podkładke wole mieć

    #174395
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    a już myślałem że cie wkręcę

    #174401
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 111Postów:

    ależ bym ci dziękował w myślach 🙂

    #174405
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    parę ch.. byś mi wrzucił

    #175139
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 111Postów:

    No to skończyłem z sukcesem.
    Jest tak.
    Na wał idzie dystans 13mm, średnica oczywiście wału.
    Następnie sprzęgło, wario, przeciwtalerz, zabierak, podkładka, śruba.Bez podkładki przeciwtalerz lata lekko bo śruba dokręca sie aż do frezów na wale – a tak nie może być.
    Duże koło jest na łożysku igiełkowym a jego wewnętrzna bieżnia to blok silnika.
    Koło pośrednie NIEKONIECZNIE oddzielamy od bloku podkładką. U mnie nie była potrzebna za to dwie poszły od góry między koło a tą blachę co podtrzymuje oś koła pośredniego.
    Smaruje sie smarem:
    blok silnika (bieżnie dużego koła)
    łożysko igiełkowe dużego koła
    duże koło od strony wielkiej podkładki można lekko maznąć – nie zaszkodzi.
    Koło pośrednie, ośkę koła pośredniego.
    .
    Pali od szczała.
    I tylko 2 tygodnie zbierałem części i 3 razy rozbierałem 🙂

    #175166
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • 269Postów:

    Brawa i oklaski. Hurmem. Brawwwoo. 😉
    *
    I tak poprowadzony (i na finał domknięty wpisem podsumowania) wątek mnie się podoba. Tak trzymaj.
    Btw. Nakrętki mocujące wariator lub np. sprzęgło wypada sobie zawsze ciapnąć *klejem do śrub*, a dokładniej… preparatem do osadzania śrub i nakrętek (Wurth, Loctite, itp.), wtenczas możesz używać wielokrotnie tych samych nakrętek bez obawy o ich *jednorazowość*. Patent dość dobrze się sprawdza i nic nie zwykło po takim zabiegu odpadać z własnej i nieprzymuszonej woli. O ile oczywiście potraktujemy to zagadnienie… kluczem dynamometrycznym i wartościami dokręcania wg. manuala serwisowego dla danego typu silnika.

Wyświetla 31 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button