Rozrusznik i reszta w 1PE40QMB Minarelli Horizontal.
- This topic has 41 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 8 years, 5 months temu by
H2O.
-
AutorWpisy
-
17 sierpnia 2014 dnia 15:27 #173764
Zabrałem sie dziś za ogarnianie dalszej części tego syfu co różne fachowce zostawiły po sobie.
Wyposażyłem sie w dysze do gaźnika, sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika, łożysko pod wolne koło, blokadę wario i ognia.
.
Pierwsza niespodzianka.
Luźny dzwon sprzęgła na tylnej osi – niedokręcony. Można nim swobodnie kiwać na boki. Super. Trochę dokręciłem.
.
Druga niespodzianka.
Wg tego co tjunery twierdziły i o czym mnie zapewniali i upewniali do rozrusznika brakuje tylko sprzęgła jednokierunkowego. Takie też zdjęcia dostałem ze składania i takie były na facebooku.
Wiec dokupiłem sprzęgło, łożysko wolnego koła na wszelki wypadek rozłożyłem i DUPA. Tjunery były krok dalej…
przy którejś z napraw/poprawek wypruli wszystko oprócz rozrusznika.
No i teraz jest prośba. Musze to dokupić. Wszelkie śrubki podkładki, łożyska, bieżnie, dźwigienki, zębatki. Do 1PE40QMB.
Mam sprzęgło i łozysko wolnego koła.. ale za nim jest chyba jeszcze jakaś podkładka ślizgowa czy coś. Nie rozkładałem, nie wiem czego brakuje.
Podrzuć ta linka do aukcji z tym czego tu brakuje.
Za wymiane paska i gaźnik sie nawet nie brałem bo sens to jest zrobić przy jednym podejściu.17 sierpnia 2014 dnia 16:10 #173779na pewno ten zestaw
http://allegro.pl/zebatka-rozrusznika-kolo-posrednie-2t-zipp-quantum-i4500881866.html
http://allegro.pl/sprzeglo-rozrusznika-startera-2t-wolne-kolo-zipp-i4491983997.html
a śrubki sobie dobierzesz17 sierpnia 2014 dnia 16:22 #173780dzięki.
To jeszcze duże Wolne Koło (jego łożysko mam). Pod niego albo miedzy niego a karter nie idzie jakaś bieżnia/ślizg?
Napisałem do NaprawSkuter czy nie ma wszystkiego. W sumie on mi organizował lampy i czasze pod LED-yto nić porozumienia mamy17 sierpnia 2014 dnia 16:35 #173784małe koło ma igiełkowe idzie pod nie cieniutka podkładka ślizgowa nią i 2 śrubki musisz już dokupić w żelaźniaku
17 sierpnia 2014 dnia 16:39 #173787o to duże pytam, tam też coś jest za nim- nawet w tej aukcji co jest kompletne sprzęgło.
Ale sprzęgło i łożysko mam. Musze zapolować tylko na koło i tą dużą przekładkę. No i śrubki odpowiedniej długość… curva…Czy dzwon sprzęgła nie ma żadnego zabezpieczenia przed odkręcaniem? U mnie był luzem i z 1/4 obrotu go dowaliłem ale więcej bez blokady to się nie dało
17 sierpnia 2014 dnia 16:43 #173788niema zabezpieczenia niech ci ktoś wciśnie hamulec i dajesz.a link 2 to reszta zestawu
17 sierpnia 2014 dnia 16:49 #173789widziałem drugi link ale mam już to
http://www.scooterkingz.pl/kolo-sprzeglo-rozrusznika-bendiks-motoforce
http://www.scooterkingz.pl/lozysko-bendiksu-motoforce
wiec następne kompletne sprzęgło to za dużo dobrego
nie wiem czy to też nie należy do zestawu czy to z innej konstrukcji
http://www.scooterkingz.pl/bieznia-rozrusznika-bendiksu-motoforce
tylko cena wolnego koła 110zł i zębatki pośredniej 65 to przegięcie bagiety
A nie chciałbym tego rozłożyć kolejny raz i dowiedzieć sie że nie mam jakiegoś gó..na za 12zł i stanąć z robotą17 sierpnia 2014 dnia 17:02 #173792rozebrać musisz żeby sprawdzić wymiar są 13mm i 16mm i w wolny kole tez sie różnią wymiarami więc polecam ci komplet
http://allegro.pl/bendiks-bendix-sprzeglo-rozrusznika-2t-na-wal-13mm-i4498951622.html
http://allegro.pl/sprzeglo-bendiks-rozrusznika-2t-wal-16mm-frez-15-i4451257614.html
http://allegro.pl/sprzeglo-rozrusznika-skutery-2t-wal-13mm-17-frezow-i4440457557.html
http://allegro.pl/skuter-2t-longjia-sprzeglo-bendiks-rozrusznika-15f-i4518251393.html17 sierpnia 2014 dnia 17:33 #173795wał mam 16, sprzęgło też już dokupiłem na 16.
Dlatego własnie to wywalili bo zakupili wał 16 z osprzętem i zamiast go wymienić to wywalili to co nie pasowało bo było od fabrycznej 13tki – rozruch.
Zakup kompletu też mnie nie leczy bo to powinno grać z kołem pośrednim i zębatką rozrusznika.
Wychodzi na to że mam 15 frezów na 16mm sprzęgle Motoforce i 15frezów na 16mm wale Motoforce.
Wolne koło MUSI pasować na karter od 1PE40QMB i tu jest 100% serii, do tego by trzeba seryjną dzwigienkę i koło pośrednie.17 sierpnia 2014 dnia 20:45 #173813Kto w warszawie może mieć takie graty od ręki ?
17 sierpnia 2014 dnia 22:00 #173821Scooterkingz, Motor Land albo Olek Motocykle
Możesz też spytać w Skuterowni18 sierpnia 2014 dnia 19:05 #173886btw, Izdebski zauważył 😀 : co myślicie o kierunku założenia paska?
19 sierpnia 2014 dnia 04:27 #173905PODOBNO jest różnica. Zasadnicza. Tak jak z głaskaniem kotka. Z włosem i pod włos. 🙂
*
Jeżeli pasek się ślizga to wkładasz tam pasek kevlarowy, ewentualnie masz dalszą zabawę z regulacją CVT (centralna plus rolki w wario). I czerwone sprężynki sprzęgła zamiast białych. Obowiązkowo. Nie masz czerwonych? Niedopuszczalne to jest. Musisz je mieć. 🙂
*
Ale zniszczysz sobie wariator kevlarem ( ! )
*
Zapytam, ale kiedy to nastąpi i w jakich warunkach? Upalasz kapcia pod publiczkę, a może jeździsz jak jaki emeryt (0… 40 km/h)?
Nie pałować takiego ze startu zatrzymanego i jeździć w całym zakresie wskazań szybkościomierza.
Jak dygasz o swoje markowe wario, to kup sobie coś tańszego i pasek kevlarowy. Na próbę. Kasa w sumie całkiem nieduża, a możesz dojść do bardzo ciekawych wniosków.
*
Widzę, że obecnie pasek ci nie wychodzi na sam swój szczyt (wina rolek, dyszy głównej, modułu, albo i zwykłe… asekuranctwo kierownika).
*
Pogadałem sobie, więc teraz coś do pooglądania w danym temacie…
…
http://www.chinesemotorcyclepartsonline.co.uk/enginediagrams_1PE40QMB.php
…
http://www.scooterdomain.com/chinese-parts/engine-type/four-cycle-49cc-1pe40qmb
*
P.S. I daj wreszcie zarobić Adiemu z Motor-X (fotki ma często kulawe na swojej stronie i trzeba się *orientować*, ale paczki jednak wysyła). ;D19 sierpnia 2014 dnia 05:02 #173908Z jakiegoś powodu pasek ma zaznaczony kierunek montażu. Podobno poślizg albo podobno trwałość. Nie wiem. Ale po coś ta kierunkowość oznaczona jest. To jak na oponach. Też są często kierunkowe ale jak się założy odwrotnie to koła nie odpadają- no ale po coś to jest.
Nie wiem czemu by tego nie zrobić zgodnie z regułami sztuki. Tak dla zasady choćby. Ale to że jest odwrotnie pasuje jakby do całokształtu jakości złożenia tej konstrukcji.
O kolorach pisałem informacyjnie bo zasadniczo mi wiszą – ma to działać.
Pasek nie wchodzi na samą góre – to nie ma nawet co *widzieć*. Przed wymianą paska i cylindra zatartego i na niezatarty ładnie i bez wysiłku robił 75-80km/h z zapasem na manetce a teraz rozpędza się do 65km/h i 8000 obr mimo kompletnego braku asekuranctwa m.in. na hamowni. A PODOBNO tylko to sie zmieniło. Wiec i napęd i dysza powinny być OK. Nie ok zapewne jest pasek węższy i 1mm lub jego montaż, lub niedokręcony dzwon sprzęgła lub inne niechlujstwo gdzieś po drodze lub wypadkowa kilku czynników jednocześnie- o czym być może się dowiem jak całość rozłożę. A rozłożę jak dojedzie sprzęgło rozrusznika. Zarobić od wczoraj daje tym z naprawskuter.pl i części w drodze.
Przy okazji wnikania zobaczyłem że po 300km mam gaźnik uwalony paliwem. I to kompletnie cały od góry do dołu. Zakładam nieszczelność przewodów paliwowych gdzieś na łączeniach lub ich pęknięcie z racji uwolnienia ich z uchwytów lub puszczenia jakąś nową trasą.
Muszę to po prostu rozłożyć, złożyć schludnie i poprawnie i dopiero potem doszukiwać się ew.usterek bo w tej chwili jest to leczenie zęba przez dupę w pokoju bez światła.20 sierpnia 2014 dnia 15:58 #174086Szybkie pytanie
czy pod łożysko igiełkowe dużego koła rozrusznika idzie jeszcze jakaś bieżnia nakładana na odlew karteru czy łożysko idzie wprost na karter?
chodzi o pierwszy element z lewej. Kompletne sprzęgło tego nie zawiera (wnętrze kończy się na łożysku igiełkowym).
Wiem że sie dowiem jak zacznę składać ale wolał bym wiedzieć wcześniej.
Które elementy smarować?20 sierpnia 2014 dnia 16:07 #174087smarować łożysko i koło zębate małe olejem nie smarem.o ile pamiętam nic nie szło pod łożysko
20 sierpnia 2014 dnia 16:26 #174090czyli tak, ja mam następujący zestaw (w sumie 1,5 zestawu)
od lewej:
blacha miedzy blok z duże koło- nie smarować?
duże koło, frontowa powierzchnia styku ze sprzęgłem (nie ta co rolki pracują) – nie smarować?
łożyko igiełkowe- smarować?
sprzęgło- nie smarować nic?
.
Teraz tak. Mam dwa sprzęgła i dwa łożyska. To łożysko Motoforce niby do minarelli ale do mojego chinarelli sprzęgła nie pasuje.
Ale już sprzęgło Motoforce (niżej, błyszczące) pasuje do tego koła a jest lżejsze.
Tak na moje oko to sprzęgło robi po części za koło zamachowe (jest masą wirującą razem z wałem).
Sprzęgło chinarelli jest cięższe a motoforce jest lżejsze i to znacząco bo tak 30-50% masy. To nie jest tak że cięższy układ to łatwiejsze utrzymanie prędkości i mniejsza podatność na różne czynniki a lżejsze to szybsza reakcja na gaz i szybsze zejście z obrotów ale za to np większa wrażliwość na no podmuchy wiatru podczas jazdy ?20 sierpnia 2014 dnia 16:38 #174095Wombacie, ty to zawsze wszystko robisz po niewczasie. W rzeczy samej. 🙁
*
Trzeba się było o to pytać jak składałem w całość swojego dużego i też chińskiego… *kanapo-zrywacza*.
*
I faktycznie, kilka fotek więcej mogłem pyknąć z demontażu/montażu. Dla siebie i dla tych innych… *w niewiedzy*.
*
Eee, było minęło, cztery lata mam z tym spokoju, bo sam to ogarnąłem i sam tego czasami doglądam.
*
Interneta masz, więc pewnie sobie poradzisz, ale fotki dla siebie i dla innych możesz jednak pstrykać. Asekuracyjnie.20 sierpnia 2014 dnia 17:06 #174100Nie po niewczasie tylko teraz akurat padło na mnie. 3 tygodnie temu nie wiedziałem że sprawa mnie dotyczy.
Zycie panie.20 sierpnia 2014 dnia 18:07 #174103dużą podkładkę nie smarować[to samosmar],rolek nie,front nie sprzęgło lżejsze wszystko lżejsze jest lepsze a reszta jak wcześniej
20 sierpnia 2014 dnia 20:12 #174114lżejsze lepsze do sportów i osiągów (reakcja na gaz) ale do statecznego poruszania sie i stabilnych obrotów lepsze te o dużej bezwładności (cięższe).
21 sierpnia 2014 dnia 04:45 #174128To pytanie było czy stwierdzenie pewnych (niekoniecznie jednak uzasadnionych) oczywistości?
*
Jest tego znacznie więcej tu i tam, ale to właściwie żadna filozofia, bo jak zmieniasz jedno to musisz *dopasować* do tego całą resztę.
…
http://forum.tuning-diy.cba.pl/index.php?act=topic&topic=12
*
Grzebaj ostro, bo już zaczynają liście z drzew opadać, więc może ci się uda jeszcze w tym sezonie wyjść ślizgiem z jakiegoś winkla na pełnej manecie. Trzeba kolekcjonować mocne wrażenia, bo po co żyć. A skoro dobrego ciucha motocyklowego już masz, wypada go przetestować.
*
I kończ waść swoje wątki tutaj jak należy, np. jakimś sugestywnym i pełnym optymizmu wpisem podsumowania (tematycznym końcowym), bo tak rozgrzebać coś w jednym wątku i lecieć już do następnego to trochę obciach jest. Albo żenua. 😛21 sierpnia 2014 dnia 06:45 #174131nie tylko do sportów lżejsze czyli mniejsze obciążenie dla wału i łożysk na wale wyższy moment itd a dlatego masz oryginalnie ciężkie bo nikt ci nie zastosuje ultra lekkich materiałów w skuterku za 4tyś a nawet za 9tyś ich koszt jest drogi i obróbka taki ultra lekki silnik ważący mniej niż połowa twojego koszt ok 15tyś jak masz lżejsze to załóż je 100g mniej to zawsze coś.to nie es7 ze potrzebuje ciężkie koło
21 sierpnia 2014 dnia 09:44 #174146nikt ci nie zastosuje ultra lekkich materiałów w skuterku za 4tyś
ej ej..kochany.Za 4200. Szacunku troche 🙂
a tak na poważnie to masz racje wiec pewnie zastosuje ten lżejszy zestaw. Dzięki za informacje.22 sierpnia 2014 dnia 16:50 #174331No dobra,jestem krok dalej.
Rozłożyłem całość.
Tutaj tulejka z rączki odlewarka zastępująca sprzęgło jednokierunkowe dla wariatora.
.
.
Zdjąłem to to. Założyłem płaską podkładkę, duże koło, lżejsze sprzęgło Motoforce.
Małe kółko pasuje i na oś i miedzy koła tylko jego zabezpieczenie/uchwyt już nie- jak widać jedne otwory sie nie pokrywają.
Odpaliłem, pochodził 30 sekund i zgasł bo zimny…albo i nie dlatego…
Chciałem go kopnąć jeszcze raz ale kopniak chodzi bardzo ciężko.
Tak jakby to sprzęgło trzymało.
Rozłożyłem jeszcze raz, zdjąłem małe koło i dźwigienkę i już bez nich (i tak nie pasują) założyłem na kompletnym chińskim sprzęgle.
Kopniak wciąż chodzi ciężko.
A przy zdjętym deklu można spokojnie kręcić wałem i wariatorem.
No i o co kaman? Wrażenie mam takie że to sprzęgło trzyma- a w zasadzie oba. Tylko czemu?
Czy tutaj zamiast tulejki z rączki od lewarka nie powinno być takiej specjalnej dystansowej żeby sprzęgło nie pchało się bezpośrednio na duże koło? Może dlatego to sie tak spina?
22 sierpnia 2014 dnia 17:04 #174335curwa na odległość nie mogę tego rozkminić muszę się napić dzisiaj rozebrałem syma wymieniłem wał(na panewce u dołu w 2t?) łożyska resztę też na części pierwsze złożyłem odpaliłem wystawiłem a tu przez tych tjunerów taka zagadka (a może podkładka tam idzie?)
22 sierpnia 2014 dnia 17:11 #174337no właśnie czegoś brakuje gdzieś. Na tych rysunkach złożeniowych od H2O też nie ma nic więcej… ale coś jest nie tak
Edit:
takie coś jeszcze znalazłem
http://allegro.pl/nowa-tuleja-walka-rozrusznika-skutery-skuter-2t-i4504257592.html
ale 2T nie mają wałka rozrusznika i w rozruszniku też przeca nie ma takiej części.22 sierpnia 2014 dnia 17:46 #174338Wombat ta tuleja jest w pokrywie grzebień w niej chodzi.
22 sierpnia 2014 dnia 17:48 #174340tak, też wymyśliłem że to pod kopniak
22 sierpnia 2014 dnia 17:54 #174342no nie mam takiego na stanie 20min roboty i bym wiedział:)
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.