Router WS50 - tuning (ogólnie silnika 139fmb)

Witam;)
Powoli biorę się za tuning mojej 'bestyji'.
Kupione:
http://allegro.pl/cylinder-glowica-tuning-72-zipp-barton-romet-king-i4217276186.html
i
http://allegro.pl/hurt-zebatka-przod-romet-crs-50-ogar-900-zk-50-14z-i4217411857.html
Co będę żałował:D

Znalazłem taki film, ale pan rusek nie rozwiał do końca moich wątpliwości;)
1. Napinacz łańcuszka to to czarne kółko w cylindrze? Rozumiem że odrazu trzeba odkręcić sprężyne spod spodu. Tylko czy tam jest sama sprężyna czy coś więcej? żebym nie musiał potem szukać w piachu;D
2. Zębatki w głowicy są identyczne? Jeśli tak, to nie mam więcej pytań do tego;)
3. I jeśli ktoś mógłby podać kolejność pierścieni to byłoby fajnie:D

Z góry dzięki

Edit: Zapomniałem dać link;)
https://www.youtube.com/watch?v=MiHuoSUK9rw

Masz tutaj manuala do obsługi FMB, na zachętę (Szalony zadziec). ;D

http://www.madassarmy.com/docs/madass-50-repair.pdf

I grzebaj! Chromowany pierścień w 4T jest zawsze na górze, bo dostaje największy wycisk. Taka jest kolej rzeczy, widzisz.

I się nieco już poudzielałem...

http://www.skuterowo.com/forums/topic/barton-fighter-powolne-opadanie-obrotow?replies=6#post-156878

Dzięki!:)
Napinacz już rozkminiłem: https://www.youtube.com/watch?v=W1fWMsWb9lY
Teraz tylko czekać na części:D

Edit: filmik o pierścieniach dla tych, którzy chcą pomajsterkować;)
https://www.youtube.com/watch?v=N77qYq11a1E

Ależ proszę bardzo.

Działasz z tym coś dalej? Raportuj, może się komuś to kiedyś przyda, albo sam nawet będziesz jeszcze tu zaglądał, jak się co zapomni.
Chyba, że lubisz pisać sobie do szuflady, ale gdzie jest wówczas lojalność względem naszej społeczności? ;-)

Dobrze że wziąłeś zębatkę 14z, miałem taki sam zestaw w pierwszym routerze (72ccm+14z) i motór jeździł elegancko, miał fajne przyspieszenie i niezły v-max.

Nie działam bo dopiero dziś części przyszły;) A tu kurde grypa bierze i chyba będę robił przez 3 dni (1. demontaż silnika/ 2. montaż kitu/ 3. montaż silnika i regulacja);) A pogoda jak pod psem;)
Z wyglądu części nie takiej kiepskiej jakości (oczywiście nie mam porównania z innymi). Z początku sprawdzałem kit suwmiarką i co? 57mm:D Jednak był to błędny pomiar elektroniki;)
A raportować nie wiem jak, bo nie mam aparatu;) Ale jakieś poradniki mogę dorzucić;)
https://www.youtube.com/watch?v=HAE0UxwkYM4 o pierścionkach:D

A po co ten demontaż silnika ? Do wymiany cylindra nie trzeba silnika z ramy wyciągać...

Bo lubie sobie utrudnić prace, ale mieć pewność że jest zrobione i ustawione tak jak się należy:) Przy okazji wyczyszcze go z brudu:D

Jeszcze pytanie, jak mam ustawione zawory, to po zamontowaniu ustawienie chyba się nie zmieni? Czy źle myślę?

Zasadniczo zawsze powinno się sprawdzać luzy zaworowe po demontażu i ponownym montażu. To nie zajmuje dużo czasu, a masz pewność, że wszystko z tym masz OK i nie będzie Ci robiło niepotrzebnie jakiejś siary.
Test (naftą, olejem napędowym lub benzyną nawet) na szczelność przylgni zaworowych też nigdy nie zaszkodzi, niezależnie od tego czy to nowa głowica czy już nieco przechodzona. Często handlowcy piszą sobie, że zawory są super zmontowane i dotarte przy tym pastą zaworową, ale ja tam skurczybykom nie wierzę, bo często cyganią (kompresja siada i ma to potem słaby power). Zostawisz taką głowicę zalaną na noc i rano będziesz już wiedział czy jest git czy kit i trzeba to robić po swojemu na pełną szczelność. I na to warto zwrócić uwagę, bo to potem procentuje.

W sumie ciekawa firma, dali mi herbatę w prezencie. tylko jakaś dziwna (czerwona):D

Link dla potomnych:P
https://www.youtube.com/watch?v=3Q0fdjYroQQ

Ba! Też taką dostałem. Pu erh (zaparz i dodaj łyżeczkę cukru i jest... lodzio-miodzio). Pewnie hurtownię spożywczą obrabowali późną nocą, albo na spożywczaku im nie zeszła. Trzeba mieć łeb do interesów. Wszak to jest jakaś... niespodzianka, a to zawsze działa na wyobraźnię. ;D
Barter, całkiem niezła firma, da się z ludźmi sensownie dogadać. Nie mam uwag. Kurtkę można nawet zgarnąć za zakupy. Coś domówię tam jeszcze z raz i się będę lansił w całkiem nowym łachu na mieście. Będzie sznyt jak z żurnala. I pokażę... Koci Pazur. ;D

No i silnik złożony. Dobrze że go wymontowałem, bo na motórze ch...a bym zdziałał. Próby jeszcze nie było, ale rozrządu chyba zepsuć się nie da;) Chyba że będzie miał zapłon na wydech:D
Chce ktoś znać problemy przy montażu, to jutro mogę napisać, dziś mam dość. 4 czy 5 razy rozkładać i składać spowrotem:D

No, napisz jutro, napisz. Po to ten wątek tutaj jest. :-)

Szybko Ci poszło, za szybko chyba nawet. ;D

Pierwsza jazda za mną:D 1.4km, bo leje jak...;)
Przy montowaniu zrobiłem z tłumika pół przelot, ale to nie ważne;)
Grunt że zapalił i jakoś jeździ (chociaż pewnie trzeba gaźnik ustawić, ale trzeba cos przejechać nie na sucho ustawiać;)) Nic nie stuka nic nie puka;)

Problemy:
- 2 dziury w głowicy były niewymiarowe (znaczy jedna nie wywiercona, a druga hmm, też można tak powiiedzieć;)
- zębatka miała większe dziury i szerzej roztawione (więc musiałem przykręcić na 1;)
- stara głowica miała szpilki do wydechu, nowa ma tylko otwory na śruby
- problem z łańcuszkiem (a konkretnie z prowadnicą zębatkową;) ale z mojej winy więc tak jakby nie problem;)
- napis 72 na cylindrze (właściwie też nie problem;))

Po pierwszej jeździe widzę że niezbyt się zbiera, ale to nie jazda na 5k obrotów:D
1=10km
2=22km
3=35
4=43

Teraz tylko dotrzeć i za......ać:P

20km zrobione. Gaźnika widze nie trzeba ani regulować, świeca idealna;) Jak się zagrzeje to czasami przygasa, ale jest niedotarty, to może to zniknie;) Na połowie manetki jedzie tyle co na 50ccm. Więc możliwości naprawdę duże.

To normalne, że w nowej głowicy nie ma szpilek/uszczelek wydechu czy króćca. Ja w 139qmb wykręciłem ze starej głowicy (nakrętka + nakrętka kontrująca, pomoc kumpla lub imadło i jechane!).

I bum bum bum... zdechł;)
Jade i zgasł... Chyba zaszkodziła mu ulewa przy gorącym silniku:/

Ale do rzeczy: zaczęło coś pukać, na 99% zawory. Ale czy rozregulowane zawory mogą powodować brak reakcji na gaz?
Bo tak, odkręcam, on zrobi pyr pyr, ale odkręcając do końca zgaśnie...

Obstawiam jszcze gaźnik, chociaż przeczyściłem go i to samo...

Doradźcie coś;)

podpowie ktoś?;0

Dajesz gazu a on się dusi i nie jedzie?, i jedzie np. 30-40km/h v-max?
mi się wydaję że rozrząd ci przeskoczył, lub zawór się totalnie rozregulował.