Romet Z50: wibracje, niska vmax

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Romet Z50: wibracje, niska vmax

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Franek Moto Franek Moto 4 dni, 21 godzin temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #665408
    Zdjęcie profilowe Franek Moto
    Franek Moto
    Użytkownik
    • Postów: 46

    Witam kolegów
    Odkąd kupiłem Rometa Z50/72 (silnik 4t) zdążyłem zauważyć, że przy prędkościach 65-70km/h wchodzi w duże wibracje, aż strach dotknąć zbiornika w czasie jazdy, a czuć je nawet na kierownicy. Druga sprawą jest niska prędkość maksymalna. Wydaje mi się że tuning na 72 ccm powinien dawać 80km/h na spokojnie. Tymczasem tyle wyciąga z górki i z wiatrem. Normalnie pojedzie około 70-75 km/h i to przy w/w wibracjach (waga kierowcy +-70 kg). Dodatkowo od prędkości 70 do tych powiedzmy 80 rozpędza sie doslownie kilkanascie sekund. Czy ktos wie jak można temu zaradzić? Czy może to normalne w chinczykach? Bo chciałem nieco zwiększyć vmax poprzez zmianę dyszy czy wydechu, ale jeżeli prędkość 80-85 ma być przy takich wibracjach to chyba podziękuję…
    (Prędkość mierzona GPS-em)

    We włosach wiatr, w oczach łzy na liczniku 43
    #665409
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 506

    po pierwsze to „tuning na 72cm” nie oznacza że wzrosła ci moc tylko że zmieniłes pojemność. Moc to wzrośnie dopiero jeżeli przy tym tuningu na 72cm spełnisz warunki typu: dobrany zestaw, własciwa regulacja…itd
    a to sie niekonicznie dzieje zawsze.
    Wibracje to może być zarówno kwestia ramy, opon (bardzo wazne!), kół, luzów w zawieszeniu..itd
    po prostu to cp daje rade przy 45km/h nie musi sie sprawdzac przy 60km/h. ja np jak zacząłem przekraczać 60km/h to musiałem zmienić opony i wyważyć koła bo sprzęt zaczynał podskakiwać jak głupi

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #665410
    Zdjęcie profilowe Franek Moto
    Franek Moto
    Użytkownik
    • Postów: 46

    Ok dzięki, A jak zbadać przyczynę tych wibracji? Słyszałem że czasem chodzi o to że w motorowerach nie ma wałka wyrównoważającego i nic się z tym nie da zrobić…

    We włosach wiatr, w oczach łzy na liczniku 43
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Wybierasz stylowe dwa koła czy mocarne trzy? Peugeot Django 125 i Metropolis 400 na prawo jazdy B!

    Dzięki Peugeot możesz się wyróżnić. Wybierz Peugeot Django 125 lub trójkołowy skuter Metropolis 400. Do prowadzenia obu wystarcza jedynie prawo jazdy kategorii B.
    #665412
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 506

    to zależy jaka to wibracja, jak odczuwana, jak mocna. jakby to było od silnika to byś to miał na każdym biegu przy określonych obrotach a nie dopiero przy 70km/h ale to też tak nie do końca bo może dopiero przy dużych obciążeniach da sie je odczuc. jak pisałem – to wszystko zalezy.
    O tych wibracjach silnika w tych jednostkach już było pisane wiele razy

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #665413
    Zdjęcie profilowe Franek Moto
    Franek Moto
    Użytkownik
    • Postów: 46

    Swoją drogą „tuning” robił poprzedni właściciel. I zmienił tylko cylinder, bo to raczej taki prowizoryczny tuning. Niestety motorower kupiony na wsi to i stan techniczny jest jaki jest…ale dzięki za pomoc.

    We włosach wiatr, w oczach łzy na liczniku 43
Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie