Romet Ogar 202 Fi – blokady

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #666318
    FilBrud7
    Uczestnik
    • 1
    • 1Postów:

    Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Rometa Ogar 202 Fi z 2019 w wersji z wtryskiem paliwa. Jeżdżę nim stosunkowo niedługo (niecały miesiąc) i mam przejechane ok. 140 km. Niestety zauważyłem, że motorower słabnie na wzniesieniach, a także nie osiąga „zawrotnych” prędkości. Wspomnę jeszcze, że motorower fabrycznie zablokowany jest do 45 km/h. Nie chodzi mi o to, aby zrobić z pięćdziesiątki ścigacza, ale bardziej o to by podbić jego osiągi do 60 km/h. W związku z tym chcę dowiedzieć się czy jest to możliwe. Z góry uświadamiam,że nie interesuje mnie zmiana silnika ani jego modyfikacja. Słyszałem natomiast o blokadzie w module zapłonowym, która podobno w dużym stopniu zaniża osiągi.

    #668830
    mihub
    Uczestnik
    • 0
    • 1Postów:

    Witam
    Mam taki sam problem, i nie mogę nic znaleźć na ten temat. Czy próbowałeś wymianę tego modułu?
    Czy może ktoś wie jak poprawić osiągi Ogarka 202 fi?

    #670170
    Firana11
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    Witam!

    Temat aktualny?

    #672123
    Pist0N
    Uczestnik
    • 0
    • 2Postów:

    Witam. Ktoś próbował odblokowywać tego Ogarka 202 Fi? Bo też mam problem z tymi blokadami w tym modelu ze wtryskiem. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.

    #672126
    Firana11
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    Witam.W Ogarze 202 Fi wystarczy tylko założyć odblokowany moduł zapłonowy,ponieważ nie ma innych blokad w starszej wersji była blokada na gaźniku.

    #672132
    ERRORNICK
    Uczestnik
    • 7
    • 26Postów:

    Witam serdecznie, miałem taki problem. I powiem tak sam moduł zapłonowy nic nie pomoże ani zmiana cylindra. Ogólnie najlepiej pojechać do serwisu rometa bądź sklepu gdzie go kupowaliscie i tam zmienia wam plan modułu czy jakoś tak to się nazywało koszt około 300-400 zł. Ja mając tego ogarka najpierw zmieniłem cylinder na 72 i z 43 zaczął jechać 45 potem napęd i cofal się w czasie z prędkością 48 kmh. Moduł odblokowany kupiłem za 35 zł nic to nie dało. Dopiero jak pojechałem do serwisu odblokowaniu Mo go i jechał 80 kmh. Zapłaciłem 350 zł

    #672150
    Firana11
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    Witam, w moim ogarze wystarczyło zmienić moduł zapłonowy na odblokowany.Na zablokowanym jedzie max 50 km/h i 8 tys. obr.
    a na odblokowanym 60 km/h – 70 km/h.

    #679049
    Pist0N
    Uczestnik
    • 0
    • 2Postów:

    @Firana11 jaki moduł zapłonowy kupiłeś? Możesz podać jakiś link?

    #693279
    Kamil
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Ja kupiłem taki moduł i kręci ponad 11 tys : https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonowy-odblokowany-inca-tuning-dc-4-piny-7798376356?snapshot=MjAyMC0wOS0wN1QxMzowNjo0OC4xNjBaO2J1eWVyOzI2YmFkYjI3ZDAzYjgwNjA1YmExZTZiMDdjOTA2OTczYTgzZjc2ZjlhMjYzZTA5NTQ5NWE3ZGJhNjRhNjg2YjQ%3D . Na YouTube jest filmik jakie są blokady ja go znalazłem jak wpisałem ogar 202 fi trwa niecałe 3 min

    #693281
    Firana11
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    Mam identyczny moduł od ponad roku.

    #693354
    Szumek811
    Uczestnik
    • 19
    • 1 089Postów:

    Panowie moduł nic tu nie da, trzeba zmienić mapę wtrysków a to można zrobić albo w serwisie rometa albo kupując ecu ze zmienionymi mapami. Jest to zasługa EURO 4. Wiem, że dellorto produkuje odblokowane ecu ale do jakich silników to nie mam pojęcia.

    #693492
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • 37Postów:

    Tylko znając pazerność to ten moduł kosztuje więcej niż stary typ plus nowy gaźnik i wszystko co z tym związane aby być bez normy 4 .

    #693653
    Kamil
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Ja będę próbował robić jak gość na filmiku co wcześniej wstawiłem , moduł jest zębatka z przodu 16 dałem teraz wymiana gaźnika na zwykły nie elektroniczny i zobaczymy co będzie , jak zrobię dam znać

    #693687
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • 37Postów:

    Ja też doszedłem do wniosku że sensu wymiany modułu nie widzę bo wywalenie 500 zł w błoto nijak się ma , więc nowy gaźnik starego typu to max 80 zł plus linka niech będzie razem 100 zł nowy odblokowany moduł starego typu to max 80 zł dołóżmy jeszcze cewkę choć myślę że nie potrzeba i nawet 2 stówek nie wydamy i samo się ciśnie aby dołożyćdo zestawu nowy cylinder z głowicą za ok 180 zeta i dalej nie jesteśmy przy samym module to i na jakiś wariator lepszy by wystarczyło .

    #693693
    Firana11
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    Jeśli chodzi o tunnig ogara (na gaźniku elektronicznym) to nie trzeba wymieniać gaźnika na ,,gaźnik starego typu”. Wystarczy zmienić moduł zapłonowy na odblokowany i założyć 72cc oraz zmienić zębatkę tylną ( moja ma 56 zębów) na mniejszą.

    #693694
    Firana11
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    berthold61 W silniku 139fmb nie ma wariatora.

    #693716
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • 37Postów:

    Mowa była o 139Qmb , musiałbym w papiery zerknąć ale Chińskie skuterki mają 139QMB , ale wariator to sprawa drugorzędna czy tam inne zębatki ważniejsze aby pokonać wroga czyli euro4 nie za pomocą modułu za pół tysiaka tylko jak już to wg starej szkoły bez normy a w zamian mamy tuningowany porządny motorek i w kieszonce zostanie na zgrzewkę piwa .

    #693718
    Firana11
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    berthold61 Mógłbyś podać link do tego modułu za 500zł?

    #693801
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • 37Postów:
    #693827
    Firana11
    Uczestnik
    • 0
    • 8Postów:

    berthold61 Ten moduł nie pasuje do ogara 202 Fi(ogar ma moduł ECU na 8 pin), gdyż to jest moduł do silnika 139Qmb,a nie do 139fmb.

    #694030
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • 37Postów:

    Wiem że nie pasuje ale tu gadamy akurat o zasadzie wywalenia euro 4 ale sądwa sposoby jeden to wymiana modułu co wydaje się bezsensem skoro w tej cenie mamy wymienione pół silnika i zwiększoną moc .

    #694046
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 949Postów:

    wywalenie Euro4 polega na zamontowaniu układu zasilania paliwem który tej normy nie obsługuje. Czyli klasyczny gaźnik zasilany grawitacyjnie z baku i klasyczny moduł z klasycznym zapłonem.
    Zapewne instalacja elektryczna bedzie wymagac przeróbki

    #694176
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • 37Postów:

    Dokładnie tak jak mówisz a całość zamknie się w stosunkowo małej kwocie .

    #694620
    Kamil
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Witam , wcześniej pisałem że pójdę w wymianę gaźnika na klasyczny i dam znać. W swoim ogarze koniec końców zmieniłem :
    Moduł na inca DC koszt 40 zł ,
    Gaźnik pz 16 moretti 50 zł ,
    I zębatka zdawcza 16 9 zł
    Plus przesyłka 18 zł.
    Te zmiany i odpięcie komputera (żółta kostka) sprawiły że czuje wyraźny przyrost mocy na 1,2,3 biegu – tu mniej , ale ogarek na 3 jedzie 50 i nie wchodzi na czerwone pole, myślę że teraz pojedzie bez wchodzenia na czerwone pole ok 70km/h

    #719523
    Matt Ploszanski
    Uczestnik
    • 0
    • 1Postów:

    Hey guys, I have Romet 202fi (2018). Has anyone ACTUALLY found a way to even just slightly increase the power of this machine?

    I am looking for a new unblocked ignition module or a bigger engine upgrade (70cc?).

    I just can’t find ANY information anywhere.

    Thank you.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button