Romet Ogar 202 Fi – blokady
- This topic has 24 odpowiedzi, 10 głosów, and was last updated 3 years temu by Matt Ploszanski.
- AutorWpisy
- 26 czerwca 2019 dnia 22:16 #666318
Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Rometa Ogar 202 Fi z 2019 w wersji z wtryskiem paliwa. Jeżdżę nim stosunkowo niedługo (niecały miesiąc) i mam przejechane ok. 140 km. Niestety zauważyłem, że motorower słabnie na wzniesieniach, a także nie osiąga “zawrotnych” prędkości. Wspomnę jeszcze, że motorower fabrycznie zablokowany jest do 45 km/h. Nie chodzi mi o to, aby zrobić z pięćdziesiątki ścigacza, ale bardziej o to by podbić jego osiągi do 60 km/h. W związku z tym chcę dowiedzieć się czy jest to możliwe. Z góry uświadamiam,że nie interesuje mnie zmiana silnika ani jego modyfikacja. Słyszałem natomiast o blokadzie w module zapłonowym, która podobno w dużym stopniu zaniża osiągi.
31 lipca 2019 dnia 08:37 #668830Witam
Mam taki sam problem, i nie mogę nic znaleźć na ten temat. Czy próbowałeś wymianę tego modułu?
Czy może ktoś wie jak poprawić osiągi Ogarka 202 fi?25 sierpnia 2019 dnia 22:31 #670170Witam!
Temat aktualny?
18 października 2019 dnia 21:04 #672123Witam. Ktoś próbował odblokowywać tego Ogarka 202 Fi? Bo też mam problem z tymi blokadami w tym modelu ze wtryskiem. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
18 października 2019 dnia 21:48 #672126Witam.W Ogarze 202 Fi wystarczy tylko założyć odblokowany moduł zapłonowy,ponieważ nie ma innych blokad w starszej wersji była blokada na gaźniku.
19 października 2019 dnia 00:23 #672132Witam serdecznie, miałem taki problem. I powiem tak sam moduł zapłonowy nic nie pomoże ani zmiana cylindra. Ogólnie najlepiej pojechać do serwisu rometa bądź sklepu gdzie go kupowaliscie i tam zmienia wam plan modułu czy jakoś tak to się nazywało koszt około 300-400 zł. Ja mając tego ogarka najpierw zmieniłem cylinder na 72 i z 43 zaczął jechać 45 potem napęd i cofal się w czasie z prędkością 48 kmh. Moduł odblokowany kupiłem za 35 zł nic to nie dało. Dopiero jak pojechałem do serwisu odblokowaniu Mo go i jechał 80 kmh. Zapłaciłem 350 zł
19 października 2019 dnia 09:41 #672150Witam, w moim ogarze wystarczyło zmienić moduł zapłonowy na odblokowany.Na zablokowanym jedzie max 50 km/h i 8 tys. obr.
a na odblokowanym 60 km/h – 70 km/h.16 marca 2020 dnia 21:22 #6790499 września 2020 dnia 14:50 #693279KamilGość- 4 533
- 89 923Postów:
Ja kupiłem taki moduł i kręci ponad 11 tys : https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonowy-odblokowany-inca-tuning-dc-4-piny-7798376356?snapshot=MjAyMC0wOS0wN1QxMzowNjo0OC4xNjBaO2J1eWVyOzI2YmFkYjI3ZDAzYjgwNjA1YmExZTZiMDdjOTA2OTczYTgzZjc2ZjlhMjYzZTA5NTQ5NWE3ZGJhNjRhNjg2YjQ%3D . Na YouTube jest filmik jakie są blokady ja go znalazłem jak wpisałem ogar 202 fi trwa niecałe 3 min
9 września 2020 dnia 15:00 #693281Mam identyczny moduł od ponad roku.
10 września 2020 dnia 10:01 #693354Panowie moduł nic tu nie da, trzeba zmienić mapę wtrysków a to można zrobić albo w serwisie rometa albo kupując ecu ze zmienionymi mapami. Jest to zasługa EURO 4. Wiem, że dellorto produkuje odblokowane ecu ale do jakich silników to nie mam pojęcia.
11 września 2020 dnia 09:57 #693492Tylko znając pazerność to ten moduł kosztuje więcej niż stary typ plus nowy gaźnik i wszystko co z tym związane aby być bez normy 4 .
12 września 2020 dnia 23:18 #693653KamilGość- 4 533
- 89 923Postów:
Ja będę próbował robić jak gość na filmiku co wcześniej wstawiłem , moduł jest zębatka z przodu 16 dałem teraz wymiana gaźnika na zwykły nie elektroniczny i zobaczymy co będzie , jak zrobię dam znać
13 września 2020 dnia 08:02 #693687Ja też doszedłem do wniosku że sensu wymiany modułu nie widzę bo wywalenie 500 zł w błoto nijak się ma , więc nowy gaźnik starego typu to max 80 zł plus linka niech będzie razem 100 zł nowy odblokowany moduł starego typu to max 80 zł dołóżmy jeszcze cewkę choć myślę że nie potrzeba i nawet 2 stówek nie wydamy i samo się ciśnie aby dołożyćdo zestawu nowy cylinder z głowicą za ok 180 zeta i dalej nie jesteśmy przy samym module to i na jakiś wariator lepszy by wystarczyło .
13 września 2020 dnia 09:30 #693693Jeśli chodzi o tunnig ogara (na gaźniku elektronicznym) to nie trzeba wymieniać gaźnika na ,,gaźnik starego typu”. Wystarczy zmienić moduł zapłonowy na odblokowany i założyć 72cc oraz zmienić zębatkę tylną ( moja ma 56 zębów) na mniejszą.
13 września 2020 dnia 09:32 #693694berthold61 W silniku 139fmb nie ma wariatora.
13 września 2020 dnia 16:17 #693716Mowa była o 139Qmb , musiałbym w papiery zerknąć ale Chińskie skuterki mają 139QMB , ale wariator to sprawa drugorzędna czy tam inne zębatki ważniejsze aby pokonać wroga czyli euro4 nie za pomocą modułu za pół tysiaka tylko jak już to wg starej szkoły bez normy a w zamian mamy tuningowany porządny motorek i w kieszonce zostanie na zgrzewkę piwa .
13 września 2020 dnia 16:33 #693718berthold61 Mógłbyś podać link do tego modułu za 500zł?
14 września 2020 dnia 09:11 #693801Nie jest to do końca 500 ale przesyłka itp https://allegro.pl/oferta/odblokowany-modul-sterownik-ecu-barton-falcon-4t-9632853146
14 września 2020 dnia 15:41 #693827berthold61 Ten moduł nie pasuje do ogara 202 Fi(ogar ma moduł ECU na 8 pin), gdyż to jest moduł do silnika 139Qmb,a nie do 139fmb.
16 września 2020 dnia 08:48 #694030Wiem że nie pasuje ale tu gadamy akurat o zasadzie wywalenia euro 4 ale sądwa sposoby jeden to wymiana modułu co wydaje się bezsensem skoro w tej cenie mamy wymienione pół silnika i zwiększoną moc .
16 września 2020 dnia 12:15 #694046wywalenie Euro4 polega na zamontowaniu układu zasilania paliwem który tej normy nie obsługuje. Czyli klasyczny gaźnik zasilany grawitacyjnie z baku i klasyczny moduł z klasycznym zapłonem.
Zapewne instalacja elektryczna bedzie wymagac przeróbki17 września 2020 dnia 13:52 #694176Dokładnie tak jak mówisz a całość zamknie się w stosunkowo małej kwocie .
21 września 2020 dnia 20:29 #694620KamilGość- 4 533
- 89 923Postów:
Witam , wcześniej pisałem że pójdę w wymianę gaźnika na klasyczny i dam znać. W swoim ogarze koniec końców zmieniłem :
Moduł na inca DC koszt 40 zł ,
Gaźnik pz 16 moretti 50 zł ,
I zębatka zdawcza 16 9 zł
Plus przesyłka 18 zł.
Te zmiany i odpięcie komputera (żółta kostka) sprawiły że czuje wyraźny przyrost mocy na 1,2,3 biegu – tu mniej , ale ogarek na 3 jedzie 50 i nie wchodzi na czerwone pole, myślę że teraz pojedzie bez wchodzenia na czerwone pole ok 70km/h17 marca 2021 dnia 14:00 #719523Hey guys, I have Romet 202fi (2018). Has anyone ACTUALLY found a way to even just slightly increase the power of this machine?
I am looking for a new unblocked ignition module or a bigger engine upgrade (70cc?).
I just can’t find ANY information anywhere.
Thank you.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.