Romet 777 4T - słaby v-max i przyspieszenie

Oglądasz 14 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #165938 Odpowiedz
      Specter
      Członek
      • Postów: 8

      Witam. Od jakiegoś czasu walczę z moim rometem. Mianowicie jego v-max na prostej to licznikowe 50 km/h a przyspieszenie też nie powala. Z różnych wypowiedzi na forach można wywnioskować, że v-max odblokowanego skutera 4t 50ccm może spokojnie sięgać 70-75 km/h. W moim romecie zdjąłem już wszystkie blokady jakie mogłem: tuleja na wariatorze, zmieniony filtr paliwa, zmieniona dysza główna w gaźniku, wyjęta rurka z filtra powietrza, odwrócona podkładka między króćcem a silnikiem, złotej śrubki w gaźniku nie miałem i zawirowywacza spalin też nie. Skuter z dużej górki potrafi nawet zamknąć licznik więc chyba nie ma zablokowanego modułu. Posiadam zakupiony czekający na założenie cylinder 72ccm, jednak przed tym chciałbym się upewnić że nic nie będzie go niepotrzebnie dławić. Dlaczego mimo zdjęcia (chyba) wszystkich blokad skuter jest taki powolny?

    • #165951 Odpowiedz
      Deep_Nothingness
      Członek
      • Postów: 538

      Jeżeli masz cylinder 49cc, to nie widzę sensu zmiany dyszy. Moduł sam w sobie zawsze jest blokowany. Blokada polega na odcięciu zapłonu przy wyznaczonych obrotach. To, że z górki jedziesz szybciej jest normalne, bo nawet jak byś wyłączył silnik, to skuter będzie się staczał pchany własną masą.

      Było, ale się zmyło:
      Zipp Quantum RS
      Toros F16
      Keeway Hurricane
      Obecnie lata:
      Romet K125
      REKLAMA

      Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

      Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

    • #165956 Odpowiedz
      Specter
      Członek
      • Postów: 8

      Czyli różnica prędkości na prostej i z górki nie świadczy o braku blokady na module? Jeszcze jakiś pomysł co to może tak go spowalniać?

    • #165967 Odpowiedz
      kamildre
      Członek
      • Postów: 31

      Kolega Deep_Nothing… ma racje, bardzo możliwe że spowalnia go moduł, po jego zmianie, na najtańszy ale odblokowany jego obroty wzrosną, (osobiście polecam new racing), bo wszystkie ich modele są odblokowane, mi pomógł o 10 km/h, prędkość z górki nie ma nic wspólnego z blokadą, możesz sprawdzić jaki masz kolor świecy (powinien być lekko bazowy), możesz spróbować wypolerować papierem ściernym króciec ssący (między gaźnikiem a głowicą), o to chodzi żeby był gładki, bo nie tamuje przepływu mieszanki, daje to zawsze ok, 4 km/h więcej

    • #165983 Odpowiedz
      Specter
      Członek
      • Postów: 8

      Ok, a co mi da sprawdzenie koloru świecy? Tzn słyszałem że oznaką dobrze wyregulowanego gaźnika jest świeca koloru kawy z mlekiem ale co to ma wspólnego? Oprócz tego, podobno odblokowane króćce mają 20 mm średnicy, a mój ok 17 mm, czy wg was zmiana na taki o 3 mm szerszy cokolwiek da?

    • #165996 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 737

      możesz spróbować wypolerować papierem ściernym króciec ssący (między gaźnikiem a głowicą), o to chodzi żeby był gładki, bo nie tamuje przepływu mieszanki, daje to zawsze ok, 4 km/h więcej

      daje też to że są większe kłopoty z odpaleniem kiedy jest zimniej. to jest wyczynowa modyfikacja ale nie użytkowana codzień

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #165998 Odpowiedz
      Specter
      Członek
      • Postów: 8

      Wombat, a zmiana króćca na 3 mm szerszy coś da?

    • #165999 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 737

      jak zmienisz też gaźnik

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #166008 Odpowiedz
      Specter
      Członek
      • Postów: 8

      Jaki polecasz we w miarę przystępnej cenie?

    • #166012 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 737

      tu nie bedzie przystępnej ceny. Albo go musisz z robić kompleksowo albo tego nie ruszaj bo jak zrobisz po taniości to bedzie czapka problemów.
      Masz seryjny silnik, pościągaj blokady i tyle.Nie inwestuj w gąźniki, króćce. Jak chcesz wydac to kup dobry wydech i dobry warioator z paskiem.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #166019 Odpowiedz
      Specter
      Członek
      • Postów: 8

      A do silnika ze zmienionym cylindrem na 72 i zmienioną głowicą i wałkiem rozrządu kupować nowy gaźnik i jesli tak to jaki?

    • #166022 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 737

      najlepiej dobry, z odpowiednim do twojego skutera ssaniem (chyba że można przełożyć obecne).
      im wyżej i dłużej go kręcisz tym lepszy powinien być ten gaźnik.
      Na allegro kupisz 17-19mm chinole za 35-60zł ale to jest mielonka i ryzyko- chyba że masz tani zestaw cylindrowy to możesz zaryzykować (mało tracisz).
      Sensowne gaźniki średniej półki TEC, Motoforce to około 150zł, wyższej- Dellorto, Stage6 to około 280-350zł i więcej.

      Ale jak już robisz gaźnik to robisz go z króćcem i odpowiednim wysokoprzepływowym filtrem powietrza i z rurami o odpowiedniej średnicy.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #166050 Odpowiedz
      Krzoku4
      Członek
      • Postów: 105

      Co do modułu, jeżeli jest zablokowany, to nawet z górki się nie rozpędzi- wiem to ze swojego przykładu(toros el diablo) na prostej licznikowe 52km/h(licznik przekłamuje-gps 44km/h), a z górki tyle samo:) odpięcie kabelka i wiooo:)

    • #166062 Odpowiedz
      Specter
      Członek
      • Postów: 8

      Dobra, wracam do mojego pierwotnego pytania, co może go blokować? Zmieniłem dzisiaj moduł i ciągle to samo- licznikowe 50 km/h, gps pokazał 42 km/h. Co robić? Co z wyjątkiem modułu może go blokować do tak niskiej prędkości? Pomocy :/

    • #166177 Odpowiedz
      Specter
      Członek
      • Postów: 8

      Sorry za post pod postem, ale ma może ktoś jakiś pomysł? Wombat może masz jakieś doświadczenia na temat niskiej prędkości mimo zdjęcia blokad?

Oglądasz 14 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Romet 777 4T - słaby v-max i przyspieszenie
Twoje dane:




Back to top button