Romet 777 4T - słaby v-max i przyspieszenie

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #165938
    Specter
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Witam. Od jakiegoś czasu walczę z moim rometem. Mianowicie jego v-max na prostej to licznikowe 50 km/h a przyspieszenie też nie powala. Z różnych wypowiedzi na forach można wywnioskować, że v-max odblokowanego skutera 4t 50ccm może spokojnie sięgać 70-75 km/h. W moim romecie zdjąłem już wszystkie blokady jakie mogłem: tuleja na wariatorze, zmieniony filtr paliwa, zmieniona dysza główna w gaźniku, wyjęta rurka z filtra powietrza, odwrócona podkładka między króćcem a silnikiem, złotej śrubki w gaźniku nie miałem i zawirowywacza spalin też nie. Skuter z dużej górki potrafi nawet zamknąć licznik więc chyba nie ma zablokowanego modułu. Posiadam zakupiony czekający na założenie cylinder 72ccm, jednak przed tym chciałbym się upewnić że nic nie będzie go niepotrzebnie dławić. Dlaczego mimo zdjęcia (chyba) wszystkich blokad skuter jest taki powolny?

    #165951
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Jeżeli masz cylinder 49cc, to nie widzę sensu zmiany dyszy. Moduł sam w sobie zawsze jest blokowany. Blokada polega na odcięciu zapłonu przy wyznaczonych obrotach. To, że z górki jedziesz szybciej jest normalne, bo nawet jak byś wyłączył silnik, to skuter będzie się staczał pchany własną masą.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #165956
    Specter
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Czyli różnica prędkości na prostej i z górki nie świadczy o braku blokady na module? Jeszcze jakiś pomysł co to może tak go spowalniać?

    #165967
    kamildre
    Użytkownik
    • Postów: 31

    Kolega Deep_Nothing… ma racje, bardzo możliwe że spowalnia go moduł, po jego zmianie, na najtańszy ale odblokowany jego obroty wzrosną, (osobiście polecam new racing), bo wszystkie ich modele są odblokowane, mi pomógł o 10 km/h, prędkość z górki nie ma nic wspólnego z blokadą, możesz sprawdzić jaki masz kolor świecy (powinien być lekko bazowy), możesz spróbować wypolerować papierem ściernym króciec ssący (między gaźnikiem a głowicą), o to chodzi żeby był gładki, bo nie tamuje przepływu mieszanki, daje to zawsze ok, 4 km/h więcej

    #165983
    Specter
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Ok, a co mi da sprawdzenie koloru świecy? Tzn słyszałem że oznaką dobrze wyregulowanego gaźnika jest świeca koloru kawy z mlekiem ale co to ma wspólnego? Oprócz tego, podobno odblokowane króćce mają 20 mm średnicy, a mój ok 17 mm, czy wg was zmiana na taki o 3 mm szerszy cokolwiek da?

    #165996
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 947

    możesz spróbować wypolerować papierem ściernym króciec ssący (między gaźnikiem a głowicą), o to chodzi żeby był gładki, bo nie tamuje przepływu mieszanki, daje to zawsze ok, 4 km/h więcej

    daje też to że są większe kłopoty z odpaleniem kiedy jest zimniej. to jest wyczynowa modyfikacja ale nie użytkowana codzień

    #165998
    Specter
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Wombat, a zmiana króćca na 3 mm szerszy coś da?

    #165999
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 947

    jak zmienisz też gaźnik

    #166008
    Specter
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Jaki polecasz we w miarę przystępnej cenie?

    #166012
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 947

    tu nie bedzie przystępnej ceny. Albo go musisz z robić kompleksowo albo tego nie ruszaj bo jak zrobisz po taniości to bedzie czapka problemów.
    Masz seryjny silnik, pościągaj blokady i tyle.Nie inwestuj w gąźniki, króćce. Jak chcesz wydac to kup dobry wydech i dobry warioator z paskiem.

    #166019
    Specter
    Użytkownik
    • Postów: 8

    A do silnika ze zmienionym cylindrem na 72 i zmienioną głowicą i wałkiem rozrządu kupować nowy gaźnik i jesli tak to jaki?

    #166022
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 947

    najlepiej dobry, z odpowiednim do twojego skutera ssaniem (chyba że można przełożyć obecne).
    im wyżej i dłużej go kręcisz tym lepszy powinien być ten gaźnik.
    Na allegro kupisz 17-19mm chinole za 35-60zł ale to jest mielonka i ryzyko- chyba że masz tani zestaw cylindrowy to możesz zaryzykować (mało tracisz).
    Sensowne gaźniki średniej półki TEC, Motoforce to około 150zł, wyższej- Dellorto, Stage6 to około 280-350zł i więcej.

    Ale jak już robisz gaźnik to robisz go z króćcem i odpowiednim wysokoprzepływowym filtrem powietrza i z rurami o odpowiedniej średnicy.

    #166050
    Krzoku4
    Użytkownik
    • Postów: 105

    Co do modułu, jeżeli jest zablokowany, to nawet z górki się nie rozpędzi- wiem to ze swojego przykładu(toros el diablo) na prostej licznikowe 52km/h(licznik przekłamuje-gps 44km/h), a z górki tyle samo:) odpięcie kabelka i wiooo:)

    #166062
    Specter
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Dobra, wracam do mojego pierwotnego pytania, co może go blokować? Zmieniłem dzisiaj moduł i ciągle to samo- licznikowe 50 km/h, gps pokazał 42 km/h. Co robić? Co z wyjątkiem modułu może go blokować do tak niskiej prędkości? Pomocy :/

    #166177
    Specter
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Sorry za post pod postem, ale ma może ktoś jakiś pomysł? Wombat może masz jakieś doświadczenia na temat niskiej prędkości mimo zdjęcia blokad?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button