Regulacja obrotów

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #29040
    west
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Witam. Jestem właścicielem chińskiego skuterka od roku, w tym sezonie zaczęły się problemy. Za żadne skarby nie mogę ustawić obrotów. Po rozgrzaniu obroty silnika są niezależne od położenia manetki trzymają się w okolicach średnich. Po „dodaniu gazu” wchodzi na obroty ale za chwilę zwalnia, sam wejdzie i znów zwalnia itd… Po zwolnieniu nie spadną od razu ale za chwilę i trzymają się wysoko. Czyściłem gaźnik, sprawdzałem filtr powietrza, dostęp lewego powietrza. Po wymianie świecy jest taka różnica że pali od kopa.

    #29069
    west
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Nie wiecie czy wymiana modułu elektrycznego nie pomoże?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #29070
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • Postów: 2 166

    sprawdź czy linka ci się nie zacina w gaźniku. Ja już to kiedyś przerabiałem

    #29075
    ArtekToros
    Użytkownik
    • Postów: 481

    Ja bym sprawdził „elektronicznessanie” czyli ten siłownik co jest zainstalowany w gaźniku. On jest sterowany sygnałem napięciowym z termistora kontrolującego temeprature silnika. Albo termistor albo oczywiście sam siłownik, Sprawdziłbym woltomierzem sygnał sterujacy , jełśi się zmienia to sam siłownik wymonntowując go z gaźnika i podłaczajac do zasilacza regulowanego – wtedy sprawdzisz wysuwanie się tej „iglicy” siłwonia , moim zdaniem jeśłi to to to siłownik w odniesieniu do różnego napięcia bedzie „stał ” w miejscu — czyli w objawach – bedzie utrzywywał bez względu na temepraturę takie same obroty .

    #29076
    ArtekToros
    Użytkownik
    • Postów: 481

    oczywiście termistor lub sam siłownik sprawdź jak wykluczysz — to co kolega Krzysiek P napisał : zacinanie się linki gazu 😀

    #29080
    west
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Dzięki za podpowiedzi ale ssanie mam nowe, a linka chodzi dobrze. Sprawdzę jeszcze jutro bo skuter mam w „stanie warsztatowym”. Podejrzane jest to że na „swojej” świecy trudno zapala a na nowej „od kopa” dlatego moje podejrzenia idą w kierunku elektryki.

    #29083
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • Postów: 2 166

    west a może to właśnie świeca ci się „kończy” stąd takie objawy

    #29086
    ArtekToros
    Użytkownik
    • Postów: 481

    jak sprawdzisz i rozwiążesz problem to napisz na forum co było , ciekaw jestem o co chodzi w tym przypadku

    #29088
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • Postów: 2 166

    Artek mnie się wydaje ze ma kilka powodu tych wariactw:
    1)wypala się świeca
    2)możliwy luz na fajce a dokładniej iskrzenie fajka-świeca zamiast normalnego przepływu prądu
    3)najmniej prawdopodobne: uszkodzona zawleczka na igle w gaźniku

    #29109
    west
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Ja jestem na chodzie od 7. Linka jest wykluczona chodzi jak nówka. Iglicę od ssania sprawdziłem na pracującym silniku. Po wyjęciu stracił wolne obroty ale podtrzymując je na manetce po rozgrzaniu iglica wysunęła się o ok. 4 mm. Uważam że jest OK. Świecę jak wcześniej napisałem założyłem nową i dało to tyle że jest łatwy start. Połączenie świecy z kablem wysokiego napięcia uważam za dobre bo twardo wchodzi i zatrzaskuje się po wyrzuceniu wszelkich osłon gumowej i metalowej. Swoją drogą ciekawe po co ta metalowa jest chyba jako dzwonek.

    #29113
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Świecę bym nie brał w ogóle pod uwagę. Uszkodzona, zużyta świeca pogarszałby osiągi, skuter pracowałby nierównomiernie, przygasał itd ale na pewno nie powodowałby falowania obrotów a szczególnie wkręcania się na wyższe.

    #29116
    west
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Teraz zauważyłem że jest pęknięty kabel wysokiego napięcia, jak wymienię razem z cewką napiszę jaki jest skutek.

    #29129
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Pęknięty kabel powodował by ci zwarcie z masą i przeskok iskry na kablu, zamiast na świecy, jeżeli kabel byłby blisko ramy. Metalowa osłona fajki, pełni dodatkowo funkcję ekranu przeciw zakłuceniowego.
    Falowanie obrotów, to ewidentny skutek złej regulacji gaźnika.

    #29137
    west
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Ręce mi opadły. Wymieniłem cewkę kupioną w najbliższym sklepie za 40 zł i … efektu prawie żadnego nie ma. Owszem potrafi mnie uciągnąć pod górkę ale ciągle się dławi a bez obciążenia chodzi na przypadkowych obrotach.

    #29138
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    West, liczyłeś na to, że po wymianie kabla z cewką zniknie falowanie obrotów..? Weź odkręć gazior i sprawdź dysze, na koniec ustaw skład mieszanki paliwowo powietrznej.

    #29139
    west
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Pietro powiedz co można sprawdzić w dyszach, są czyste. Jedynie co mnie niepokoi to że nie wiem jak ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej.

    #29141
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Poziomu paliwa w skuterach nie ustawia się. Skoro jesteś pewny że dysze masz czyste, pozostaje regulacja gaźnika.

    #29142
    west
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Poćwiczę jutro po południu lub w sobotę. Dziękuję za wszystkie rady.

    #29221
    west
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Rozkręciłem gaźnik do ostatniej śrubki. Prawdopodobnie problem jest z dyszą główną ale nie znalazłem możliwości jej regulacji. Nie wiem jakim cudem powinna się podnosić przepona z iglicą być może tu jest problem.

    #29269
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    west napisał:

    Rozkręciłem gaźnik do ostatniej śrubki. Prawdopodobnie problem jest z dyszą główną ale nie znalazłem możliwości jej regulacji. Nie wiem jakim cudem powinna się podnosić przepona z iglicą być może tu jest problem.

    Dyszy nie reguluje się, tylko czyści gdy jest zatkana..Możesz zwiększyć dawkę paliwa, podnosząc iglicę o jeden rowek. Przepona podnosi iglicę podciśnieniowo i jeśli zużyła się guma membrany (np. z powodu złej jakości paliwa), mogą występować takie objawy jak w twoim sqcie.

    #29287
    west
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Na mojej iglicy nie ma żadnych rowków, od góry jest dociśnięta sprężynką. Może masz rację z tą membraną ale to jest trudne do sprawdzenia. Lepiej chyba wymienić cały gaźnik, żebym tylko wiedział że to pomoże. Już niczego nie jestem pewny, niby koszty nie są wielkie ale dłubię przy tym ze 3 dni.

    #29289
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Jakiej wielkości masz dyszę główną?
    Jak silnik 4T, sprawdź jeszcze luzy zaworów.

    #29290
    west
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Luzy zaworów sprawdzałem były bardzo ciasne ustawiłem na,015 ciasne ssanie luźny wydech ale jeszcze nie wiem czy nie przyciągnę tak jak były bo wydaje mi się że delikatnie słychać zawory. Dyszę mam 80

    #29292
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Ustaw ssący: 0,05-0,07mm
    wydechowy: 0,06-0,08mm

    #30541
    west
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Witam. Po przerwie zająłem się tematem jeszcze raz. Zauważyłem jeszcze uszkodzone oringi pomiędzy kolektorem ssącym a kolankiem łączącym gaźnik. Kupiłem w najbliższym sklepie podobne (nie pasowały idealnie). Trochę się poprawił ale to nie to. Gdyby ktoś znał dokładny rozmiae tych oringów byłbym wdzięczny.

    #30557
    Nocny89
    Użytkownik
    • Postów: 49

    Czy Obroty silnika wpływają na moc skutera ipt.? ❓

    #30560
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Trochę nie rozumiem pytania. W tym temacie chodzi o regulację wolnych obrotów więc kiedy stoi się w miejscu lub w manualnych skrzyniach trzyma się sprzęgło i silnik schodzi do najniższych obrotów. Te obroty reguluje się po to aby silnik nie przygasał i chodził równo. Jak się przyśpiesza to obroty rosną to jest chyba normalne i logiczne więc nie rozumiem pytania 😯

    #30578
    west
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Gdzieś na początku pisałem, ale jeszcze raz. Trudno ustawić wolne obroty. Praktycznie nie ma reakcji na ruch dyszą wolnych obrotów, jedyny ratunek w otwarciu przepustnicy (na lince). Natomiast wysokie obroty traci zaraz po wejściu (tak jakby działało ograniczenie szybkości) ale ogranicza moc. Trudno się wyciągnąć pod górę.

    #30587
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Do pewnego momentu wraz ze wzrostem obrotów rośnie moc i moment obrotowy silnika.

    #30588
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • Postów: 2 166

    west chłopaki maja racje. po tym co czytam też podejrzewam uszkodzoną membramę gaźnika. Zakup tej części to nie duży wydatek. Sam zobaczysz różnicę

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button