Regulacja łożyska główki ramy – czy dobrze rozumiem manual?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Regulacja łożyska główki ramy – czy dobrze rozumiem manual?

Ten temat zawiera 8 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Berg Berg 3 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #191948
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 803

    Cześć.
    Znalazłem opis regulacji główki ramy. Wygląda to tak:

    Z anglika nie jestem orłem, ale coś tam kumam.
    Czy dobrze rozumiem, że piszą aby dokręcić pierścień łożyska z wyczuciem aby nie było luzu, a następnie odkręcić o 1/4…3/8 i potem dokręcić nakrętkę kontrującą? Pytam, bo gdy tak robiłem, to po odkręceniu o 1/4 i skontrowaniu mam luz w łożysku taki, że łapiąc za lagi czuje się kiwanie widelca w przód-tył.
    O co w tym biega?

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #191993
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 803

    …a z drugiej strony patrząc na rysunek, mam wrażenie że po dokręceniu stożka tak aby nie było luzu:
    – odkręcić o pół obrotu (1/2)
    – dokręcić o 1/4 lub max 3/8
    – Skontrować drugą nakrętką.
    Kurcze, ale zagrycha….

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #192036
    Zdjęcie profilowe Kristop
    Kristop
    Użytkownik
    • Postów: 1 162

    Ja tam ngdgy takego manuala nie widziałem, zawsze dokręcam dolną nakrętke, kontruje drugą i jest gitara:P A dokręcam tak żeby kiera lekko się obracała, a nie ciężko;)

    #192183
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 803

    Tu gość pokazuje nawet, żeby dociągnąć na maksa i poluzować o 1/4 :

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #192201
    Zdjęcie profilowe Kristop
    Kristop
    Użytkownik
    • Postów: 1 162

    No i dobrze mówi, jak zaciągniesz na maxa to kierownica obraca się ciężko/wcale, popuścisz troche i jest dobrze;) Nie jest powiedziane ile dokładnie, ale żeby kiera nie miała oporów:)

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #192236
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 803

    Próbowałem wczoraj, faktycznie – do oporu i odpuszczenie 1/4 = chodzi ładnie. Ale już przy dociągnięciu kontrą kierownica blokuje. Więc odkręciłem 3/8, dociągnąłem i (chyba) ok. Nie zmienia to faktu, że dolne łożysko mam uszkodzone/zużyte 🙁 ze śladami rolek. Tylko nie wiem jak je wybić bo nie ma o co zahaczyć (idiotyczna konstrukcja mocowania dolnego łożyska w ramie).

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #304119
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 803

    Dużo czasu minęło, ale w końcu łożysko wymieniłem. Całą robota okazała się trudniejsza w myślach niż w rzeczywistości. Wybicie pierścienia z ramy nie było problemem, bo w gnieździe w którym siedziało, były dwa otworki (zalane czymś miękkim) prze które wsadziłem mosiężny pręt i pukając to z tej to z drugiej strony, pierścień po kilku puknięciach wypadł. Nowy wszedł bez problemu dobijany delikatnie starym pierścieniem. Łożysko z widelca zeszło także bezproblemowo i nabiłem nowe. Po złożeniu całości i wyregulowaniu łożysk oraz zmontowaniu całego przodu z powrotem do kupy, po 45 minutach roboty skuter już jeździł z nowym łożyskiem – niebo a ziemia, nie ma porównania 🙂
    W sumie okazało się, że wymiana tego łożyska to nie tak straszna sprawa, trzeba tylko dobrze pomyśleć jak to zrobić i do dzieła. A ceny w serwisach (150…280zł) trochę mogą zaboleć; choć nie dziwi cena biorąc pod uwagę ilość roboty przy rozbieraniu przodu. Mnie to kosztowało cenę łożyska i 45 minut roboty. Nieźle 😀

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #304121
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 351

    generalnie oprócz regulacji wariatora ^od zera^ to wszystkie czynności serwisowe w skuterze to moment. O ile już się dorwiesz do tego miejsca – bo rozbieranie plastików to koszmar.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #304142
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 803

    No zgadza się, wkrętów co nie miara 😉 . Samo dobranie się do łożyska zajmuje więcej czasu niż jego wyjęcie i nabicie nowego. Cóż…. skuter.
    A łożysko (SKF) wyglądało tak:

    Miejsc uszkodzeń chyba nie trzeba wskazywać. Paznokciem jak się przejedzie po bieżni to czuje się pstykanie. Ciekawe, że pierścień wewnętrzny – po zdjęciu koszyka z wałkami – nie miał właściwie żadnych śladów uszkodzeń na powierzchni; z innej stali czy jak?; przecież obciążenie takie samo.

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie