Regulacja gaźnika po wymianie na filtr stożkowy i wydech przelotowy Moto Ventus

Witam, mam pewne pytanie, mianowicie posiadam skuter Moto Ventus Prymus 2, czy jakoś tak, (taki colibrowaty) Po kupnie okazało się, że do wymiany cylek, tłok, więc wymienił mi mechanik tłok, pierścienie, a cylinder założył używany swój, wyregulował itp, ale ja z ciekawości założyłem stożek gąbkowy, jeżdzi dużo lepiej(nawet bez regulacji) i tak został, teraz zamówiłem wydech przelotowy z db killerem, czytałem, że trzeba regulować po wymianie wydechu, czy to konieczne, chciałem zaznaczyć że założony mam stożek, więc skuter na mój tok myslenia dostaje za dużo powietrza? a po wymianie wydechu będzie dostawał za dużo paliwa(z tego co czytałem, tak wynika) dobrze myślę? jestem w tym w sumie zielony, czy trzeba regulować, czy nie?(po pewnym czasie zaczeły stukać chyba zawory, więc będę musiał albo sam wyregulować, albo zawieść do mechanika, więc od razu by całego regulował, ale mam do niego kawałem, i jeżeli mogę to zrobić sam, to zrobię, chyba( proszę o odpowiedz.