Pytanie, o rolki.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #143672
    MrBorys15
    Użytkownik
    • Postów: 86

    Witam!
    Co dają cięższe rolki wariatora?

    #143673
    dawid102
    Uczestnik
    • Postów: 75

    Lepszy V_MAX, ale tracisz na przyspieszeniu.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #143677
    goofi
    Użytkownik
    • Postów: 23

    To co napisał dawid102 to bardzo duże uproszczenie. Generalnie cięższe rolki powodują, że skuter zmienia przełożenie przy niższych obrotach. Jeżeli przesadzisz z ciężarem rolek to stracisz nie tylko na przyspieszeniu, ale i na prędkości maksymalnej. Dlatego zmian trzeba dokonywać ostrożnie, małymi krokami, np. po 0,5 grama. Poza tym rolki „współpracują” ze sprężyna centralną. O ile zmiana ciężaru rolek o 0,5 – 1 gram nie wymaga zmiany sprężyny, to radykalny wzrost masy rolek, przy tej samej sile sprężyny spowoduje wzrost naciągu paska i większe opory w przekładni, a w konsekwencji większe wydzielanie ciepła i spadek mocy przenoszonej na tylne koło. Innymi słowy prawidłowe zestrojenie przekładni to trudny temat i niemożliwy do opisania w jednym poście.

    #143712
    pawcio20
    Użytkownik
    • Postów: 81

    zgadzam się

    #143723
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Masę rolek trzeba dostosowywać też do stopnia zużycia wariatora. U mnie gdy ciasno chodził 5,5 grama były idealne. Obecnie talerz po tulei porusza się z dużo mniejszym oporem i 4,7 grama są już za ciężkie.

    #143731
    pawcio20
    Użytkownik
    • Postów: 81

    5,0g

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button