Pytanie dot. chińskich skuterów
- This topic has 36 odpowiedzi, 13 głosów, and was last updated 9 years, 1 month temu by
Lolo09.
-
AutorWpisy
-
2 marca 2012 dnia 17:48 #50978
Mam w planach kupno nowego skutera do 3000 zł. Wiem że te wymagania spełniają tylko chińczyki i mam pytanie, jak to jest z tymi chinolami, czy często się psują, jak osiągi i ogólnie o nich. Który z chińczyków jest najlepszy ? I jakie modele proponujecie do 3000 zł ?
2 marca 2012 dnia 17:53 #50979witaj a skąd jesteś dokładniej? może byłbym w stanie pomóc
Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.
2 marca 2012 dnia 17:57 #50980widziałem w opisie ze wilkowyje, czyżby dzielnica Tychów?
2 marca 2012 dnia 18:28 #50984Słuchaj – z nimi jest tak jak w przysłowiu, „Jak dbasz tak masz” – ja kupiłem Zippa Salmo, przejechałem nim 10244km i nigdy mnie nie zawiódł w trasie. Jeżdżę dużo w każdych warunkach i sam go serwisuję.
Najważniejsze to robić wszystko według instrukcji – pilnować przeglądów (lepiej wszystko samemu robić według wskazań licznika) wymieniać olej, regulować i kontrolować elementy silnika i napędu. Najważniejsze to kupić pojazd w dobrym serwisie gdzie przejdzie przegląd zerowy, i w trakcie docierania eksploatować delikatnie a na pewno odwdzięczy się długą bezawaryjną jazdą. Ja polecam Ci motorowery z silnikiem 139FMB i manualną skrzynią biegów – są ciche niezawodne a silnik jest wdzięcznym elementem do udoskonaleń i tuningu.2 marca 2012 dnia 20:07 #50993KrzysiekP napisał:
widziałem w opisie ze wilkowyje, czyżby dzielnica Tychów?
Szczerze to nie wiem dlaczego się tam wzięło „Wilkowyje”, jestem z okolic Katowic.
@Michalk001
A co sądzisz o skuterach z automatyczną skrzynią ?2 marca 2012 dnia 20:11 #50995panowie, czy to normalne ze po wymianie oleju skuter na początku nie chcę odpalić ?
2 marca 2012 dnia 20:19 #50997dodge masz 4t? jeśli tak to czasem może się tak zdarzyć ale to rzadkie przypadki
2 marca 2012 dnia 20:29 #51003tak, odpalił przejechałem 5km i tu następne pytanie, co jest ?
Skuter zgarnia się jak nigdy do 45 na nowym oleju ale dalej prawie a iść nie chce, a na starym nie zgarniał się tak, ale leciał na tej drodze co ja teraz jechałem, bez problemu 60O co może chodzić ?
2 marca 2012 dnia 20:36 #51006Musisz wiedzieć co chcesz od skutera ekonomi?? silnik 4T a jeśli mocy i zrywności?? to 2T , no i popatrz sobie co Ci się podoba i po prostu kup.Wychodzę z założenia ( Jak Dbasz Tak Masz ) ,jeśli dba się o terminowe wymiany oleju i regulacji ( serwis) to na pewno skuterek pochodzi bez problemu długi czas. Owszem są wyjątki i zdarzają się błędy podczas produkcji ale na to wpływu nie mamy..
Ja 1 lutego tego roku kupiłem i jak narazie jestem Bardzo Zadowolony!!!!!!!!!!!!!!!!!!Masz już coś wybranego???
2 marca 2012 dnia 20:39 #51009siwy podtwierdzam tezę ze jak dbasz tak masz. moja inca street 50 2t ma obecnie ponad 21 300km przebiegu i ma się w doskonalej formie
2 marca 2012 dnia 20:46 #51011Krzysiu całkiem pokaźny przebieg:) Jaką miałeś najpoważniejszą usterkę? Często coś się psuło?
2 marca 2012 dnia 20:48 #51012To co możecie zaproponować do 3k 50cc ?
2 marca 2012 dnia 20:49 #51013Ładny przebieg Krzysiek…
Ja w 3 tygodnie 550 km zrobiłem dopiero ,a jeszcze pogoda płata figle
2 marca 2012 dnia 20:55 #51016Wejdź na allegro i popatrz sobie porównaj parametry techniczne
Ale radze kupować w zwykłym sklepie najlepiej w pobliżu miejsca zamieszkania mój przykład romet 717 2T chłodzony cieczą2 marca 2012 dnia 20:58 #51018S O R R Y nie 717 a 707
2 marca 2012 dnia 20:59 #51019na allegro ceny to 3999 ale wczoraj byłem w takiej małej mieścinie na przeglądzie i mają tam więcej sklepów i lepszy wybór jeśli chodzi o skutery niż w Bydgoszczy i widziałem go za 3500
2 marca 2012 dnia 23:17 #51042Nie Myślałeś o jakimś markowym używanym? 😉
3 marca 2012 dnia 05:34 #51048Ja akurat wolę motorower z manualną skrzynią – przemawia za nim kilka czynników:
1- Możesz sobie dobierać przełożenia, kupujesz odpowiednią zębatkę napędową i zdawczą i dzięki temu możesz dopasować charakterystykę motorka do własnych upodobań. Jedni wolą mieć dobre przyśpieszenie a inni większą prędkość maksymalną. W skuterze z automatyczną skrzynią silnik zawsze będzie na wysokich obrotach niezależnie od prędkości przez co bardziej hałasuje i spala dużo więcej paliwa – nie wspominając o trwałości.
2- Stosując zębatki na prędkość spowodujesz to że będziesz jechał na umiarkowanych obrotach silnika – dam tylko przykład swojego: praktycznie go nie słychać i spala w trasie poniżej 1.30l/100km – silnik mniej się grzeje nie będąc na wysokich obrotach.
3- Możesz się „pobawić” biegami – wrzucać spokojnie przy średnich obrotach czy „przeciągać” na biegach przy większym przyśpieszaniu. Jazda jest ciekawsza i bardziej zajmująca, w automacie odkręcasz tylko gaz przez co jazda na dłuższych dystansach może być nieco nudna.
Jedyną niedogodnością manuala w stosunku do automatu jest konieczność doglądania napędu. Ale od czasu do czasu naciągnąć łańcuch i go nasmarować to jest pracy na 10 minut a zalety w pełni rekompensują tę niedogodność.3 marca 2012 dnia 16:46 #51105Jakie możecie jeszcze polecić modele ? Chodzi o 2t
3 marca 2012 dnia 18:26 #51114Lolo09 napisał:
To co możecie zaproponować do 3k 50cc ?
kumpel jeździ 727 2t http://www.motors.romet.pl/pl/oferta/skutery/2010/art854.html zrywny i w sumie przez ok 10k przebiegu wymieniał tylko eksploatacyjne rzeczy, bo stara się dbać 😉 i nie katuje go, aha i z tego co wiem, to nie tuningował nic.
3 marca 2012 dnia 18:37 #51116U mnie w pracy 2 lata temu dwóch gości kupiło dwa nowe skutery jeden kupił jakiegoś zippa nie wiem jaki model jakis wiekszy, drugi kupił firmówkę chyba Kymyco oba zaliczyły zgon, goście wyjeżdżali z domu i nie wiedzieli czy do domu wrócą. I jeden i drugi dwa dni jeździły i miesiąc stały w serwisie, zipp miał wymieniane chyba wszystko w silniku co sie dało. W końcu gość od zippa podał sprawę do sądu i wyobraźcie sobie że wygrał, sąd zasądził mu całkowicie nowy skuter. Po wymianie skutera na nowy wolny od wad gość pomyka i palcem sie nie dotyka. Gosć od firmowego skutera naprawiał do skutku, po sądach sie nie ciągał i niby jeździł ale słyszałem ze w tym roku skuter znowu mu jakieś jaja odwala. Tak że to jest, jak się uda mozna dbać ale jak się trafi trupa z salonu, to cisnienie nie raz człowiekowi może skoczyć. Ja osobiście mam chińczyka orany do granic mozliwości nie zależy mi kompletnie na silniku bo mnie ten silnik nie zadowala, chodzi o osiągi niby 90ccm ale to nie dla mnie, będę szczęśliwy jak będę miał 20KM ale zanim skuter przejdzie przeszczep najpierw musze zajechać ten silnik a on kurcze chodzi jak zaklety 6000km i nawet świecy nie widziałem na oczy tak że kurcze z tymi sprzętami to jest tak ze jak sie uda.
3 marca 2012 dnia 18:40 #511173 marca 2012 dnia 18:44 #51120Mi się wydaje że większość chińczyków znanych firm jest dobra, jak właśnie napisano wyżej „jak dbasz tak masz”. Wystarczy stosować się odpowiednio do instrukcji, robić przeglądy zalecane przez producenta. Nie wiem jak to jest z tymi z marketu, ale na pewno lepiej iść do salonu dajmy np. Zipp’a czy jakiegoś dobrego sklepu ze skuterami w twoim mieście, zamiast iść do Tesco czy do Reala. Taka jest moja opinia 😀 da się jechać 😉
3 marca 2012 dnia 21:25 #51140Ja widzę, że ludzie chinolkami jeżdżą i jakoś wszędzie dojeżdżają. Części tanie jak barszcz. Wykonanie to loteria. U mnie w chińczyku jest OK, nic nie trzeszczy, plastiki jeszcze całe. Ale mam na razie najechane raptem 700km, więc muszę trochę poczekać i wypowiem się po pierwszym sezonie.
Na razie dwie usterki, jeśli możemy tak to nazwać – przepalona żarówka kierunkowskazu przy przebiegu gdzieś 400km, a dziś padł klakson – przyczyna ? Luźny konektorek, który zsunął się z klaksonu. Założyłem z powrotem, zacisnąłem i działa.
Dziś założyłem CB radio. Zakłócenia od tego silnika są dosyć spore, ale da się żyć 🙂 Teraz myślę nad rozwiązaniem kwestii mikrofonu w kasku 🙂
3 marca 2012 dnia 21:49 #51147do Rumian_97: Ja mam z marketu dziś dobiłem do 1474km i się nie skarże narazie 🙂
do Pasek888: Czekam na drugi artykuł zniecierpliwieniem ! sam chcę coś takiego założyć.
Patent z mikrofonem jak byś opatentował to też by było fajnie! 😀3 marca 2012 dnia 22:08 #51149Ja zrobiłem 3500km swoim chinolem za 1500zl z REALA. Nic jeszcze nie wymieniałem (nawet żarówki). Skuter docierałem do 800km, a potem manetka max i jazda całą zimę. Chodzi jak nowy, tylko rura mi cała zardzewiała ale kto by się przejmował 🙂 z górki wskazówka przechodzi przez licznik (max 80)i wjeżdża na diody od kierunków 😀
Jedyne co bym zmienił w tym skuterze to wygląd – marna jakość plastików, małe koła i ogólnie chińczykowatość. Doświadczenie mówi mi że markowe skutery psują się równie często, chińskie ciężej wyregulować, ale za to części to jakieś grosze. Osobiście miałem styczność z 10 nowymi Yamahami Neos4 z 2011 roku. Jedna sztuka przy przebiegu 4500km już była 4 razy w serwisie i dalej są z nią problemy. Druga miała wadę fabryczną, na szczęście szybko wyeliminowaną (brak jakiejś części, przez co był duży luz na widelcu po około 1200km przebiegu). Mogę przytoczyć jeszcze argument odpalania w zimę, przy -15 i w dół te Yamahy to dekoracje parkingu, bo odpalić się tego praktycznie nie da.
3 marca 2012 dnia 22:10 #51150Raffo napisał:
Lolo09 napisał:
To co możecie zaproponować do 3k 50cc ?kumpel jeździ 727 2t http://www.motors.romet.pl/pl/oferta/skutery/2010/art854.html zrywny i w sumie przez ok 10k przebiegu wymieniał tylko eksploatacyjne rzeczy, bo stara się dbać 😉 i nie katuje go, aha i z tego co wiem, to nie tuningował nic.
Raczej chodziło mi o trochę większy, nie 10 cali.
3 marca 2012 dnia 22:59 #51167Wow, to AnS zaskoczyłeś mnie tym pozytywnie 🙂 myślę że jak tylu dobił – dobije jeszcze przynajmniej 10x tyle 😀 mam nadzieje, a co do paskek888: świetnie, również jestem ciekaw, dajesz kolejny artykuł, super pomysł z tym CB radiem! ;D jak mikrofon będzie w kasku, to trochę zakłócenia odejdą, ale będzie trzeba coś takiego opatentować, w ogóle, weź podeślij fotki jak to wygląda 😉
3 marca 2012 dnia 23:04 #51172zakłócenia to nie od mikrofonu tylko od układu prądnica – cewka WN 🙂 Co tu opatentować, CB w motocyklach od dawna się montuje (rzadko, ale jednak)
3 marca 2012 dnia 23:11 #51176ahaaa 🙂 dzięki że mi wyjaśniłeś – jestem po prostu w tym zielony, i nawet o CB w skuterkach nie słyszałem ;p
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.