Pytania odnośnie skutera 4t 139QMB

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #659695 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    Witam.
    Mam pewne wątpliwości, więc chciałbym prosić was o rady.
    -Czym różni się głowica 72cc do cylindra 72cc z zaworami 18,5/16 od głowicy 72cc z zaworami 23/20 ?
    -Czy możliwe jest zastosowanie bardziej lepkiego oleju do tej jednostki czy jednak jeśli producent przewidział 10w40 to lać 10w40 ?
    -Czy pseudo „sportowe” wałki rozrządu coś dają ? np. taki https://allegro.pl/oferta/80cc-tuningowy-walek-rozrzad-chinski-4t-gy6-skuter-7625214544
    Pozdrawiam 🙂

    #659696 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    1. wielkością zaworów, konsekwencje to inne napełnienie
    2. po co?
    3. pseudosportowe dają pseudowzrost osiągów. ostrzejsze dają lepsza góre

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #659735 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    1.A czy może to odbić się jakoś na mocy ?
    2.Myślałem nad poprawieniem systemu chłodzenia przy zwiększaniu pojemności.
    3.Czyli można spróbować kupić taki za ok.50 zł?

    #659751 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    1. to sie własnie odbija na mocy
    2 a co ma system chłodzenia do lepkości oleju w praktyce?
    3 można próbować

    ja mam takie zdanie – nie znasz sie to nie grzeb 🙂

    #659755 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    Chciałbym, żeby skuter trochę zyskał na mocy a przy okazji trochę się nauczyć :D.Przecież takie podstawowe naprawy powinno chyba się znać.O oleju wyczytałem gdzieś,że im większa liczba ta po „w” tym olej jest bardziej odporny w wysokiej temperaturze a zważywszy, że te piździki kręcą się dość wysoko to pomyślałem czy nie można by było takiego oleju zastosować.

    #659807 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    Macie jakieś pomysły ?

    #659808 Reply
    Skuterowicz
    Uczestnik
    • 33
    • Postów: 387
    • Postów: 420

    z czym. zmieniasz zestaw i tyle.

    #659809 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    chłopie, weź sie ogarnij. odświeżasz ten watek jak poparzony a w zasadzie o nic nie pytasz

    #659826 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    To ja nie wiem czy wy umiecie czytać…
    1.czy macie pomysł w jaki sposób poprawić chłodzenie skutera ?
    2.czy przy głowicy 23/20 trzeba będzie dać większą dyszę główną niż przy głowicy 18,5/16 ?

    #659835 Reply
    Skuterowicz
    Uczestnik
    • 33
    • Postów: 387
    • Postów: 420

    najpierw to musisz mieć problem z wysokimi temperaturami których nie masz bo jeździsz 50tką, nie masz pomiaru temperatur, nie znasz temperatur na 80tce a martwisz się chłodzeniem, helouł?
    nie potrzebna większa dysza.

    #659836 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    1. jeżeli masz powietrzaka to lepsze chłodzenie to większy wentylator
    2. w zasadzie nie ale to wychodzi z regulacji

    #659838 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    Będę zmieniał go na 72cc gdyż przez nieuwagę zerwałem gwint w głowicy od 50cc i nie opłaca mi się kupować tego samego tylko już trochę podnieść mocy.W sumie to mógłbym kupić coś do pomiaru temperatury tylko gdzie najlepiej montować taki czujnik, w szpilkę głowicy ?

    #659846 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    Teraz będę przerabiał bo przez głupi błąd zerwałem gwint w głowicy od 50cc 😀 a żeby przy okazji zyskać trochę na mocy to wsadzę 72cc.Czujnik temperatury w sumie mógłbym kupić jakiś ale na allegro nie znalazłem nic z takich jak są np.w ciągnikach a takie bardziej mi się podobają.Mam jeszcze jedno pytanie bo widziałem, że jakiś rusek założył gaźnik od 139fmb(biegówki) i tak na słuch to szybciej się wkręcał i ogólnie był bardziej elastyczny.Czy taki zabieg pomógł by aby rozwinąć jeszcze więcej mocy ?

    Edit:A nawet zdjęcie znalazłem gdzie ktoś taki gaźnik zastosował tylko co wtedy trzeba zrobić z seryjnym kranikiem ?
    https://www54.zippyshare.com/v/z1xNvzgf/file.html

    #659983 Reply
    Dziadek_z_Kielc
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 177
    • Postów: 177

    Ruskie mają… polot. Przyznaję. 😉 * Sam jednak nie cuduj. Napraw gwint w głowicy pod swoją ^pięćdziesionę^, a jak ci się zachce… latać z Pikaczu na *pełnym waflu*, strugaj se ulep pod całe
    … 72 ccm. I już masz ten temat na grubo. Si? 😉

    #660005 Reply
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 410
    • Postów: 412

    Chłodzenie można poprawić wentylatorem Naraku https://www.racing-planet.pl/306-wiatrak-wentylatora-racing-naraku-performances.html Czujnik temperatury montowany w skuterze gdzieś do cylindra/głowicy będzie wskazywał zaniżone temp. z uwagi na opływające je powietrze. Lepiej sprawdzi się korek wlewu oleju z termometrem wkręcany w miejsce oryginalnego. Spotkałem się z kilkoma chińskimi skuterami 4T, które oryginalnie miały zamontowane zwykłe gaźniki zamiast podciśnieniowych i o ile na postoju reakcja na dodanie gazu była o wiele lepsza, to podczas jazdy lepiej sprawdza się podciśnieniowy z membraną, ponieważ lepiej reaguje na zmianę obciążenia, no i spalanie też jest niższe na podciśnieniowym. Przy ewentualnym tuningu na większą pojemność, musisz się liczyć z takimi problemami, jak zbyt słaby rozrusznik, pękanie wariatora, czy zrywanie frezów na wale. Jak stawiasz bardziej na niezawodność, to polecam pojemność 50ccm, ale jeśli kupujesz tańsze części, to często trafiają się rożne kwiatki, jak krzywe zawory w nowych głowicach, za długie sprężyny zaworowe, nieszczelne zawory, a w zestawach cylindrowych fatalne tłoki z pierścieniami.

    #660029 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    A to o gaźnikach to wyczytałeś na jakimś forum czy sam doświadczyłeś bo szczerze to bardzo mnie interesuję jaka jest budowa tych gaźników, jak one działają i czym się różnią.Co do części to ostatnio jak kupiłem cylinder za 70zł 72cc to ten tłok nie wygląda tak źle, gorzej jest z głowicami u Chińczyków bo nierówne ma dosyć krawędzie wykończenia tam gdzie obracają się łożyska wałka rozrządu i niektóre mają miękkie sprężyny.Ale moja opinia jest taka, że warto wsadzić te 72cc bo skuter nie będzie aż tak więcej palił a zyska na elastyczności bo na 50cc jest słabo nawet gdy podjeżdża pod jakaś trudniejszą górkę.

    #660041 Reply
    Dziadek_z_Kielc
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 177
    • Postów: 177

    Młody, jak ci… J23 radzi, to nie wnikaj w to. Uznaj to za dogmat. * Jak myślisz, że znowu… Amerykę jakąś odkryłeś, to ja jestem za tobom. Taa! Strugaj °wafla°, aż ci się znudzi. Potem się ogarnij i bazuj na tym, co inni już dawno tutaj napisali. Jakieś… ^anse^, hmm ?

    #660126 Reply
    Skuterowicz
    Uczestnik
    • 33
    • Postów: 387
    • Postów: 420

    oczywiście, że warto wrzucić 72cc. mi dany zestawik rozpędza skuter pod mega strome górki, aż sam się dziwiłem.

    #660128 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    A! jeszcze mi się przypomniało.Czy pod króciec ssący idzie tylko taki oring jak na zdj https://maxmoto.pl/krociec-ssacy-do-skutera-4t-ksssk4t050pobao000,id9387.html
    czy idzie jeszcze uszczelka papierowa ? Do głowicy kanału ssącego idą uszczelki
    1.papierowa https://allegro.pl/oferta/uszczelka-krocca-paliwa-gaznika-skuter-4t-gy6-7524432457
    2.czarna z oringiem skierowanym do uszczelki papierowej. https://allegro.pl/oferta/uszczelka-krocca-paliwa-i-oringiem-skutery-4t-7245984668
    Więc nasuwa się pytanie czy stosować dodatkowo uszczelkę papierową między tą przestrzenią i dodatkowo jeszcze przy wydechu bo przy wydechu jest jedynie taki pierścień https://allegro.pl/oferta/skuter-4t-gy6-uszczelka-tlumika-wydechu-glowica-7083903134

    A drugie to czy opłaca się robić porting głowicy ?

    Wiem, że trochę niepotrzebnie się martwię w końcu to tylko zwykły chiński skuter ale chcę to zrobić po prostu dobrze 😛

    #660177 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    UP

    #660182 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    zobacze jeszcze jedno twoje „UP” to wytne ci konto wraz z zawartościa

    musisz przyjąc do wiadomości że skoro dłuższy czas nikt ci nie odpowiada to albo nikt nie wie albo wszyscy mają to gdzies i nawet 50 „UPów” tu nie pomoże.

    #660184 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    Ale skoro już tutaj zajrzałeś to może mógłbyś pomóc chociaż jeśli nie chcesz to nie musisz.Chciałem tylko „odświeżyć”

    #660218 Reply
    Skuterowicz
    Uczestnik
    • 33
    • Postów: 387
    • Postów: 420

    człowieku, uszczelki mają być takie jakie były. po co ty tyle motasz.
    chcesz się bawić w widzimisie to rób je w swoim zakresie, wszystko wyjdzie w praniu. ja np. zeszlifowałem sobie wypukły tłok samemu, totalnie nierówno i go wrzuciłem w cylka, pojeździł 1k km i się wykruszył. pisałem coś o tym ? nie. bo to głupota. pojeździć, pojeździł.

    #660220 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    Właśnie montowałem zestaw 72cc i koniki zaworowe nie dosięgają zaworów ? tzn. że trzeba kupić inny mostek ?

    #660221 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    jakbyś poczytał zanim sie za to brałes to byś to wszystko miał podane na tacy. a ty masz tylko kolejne koncepcje-zgadywanki i podbijanie watku żeby ktos sie tym zainteresował.
    Twój silnik jest rozkminiony na 1000 sposobów już

    #660498 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    A co sądzicie o stosowaniu silikonu/masy uszczelniającej na uszczelkę pod głowicę 😀 ? widziałem jak jeden gościu na youtube tak robił i mówił, że jest poprawnie.Ja osobiście rzeczy które były składane na papier dałem warstwę Dirko-podobno dobra masa uszczelniająca a może macie jakieś inne lepsze silikony ? Jeśli na karterze zauważyłem lekkie wżery to jak je zniwelować tzn. jakim papierem ściernym szorować dla uzyskania najlepszego efektu ?

    #660568 Reply
    Kiler
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 225
    • Postów: 252

    Nikt nie ma pomysłu ?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Reply #660126 in Pytania odnośnie skutera 4t 139QMB
Twoje informacje:




Back to top button