Pytania odnośnie skutera 4t 139QMB
- This topic has 26 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 2 years temu by
Kiler.
-
AutorWpisy
-
28 marca 2019 dnia 21:21 #659695
Witam.
Mam pewne wątpliwości, więc chciałbym prosić was o rady.
-Czym różni się głowica 72cc do cylindra 72cc z zaworami 18,5/16 od głowicy 72cc z zaworami 23/20 ?
-Czy możliwe jest zastosowanie bardziej lepkiego oleju do tej jednostki czy jednak jeśli producent przewidział 10w40 to lać 10w40 ?
-Czy pseudo „sportowe” wałki rozrządu coś dają ? np. taki https://allegro.pl/oferta/80cc-tuningowy-walek-rozrzad-chinski-4t-gy6-skuter-7625214544
Pozdrawiam 🙂28 marca 2019 dnia 21:31 #6596961. wielkością zaworów, konsekwencje to inne napełnienie
2. po co?
3. pseudosportowe dają pseudowzrost osiągów. ostrzejsze dają lepsza górePoznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.
29 marca 2019 dnia 11:27 #6597351.A czy może to odbić się jakoś na mocy ?
2.Myślałem nad poprawieniem systemu chłodzenia przy zwiększaniu pojemności.
3.Czyli można spróbować kupić taki za ok.50 zł?29 marca 2019 dnia 15:13 #6597511. to sie własnie odbija na mocy
2 a co ma system chłodzenia do lepkości oleju w praktyce?
3 można próbowaćja mam takie zdanie – nie znasz sie to nie grzeb 🙂
29 marca 2019 dnia 16:07 #659755Chciałbym, żeby skuter trochę zyskał na mocy a przy okazji trochę się nauczyć :D.Przecież takie podstawowe naprawy powinno chyba się znać.O oleju wyczytałem gdzieś,że im większa liczba ta po „w” tym olej jest bardziej odporny w wysokiej temperaturze a zważywszy, że te piździki kręcą się dość wysoko to pomyślałem czy nie można by było takiego oleju zastosować.
30 marca 2019 dnia 21:22 #659807Macie jakieś pomysły ?
30 marca 2019 dnia 21:41 #659808z czym. zmieniasz zestaw i tyle.
30 marca 2019 dnia 22:16 #659809chłopie, weź sie ogarnij. odświeżasz ten watek jak poparzony a w zasadzie o nic nie pytasz
31 marca 2019 dnia 08:48 #659826To ja nie wiem czy wy umiecie czytać…
1.czy macie pomysł w jaki sposób poprawić chłodzenie skutera ?
2.czy przy głowicy 23/20 trzeba będzie dać większą dyszę główną niż przy głowicy 18,5/16 ?31 marca 2019 dnia 11:17 #659835najpierw to musisz mieć problem z wysokimi temperaturami których nie masz bo jeździsz 50tką, nie masz pomiaru temperatur, nie znasz temperatur na 80tce a martwisz się chłodzeniem, helouł?
nie potrzebna większa dysza.31 marca 2019 dnia 11:17 #6598361. jeżeli masz powietrzaka to lepsze chłodzenie to większy wentylator
2. w zasadzie nie ale to wychodzi z regulacji31 marca 2019 dnia 12:38 #659838Będę zmieniał go na 72cc gdyż przez nieuwagę zerwałem gwint w głowicy od 50cc i nie opłaca mi się kupować tego samego tylko już trochę podnieść mocy.W sumie to mógłbym kupić coś do pomiaru temperatury tylko gdzie najlepiej montować taki czujnik, w szpilkę głowicy ?
31 marca 2019 dnia 20:07 #659846Teraz będę przerabiał bo przez głupi błąd zerwałem gwint w głowicy od 50cc 😀 a żeby przy okazji zyskać trochę na mocy to wsadzę 72cc.Czujnik temperatury w sumie mógłbym kupić jakiś ale na allegro nie znalazłem nic z takich jak są np.w ciągnikach a takie bardziej mi się podobają.Mam jeszcze jedno pytanie bo widziałem, że jakiś rusek założył gaźnik od 139fmb(biegówki) i tak na słuch to szybciej się wkręcał i ogólnie był bardziej elastyczny.Czy taki zabieg pomógł by aby rozwinąć jeszcze więcej mocy ?
Edit:A nawet zdjęcie znalazłem gdzie ktoś taki gaźnik zastosował tylko co wtedy trzeba zrobić z seryjnym kranikiem ?
https://www54.zippyshare.com/v/z1xNvzgf/file.html2 kwietnia 2019 dnia 22:30 #659983Ruskie mają… polot. Przyznaję. 😉 * Sam jednak nie cuduj. Napraw gwint w głowicy pod swoją ^pięćdziesionę^, a jak ci się zachce… latać z Pikaczu na *pełnym waflu*, strugaj se ulep pod całe
… 72 ccm. I już masz ten temat na grubo. Si? 😉3 kwietnia 2019 dnia 08:52 #660005Chłodzenie można poprawić wentylatorem Naraku https://www.racing-planet.pl/306-wiatrak-wentylatora-racing-naraku-performances.html Czujnik temperatury montowany w skuterze gdzieś do cylindra/głowicy będzie wskazywał zaniżone temp. z uwagi na opływające je powietrze. Lepiej sprawdzi się korek wlewu oleju z termometrem wkręcany w miejsce oryginalnego. Spotkałem się z kilkoma chińskimi skuterami 4T, które oryginalnie miały zamontowane zwykłe gaźniki zamiast podciśnieniowych i o ile na postoju reakcja na dodanie gazu była o wiele lepsza, to podczas jazdy lepiej sprawdza się podciśnieniowy z membraną, ponieważ lepiej reaguje na zmianę obciążenia, no i spalanie też jest niższe na podciśnieniowym. Przy ewentualnym tuningu na większą pojemność, musisz się liczyć z takimi problemami, jak zbyt słaby rozrusznik, pękanie wariatora, czy zrywanie frezów na wale. Jak stawiasz bardziej na niezawodność, to polecam pojemność 50ccm, ale jeśli kupujesz tańsze części, to często trafiają się rożne kwiatki, jak krzywe zawory w nowych głowicach, za długie sprężyny zaworowe, nieszczelne zawory, a w zestawach cylindrowych fatalne tłoki z pierścieniami.
3 kwietnia 2019 dnia 14:31 #660029A to o gaźnikach to wyczytałeś na jakimś forum czy sam doświadczyłeś bo szczerze to bardzo mnie interesuję jaka jest budowa tych gaźników, jak one działają i czym się różnią.Co do części to ostatnio jak kupiłem cylinder za 70zł 72cc to ten tłok nie wygląda tak źle, gorzej jest z głowicami u Chińczyków bo nierówne ma dosyć krawędzie wykończenia tam gdzie obracają się łożyska wałka rozrządu i niektóre mają miękkie sprężyny.Ale moja opinia jest taka, że warto wsadzić te 72cc bo skuter nie będzie aż tak więcej palił a zyska na elastyczności bo na 50cc jest słabo nawet gdy podjeżdża pod jakaś trudniejszą górkę.
3 kwietnia 2019 dnia 17:56 #660041Młody, jak ci… J23 radzi, to nie wnikaj w to. Uznaj to za dogmat. * Jak myślisz, że znowu… Amerykę jakąś odkryłeś, to ja jestem za tobom. Taa! Strugaj °wafla°, aż ci się znudzi. Potem się ogarnij i bazuj na tym, co inni już dawno tutaj napisali. Jakieś… ^anse^, hmm ?
4 kwietnia 2019 dnia 19:31 #660126oczywiście, że warto wrzucić 72cc. mi dany zestawik rozpędza skuter pod mega strome górki, aż sam się dziwiłem.
4 kwietnia 2019 dnia 21:23 #660128A! jeszcze mi się przypomniało.Czy pod króciec ssący idzie tylko taki oring jak na zdj https://maxmoto.pl/krociec-ssacy-do-skutera-4t-ksssk4t050pobao000,id9387.html
czy idzie jeszcze uszczelka papierowa ? Do głowicy kanału ssącego idą uszczelki
1.papierowa https://allegro.pl/oferta/uszczelka-krocca-paliwa-gaznika-skuter-4t-gy6-7524432457
2.czarna z oringiem skierowanym do uszczelki papierowej. https://allegro.pl/oferta/uszczelka-krocca-paliwa-i-oringiem-skutery-4t-7245984668
Więc nasuwa się pytanie czy stosować dodatkowo uszczelkę papierową między tą przestrzenią i dodatkowo jeszcze przy wydechu bo przy wydechu jest jedynie taki pierścień https://allegro.pl/oferta/skuter-4t-gy6-uszczelka-tlumika-wydechu-glowica-7083903134A drugie to czy opłaca się robić porting głowicy ?
Wiem, że trochę niepotrzebnie się martwię w końcu to tylko zwykły chiński skuter ale chcę to zrobić po prostu dobrze 😛
5 kwietnia 2019 dnia 18:35 #660177UP
5 kwietnia 2019 dnia 22:18 #660182zobacze jeszcze jedno twoje „UP” to wytne ci konto wraz z zawartościa
musisz przyjąc do wiadomości że skoro dłuższy czas nikt ci nie odpowiada to albo nikt nie wie albo wszyscy mają to gdzies i nawet 50 „UPów” tu nie pomoże.
5 kwietnia 2019 dnia 23:00 #660184Ale skoro już tutaj zajrzałeś to może mógłbyś pomóc chociaż jeśli nie chcesz to nie musisz.Chciałem tylko „odświeżyć”
6 kwietnia 2019 dnia 12:23 #660218człowieku, uszczelki mają być takie jakie były. po co ty tyle motasz.
chcesz się bawić w widzimisie to rób je w swoim zakresie, wszystko wyjdzie w praniu. ja np. zeszlifowałem sobie wypukły tłok samemu, totalnie nierówno i go wrzuciłem w cylka, pojeździł 1k km i się wykruszył. pisałem coś o tym ? nie. bo to głupota. pojeździć, pojeździł.6 kwietnia 2019 dnia 12:28 #660220Właśnie montowałem zestaw 72cc i koniki zaworowe nie dosięgają zaworów ? tzn. że trzeba kupić inny mostek ?
6 kwietnia 2019 dnia 14:20 #660221jakbyś poczytał zanim sie za to brałes to byś to wszystko miał podane na tacy. a ty masz tylko kolejne koncepcje-zgadywanki i podbijanie watku żeby ktos sie tym zainteresował.
Twój silnik jest rozkminiony na 1000 sposobów już10 kwietnia 2019 dnia 13:29 #660498A co sądzicie o stosowaniu silikonu/masy uszczelniającej na uszczelkę pod głowicę 😀 ? widziałem jak jeden gościu na youtube tak robił i mówił, że jest poprawnie.Ja osobiście rzeczy które były składane na papier dałem warstwę Dirko-podobno dobra masa uszczelniająca a może macie jakieś inne lepsze silikony ? Jeśli na karterze zauważyłem lekkie wżery to jak je zniwelować tzn. jakim papierem ściernym szorować dla uzyskania najlepszego efektu ?
10 kwietnia 2019 dnia 21:14 #660568Nikt nie ma pomysłu ?
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.