Przy odpalaniu z tłumika wydobył się biało siwy dym co to oznacza ?
- This topic has 20 odpowiedzi, 6 głosów, and was last updated 7 years, 11 months temu by Berg.
- AutorWpisy
- 3 kwietnia 2016 dnia 06:45 #301109
Cześć mam problem przy odpalaniu zakopcił biało siwym dymem co to oznacz z samego rana odpaliłem silnik na 5 sekund a potem go zgasiłem po po południu odpaliłem go i wydobyło się dość dużo dymu potem już nie kopcił i teraz przy kolejnych odpaleniach już nie kopci czy to krótkie odpalenie z rana miało wpływ na to że on zakopcił dodam jeszcze że dwa tygodnie temu był wymieniany cylinder i tłok na 80 cc cylinder nie chiński z wyższej półki
3 kwietnia 2016 dnia 07:03 #301110Jak by zadymił na czarno i by tak mu zostalo to mógł byś się przejmować a tak nie ma czym.
3 kwietnia 2016 dnia 07:24 #301114No ale co to oznacza
3 kwietnia 2016 dnia 09:18 #301125jezeli to na poczatku to moze to byc para wodna , jak przestaje to powinno byc ok , jakby caly czas wydobywal sie dym to oznacza ze bierze olej dla pewnosci skontroluj stan oleju teraz i za 500km jezeli nie ubyło to jest ok.
3 kwietnia 2016 dnia 10:58 #301130a z jak wysokiej i nie chińskiej półki jest ten nowy cylinder? i co to jest 2T ?4 T?
3 kwietnia 2016 dnia 17:30 #301166Dzisiaj go odpalałem i znowu zakopcił tak przez 10 sekund potem już nie kopcił cylinder tajwański kosztował 100 zł firmu moretti obawiam się że to uszczelniacze zaworów silnik ma moc rwie
3 kwietnia 2016 dnia 17:38 #301168Coś się czepil tego zakocenia przez 10sek,a niech sobie puszcza bąka na starcie,jak by to były uszczelniacze to by on stop kopcił.ps ten cylinder yak widział Taiwan jak zulus sie z Papieżem całował:D,nie szukaj dziury w całym jak się dzotrze po 1000km to mu przejdzie chyba że juz dajesz po garach i zarżniesz zanim dotrzesz.
3 kwietnia 2016 dnia 17:54 #301172tak, stanowczo cylinder nie jest z wyższej półki. Raczej leżał na tej nisko – koło wiadra :).
A co do zakopcenia to standardowo:
– gęsty biały lub niebieskawy dym, utrzymujący się długo – bierze olej (olej wtedy znika a ten dym śmierdzi olejem)
– czarny dym – dużo sadzy, za dużo benzyny w mieszance
– biały rzadki dym – raczej wilgoć z wydechu, choć to raczej w silnikach z dużymi układami wydechowymi i katalizatorami. Tam katalizator produkuje wode i ta woda paruje.
Ale skoro dzień w dzień po nocy kopci na biało/gęsto to jednak zapewne olej. Jeżeli tak się dzieje to zakręcony z podniesionym kołem też powinien kopcić. A wylot z wydechu powinien być tłusty po jakimś czasie.3 kwietnia 2016 dnia 18:04 #301175To co mam robić trochę niepokojące
3 kwietnia 2016 dnia 18:10 #301176Wombat rura nie musi być tłusta mój zjadł bańkę oleju i nie było śladu oleju na końcówce
Karol zobacz ile masz oleju pojeździj tydzień i zobacz czy ubyło jak nie to olej jak tak to wtedy się martw3 kwietnia 2016 dnia 18:38 #301178Pewnie że nie musi być ale często jest. Dlatego trzeba umieć zobaczyć i ocenić całość zjawiska – i rura i rodzaj dymu i ilość oleju, i osiągi, i praca sinika.
3 kwietnia 2016 dnia 19:03 #301181Czyli nic nie robić
3 kwietnia 2016 dnia 19:23 #301183Jeździć i kontrolować stan oleju
3 kwietnia 2016 dnia 19:23 #301184kontrolować poziom oleju. jak zacznie znikać to masz problem
4 kwietnia 2016 dnia 06:20 #301197dobra dzięki ale obawiam się że to uszczelniacze bo głowica jest 80 cc tylko że nie jest nowa głowica była przygrzana
4 kwietnia 2016 dnia 08:41 #301205dzisiaj go odpaliłem i z tłumika ciągle wydobywał się siwy dym a jak dodałem gazu to jeszcze bardziej i potem ciągle tak kopcił a na dodatek coś gorzej odpalił wombat paci mogę przesłać wam film jak kopci tylko podajcie adres e – mail jeśli ten cylinder jest do wyrzucenia to jaki kupić
4 kwietnia 2016 dnia 11:13 #301210To masz rozbiórke i najlepiej wymianę głowicy bo smierdzi mi tu luzem na prowadnicy zaworów
6 kwietnia 2016 dnia 05:12 #301374po rozebraniu okazało się że zawór wydechowy nie był dotarty i poszły uszczelniacze a można docierać na oleju półsyntetycznym albo syntentycznym
6 kwietnia 2016 dnia 06:28 #301379w tych silnikach sie minerala nie leja półsyntetyk to minimum.
6 kwietnia 2016 dnia 08:39 #301390no i znowu mam problem głowica odnowiona wymienione uszczelniacze zawory dotarte i znowu przy odpaleniu kopci na siwo śmierdzi spalonym olejem jak silnik się zagrzeje to potem ani dymka nie puści przy zakładaniu głowicy patrzyłem na cylinder i tłok idealnie się dociera z góry na tłoku były czarne ślady spalonego oleju
6 kwietnia 2016 dnia 09:39 #301392Czyli skądś olej bierze. Może prowadnice zaworów w głowicy padły? Zobacz – po zdjęciu głowicy – czy któryś zawór nie kiwa się na boki jak go trochę wysuniesz (konieczne wypięcie sprężyn i zdjęcie uszczelniacza). Ja tak miałem i po wymianie głowicy skończył się problem z dymieniem.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.