Przy odpalaniu z tłumika wydobył się biało siwy dym co to oznacza ?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #301109
    Karol Migdałek
    Użytkownik
    • 6
    • 19Postów:

    Cześć mam problem przy odpalaniu zakopcił biało siwym dymem co to oznacz z samego rana odpaliłem silnik na 5 sekund a potem go zgasiłem po po południu odpaliłem go i wydobyło się dość dużo dymu potem już nie kopcił i teraz przy kolejnych odpaleniach już nie kopci czy to krótkie odpalenie z rana miało wpływ na to że on zakopcił dodam jeszcze że dwa tygodnie temu był wymieniany cylinder i tłok na 80 cc cylinder nie chiński z wyższej półki

    #301110
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    Jak by zadymił na czarno i by tak mu zostalo to mógł byś się przejmować a tak nie ma czym.

    #301114
    Karol Migdałek
    Użytkownik
    • 6
    • 19Postów:

    No ale co to oznacza

    #301125
    Leonardo
    Uczestnik
    • 17
    • 147Postów:

    jezeli to na poczatku to moze to byc para wodna , jak przestaje to powinno byc ok , jakby caly czas wydobywal sie dym to oznacza ze bierze olej dla pewnosci skontroluj stan oleju teraz i za 500km jezeli nie ubyło to jest ok.

    #301130
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    a z jak wysokiej i nie chińskiej półki jest ten nowy cylinder? i co to jest 2T ?4 T?

    #301166
    Karol Migdałek
    Użytkownik
    • 6
    • 19Postów:

    Dzisiaj go odpalałem i znowu zakopcił tak przez 10 sekund potem już nie kopcił cylinder tajwański kosztował 100 zł firmu moretti obawiam się że to uszczelniacze zaworów silnik ma moc rwie

    #301168
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    Coś się czepil tego zakocenia przez 10sek,a niech sobie puszcza bąka na starcie,jak by to były uszczelniacze to by on stop kopcił.ps ten cylinder yak widział Taiwan jak zulus sie z Papieżem całował:D,nie szukaj dziury w całym jak się dzotrze po 1000km to mu przejdzie chyba że juz dajesz po garach i zarżniesz zanim dotrzesz.

    #301172
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    tak, stanowczo cylinder nie jest z wyższej półki. Raczej leżał na tej nisko – koło wiadra :).
    A co do zakopcenia to standardowo:
    – gęsty biały lub niebieskawy dym, utrzymujący się długo – bierze olej (olej wtedy znika a ten dym śmierdzi olejem)
    – czarny dym – dużo sadzy, za dużo benzyny w mieszance
    – biały rzadki dym – raczej wilgoć z wydechu, choć to raczej w silnikach z dużymi układami wydechowymi i katalizatorami. Tam katalizator produkuje wode i ta woda paruje.
    Ale skoro dzień w dzień po nocy kopci na biało/gęsto to jednak zapewne olej. Jeżeli tak się dzieje to zakręcony z podniesionym kołem też powinien kopcić. A wylot z wydechu powinien być tłusty po jakimś czasie.

    #301175
    Karol Migdałek
    Użytkownik
    • 6
    • 19Postów:

    To co mam robić trochę niepokojące

    #301176
    Krupek
    Uczestnik
    • 7
    • 1 126Postów:

    Wombat rura nie musi być tłusta mój zjadł bańkę oleju i nie było śladu oleju na końcówce
    Karol zobacz ile masz oleju pojeździj tydzień i zobacz czy ubyło jak nie to olej jak tak to wtedy się martw

    #301178
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Pewnie że nie musi być ale często jest. Dlatego trzeba umieć zobaczyć i ocenić całość zjawiska – i rura i rodzaj dymu i ilość oleju, i osiągi, i praca sinika.

    #301181
    Karol Migdałek
    Użytkownik
    • 6
    • 19Postów:

    Czyli nic nie robić

    #301183
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    Jeździć i kontrolować stan oleju

    #301184
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    kontrolować poziom oleju. jak zacznie znikać to masz problem

    #301197
    Karol Migdałek
    Użytkownik
    • 6
    • 19Postów:

    dobra dzięki ale obawiam się że to uszczelniacze bo głowica jest 80 cc tylko że nie jest nowa głowica była przygrzana

    #301205
    Karol Migdałek
    Użytkownik
    • 6
    • 19Postów:

    dzisiaj go odpaliłem i z tłumika ciągle wydobywał się siwy dym a jak dodałem gazu to jeszcze bardziej i potem ciągle tak kopcił a na dodatek coś gorzej odpalił wombat paci mogę przesłać wam film jak kopci tylko podajcie adres e – mail jeśli ten cylinder jest do wyrzucenia to jaki kupić

    #301210
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    To masz rozbiórke i najlepiej wymianę głowicy bo smierdzi mi tu luzem na prowadnicy zaworów

    #301374
    Karol Migdałek
    Użytkownik
    • 6
    • 19Postów:

    po rozebraniu okazało się że zawór wydechowy nie był dotarty i poszły uszczelniacze a można docierać na oleju półsyntetycznym albo syntentycznym

    #301379
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    w tych silnikach sie minerala nie leja półsyntetyk to minimum.

    #301390
    Karol Migdałek
    Użytkownik
    • 6
    • 19Postów:

    no i znowu mam problem głowica odnowiona wymienione uszczelniacze zawory dotarte i znowu przy odpaleniu kopci na siwo śmierdzi spalonym olejem jak silnik się zagrzeje to potem ani dymka nie puści przy zakładaniu głowicy patrzyłem na cylinder i tłok idealnie się dociera z góry na tłoku były czarne ślady spalonego oleju

    #301392
    Berg
    Uczestnik
    • 46
    • 818Postów:

    Czyli skądś olej bierze. Może prowadnice zaworów w głowicy padły? Zobacz – po zdjęciu głowicy – czy któryś zawór nie kiwa się na boki jak go trochę wysuniesz (konieczne wypięcie sprężyn i zdjęcie uszczelniacza). Ja tak miałem i po wymianie głowicy skończył się problem z dymieniem.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button