Przeróbka z 50ccm na 90ccm

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Przeróbka z 50ccm na 90ccm

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Daniel Protasiewicz 9 miesiące, 4 tygodnie temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #670161 Odpowiedź

    Daniel Protasiewicz
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Witam wszystkich fanów jednośladów.
    Jestem posiadaczem skutera router bassa 50ccm.Maszyna zaczęła tracić kompresję więc zmieniłem cylinder,tłok i pierścienie na 90cmm.
    Nie mogę go odpalić bo strasznie się zalewa.Odpalil na kilka sekund i zgasl,świeca mokra,gaźnik zalany, zamieniałem na inny z 50ccm i to samo leje ta benzynę jak szalony.Trzeba inny gaźnik kupić czy na iglicy wystarczy przestawić? Sam już nie wiem co z tym zrobić.

    #670168 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kiler
    Kiler
    Użytkownik
    • Postów: 252

    Brak kompletnej wiedzy o regulacji… to będzie ciekawy temat.A więc musisz kupić gaźnik powiększony z membraną o średnicy 18mm to pozwoli lepiej „oddychać” twojemu cylindrowi, a następnie go regulować poprzez wymianę dyszy głównej,wolnych obrotów,przestawianie położenia iglicy.Tutaj jest filmik, który po krótce przedstawia jak pracuje taki gaźnik https://www.youtube.com/watch?v=wyspAHrMbb8 Nie będę się rozpisywał jak dokładnie wyregulować gaźnik bo na internecie jest tego pełno ale zasada regulacji dyszy głównej jest taka, że gdy dysza jest za duża to na stopkach jak skuter się wkręca i trzymasz gaz do końca to kręci się przez 3 sek i przez chwilę przestaję(zalewa) jak by tracił iskrę natomiast na dyszy zbyt małej silnik nie rozwija pełnej mocy i nie wkręca się tak wysoko jak powinien.Życzę powodzenia w regulacji.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

    Nowy R 18 sięga do naszej historii oraz ikonicznych cech, które konsekwentnie rozwijaliśmy przez lata. Rezultat: pełen charakteru z cruiser z największym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. biała podwójna linia w R 18 First Edition.
    #676352 Odpowiedź

    Daniel Protasiewicz
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Dzięki za przydatne wiadomości.Jakia byś polecał dysze główna chodzi o srednice,i ta od biegu jałowego.Sprobuje ta główna założyć od poprzedniego gaźnika tego do 50cc i zobaczę jutro co się będzie działo.

    #676420 Odpowiedź

    Daniel Protasiewicz
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Przełożyłem do gaźnika 18 ta mała dysze od gaźnika 50ccm i nie zalewa się sam,tam kwestia powietrza zostaje,ale jak za dużo dam gazu i zgaśnie,bo niewyregulowane powietrze to już tak się zaleje że bez opróżnienia gaźnika nie odpali,nawet po wyłączeniu go to też puszcza duża dawkę paliwa w filtr powietrza.
    Możliwe że za duże podciśnienie się robi i pcha za dużo paliwa zawór membranowy?
    Może gwznik z wtryskiem kupić.

    #676424 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 782

    Gaźnik z wtryskiem ? Pierwsze słyszę… układ wtryskowy nie wiele ma wspólnego z gaźnikiem, mono wtrysk wstrzykuje paliwo w kolektor dolotowy, ty dodając gazu sterujesz powietrzem a paliwem komputer, w pełnym wtrysku paliwo wtryskiwane jest wprost do cylindra, i w jednym i drugim wypadku nie masz komputera, który sterowałby wtryskiem, do tego sonda lambda i masa innych gadżetów. O wtrysku zapomnij.

    Nie pomagam na priv 😉
     
    Czytaj
    REKLAMA

    KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysyłka.

    Uniwersalny kufer motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstawą do łatwej instalacji.

    #676425 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 782

    Musisz przerobić filtr powietrza tak aby był w stanie sprostać zapotrzebowaniu na powietrze. Musisz się przejechać i zobaczyć jaki kolor ma świeca i zastosować wtedy odpowiednią regulację. Gaźnik nie ma prawa się zalewać, paliwa w komorze pływakowej zawsze będzie tyle ile jest ustawione pływakiem. Jeżeli masz paliwo w filtrze powietrza to stosownie do silnika 4t problem z zaworami w głowicy w 2T problem z zaworem membranowym. I nie musisz opróżniać gaźnika z paliwa po zalaniu, odkręcając gaźnik po prostu dajesz wolną drogę na odparowanie paliwa z cylindra. I faktycznie brak wiedzy się tu kłania, zawsze powtarzam najpierw teoria a potem praktyka. Nie będziesz w stanie niczego naprawić jeżeli nie zrozumiesz jak to działa. A zalewać się może z prostego powodu, 2 krotnie zwiększyłeś pojemność silnika a co za tym idzie musisz adekwatnie zwiększyć ilość tlenu i paliwa. Co do kolegi wyżej to nie do końca jest tak, że jak za uboga mieszanka to nie będzie mocy, z doświadczenia wiem, że skuter przy ubogiej mieszance potrafi dostać porządnego kopa ale silnik strasznie dostaje w dupę przez ekstremalnie wysoką temperaturę spalania,

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 10 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    Nie pomagam na priv 😉
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 10 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe Szumek811 Szumek811.
    #676434 Odpowiedź

    Daniel Protasiewicz
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Jak wpiszesz w google gaźnik z elektronicznym wtryskiem paliwa to wyskakuje moretti gaźnik za prawie 300zl.
    Powoli zaczynam wątpić czy da się jeździć na 90ccm w takim skuterze.
    Po każdym zalaniu muszę opróżnić gaźnik z benzyny,przeczyscic świece i dopiero odpali,po otwarciu manetki zgaśnie,czyli za dużo powietrza tak?
    Na iglicy jak dam wyżej na żabkach to zmniejsze powietrze?

    #676435 Odpowiedź

    Daniel Protasiewicz
    Użytkownik
    • Postów: 25

    W ogóle to przerabiają ludzie na 50 na 90ccm czy to Ja taki idiota jestem żeby paorywac się na takie rzeczy?

    #676436 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 782

    Przerabiają ale wiedzą co robić…. Ty nawet nie wiesz jak ustawiać iglicę. Iglica reguluje ilość paliwa nie powietrza. Jak przełożysz zapinkę o np. ząbek niżej na iglicy to dostaje więcej paliwa, jak przełożysz zapinkę o ząbek wyżej dostaje mniej paliwa w stosunku do powietrza. A pomyślałeś że coś tym „wtryskiem” musi sterować ? Masz komputer wtrysku w skuterze ? Nie sądze. To tak nie działa że wsadzisz wtrysk i jeździsz… dochodzi sonda lambda itd. Od początku… zmieniłeś cylek na 90ccm… czy zmieniłeś króciec ssący ? Do tego przeróbka filtra powietrza bo na serii nie ma nawet takiej zasranej możliwości aby dostarczył odpowiednią ilość powietrza. Do tego gaźnik chociaż 19mm i dysza ok 75-80 i to ma jako takie prawo odpalać.

    Nie pomagam na priv 😉
    #676441 Odpowiedź

    Daniel Protasiewicz
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Króciec ssący jest zmieniony na 18mm,stary nie pasował do większego gaźnika.
    Mam do Ciebie prośbę,jeśli miał byś chwilę to wyslsl byś mi linka do gaźnika jaki ma być przy takiej pojemności i filtr powietrza jaki.
    Jak teraz działam przy skuterze to nie zakładam tej gumy od filtra,żeby obserwować co się dzieje.
    Z MZ było łatwiej 😔

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
Odpowiedz do: Przeróbka z 50ccm na 90ccm
Informacje o Tobie: