problem z silnikiem kingway 4t 80cc
- This topic has 26 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 8 years, 6 months temu by
kingway80cc.
-
AutorWpisy
-
17 listopada 2014 dnia 21:43 #179527
Witam jestem tu nowy 🙂 dzisiaj jadac z miasta skuter mi stanal i jak odpalilem go to szarpal strasznie i nie mial obrotow a tylne kółko sie krecilo… dwa dni wcześniej cos szuralo mi w silniku myślałem ze to cos z rolkami wariatora czyzby to ? Pomozcie teraz to wgl niechce odpalic
17 listopada 2014 dnia 21:58 #179528otwórz napęd, popatrz.
17 listopada 2014 dnia 22:18 #179529Hmm z pewnością tak kazdy mi mowi ze na wale korbowym poszly lozyska
17 listopada 2014 dnia 23:17 #179535same wróżki.
a ja tam bym otworzył naped18 listopada 2014 dnia 00:23 #179540Anonim
Nieaktywny- 180
- 3 133Postów:
Dokładnie tak jak Wombat powiedział.
Łatwo można zdiagnozować jak „pójdą łożyska na wale” – Czy kapie Ci olej z pokrywy napędu lub z wentylatora (magneta)?Podejrzewam rozwalony korektor momentu ze sprzęgłem po tych słowach: ” tylne kółko sie krecilo”.
18 listopada 2014 dnia 12:05 #179551Ja tam żadnego oleju nie widzialem zeby sie lal
18 listopada 2014 dnia 14:28 #179557dlatego zamiast wróżkować i zgadywać trzeba zdjąć pokrywę z napędu, poruszać wszystkim i zobaczyć co ma luzy albo ślady zużycia/zniszczenia, trze..itd
18 listopada 2014 dnia 17:38 #179570Sprawdzanie wału na podstawie wycieku… To, że tobie teraz tak się leje, to nie znaczy, że wał się tak sprawdza.
Łożyska sprawdza się słuchowo i ruchowo, jak wombat wspomniał.A że leci z uszczelniaczy?To może być wina samych w sobie uszczelnień, a nie łożysk, które czuć, jak się ruszają.
18 listopada 2014 dnia 20:56 #179599Powiem tak rozebralem dzis skuter silnik rozpolowilem wal moim zdaniem jest ok ale szwagier powiedzial ze ma luzy na srodku walu ta metalowa czesc co idzie do tloka. Druga rzecz to ze rozbierajac wariator i tam gdzie sie znajduja rolki byly polamany jakies zabki tera zsie zastanawiam czy czasem nie to.. łożyska na wale wyglądają ok nic sie nie rusza cichutko sie obracaja .
18 listopada 2014 dnia 21:00 #179600Rolki to sa w oplakanym stanie
18 listopada 2014 dnia 21:53 #179603Zastanawiam sie nad jednym Dlaczego jsk jechalem skuter mi zaczal zwalniac i szarpac az stanal. Pozniej go odpalilem na stopkach to mial na obrotach 500 a kolko tylne sie krecilo. A teraz jak chce go odpalic to jakby chcial zaskoczyć ale nie chce. Odkrecilem pokrywe wariatora to krecac tylnym kolkiem nic sie nie dzieje nic nie szura sprzeglem jak obracam to tylne kolko się kreci. O co caman to nw :((
19 listopada 2014 dnia 00:15 #179616masz rozje..y napęd, starte rolki, te plastiki to być może połamane/pomielone ślizgi wariatora.
kompletny wariator (wario, rolki, pokrywa ze ślizgami – te 3 białe) to tak:
Do tego jak sam opisujesz – nadmierny luz na korbowodzie (aczkolwiek to opinia szwagra).
Ma to prawo nie działać jak trzeba i kręcić kołami kiedy chce.
Tak na oko po opisie to przynajmniej wariator do wymiany/naprawy a kto wie czy i nie wał. A wtedy i łożyska i uszczelniacze.19 listopada 2014 dnia 00:27 #179618Ahaa no to jasne co do wymiany heh a korektor momentu obrotowego tez bym musial wyymienic? Bo to w sumie wiekszy cylinder jest.
19 listopada 2014 dnia 00:29 #179619Ahaa no to jasne co do wymiany heh a korektor momentu obrotowego tez bym musial wyymienic? Bo to w sumie wiekszy cylinder jest.
19 listopada 2014 dnia 00:41 #179620jeżeli jest prosty i nie zniszczony to nie.Tak na ogół.
Natomiast jeżeli zmienisz cylinder i co ważniejsze – wariator – to niestety czeka cie regulacja napędu.
czynność żmudna, upierdliwa i czasochłonna. Do tego wymaga sensownych narzędzi (blokada wału, blokada sprzęgła lub pneumat lub patent..itd)
Ja sam po warsztacie musiałem dojść że zamiast 6g rolek potrzebuje takich 4,5g a nawet lżejszych. Przy czym zjeżdżając z masy rolek w doł przy 5gr okazało sie że sprężyna centralna w korektorze momentu jest za mocna a z kolei jak sie zaczął wyżej kręcić nie miałem pewności czy gaźnik wyrobi z podawaniem paliwa – to jeszcze kilka dysz doszło.
W efekcie u mnie zestaw minimum wyszedł tak (a i tak skakałem po wartościach i nie jest to max optymalnie)
– dwie spreżyny centralne po 38zł Soft i Medium (80zł)
– rolki testowe od 5.5 do 7g (60zł)
– rolki motoforce 4,7g (20zł)
– rolki precyzyjne Stage6 2x po 3szt 4.5g (34zł)
– dysze gaźnika ze 20zł
Ze 200zł na cześci których użyjesz raz lub nawet nie. Już odpuściłem kolejny zestaw testowych poniżej 5gr tylko kupiłem precyzyjne 4.5g i 4.7g i uznałem że na tym kończe i zostawię lepsze. No i tak do kupy z 9-10 godzin zabawy rozłożonej na kilka dni.19 listopada 2014 dnia 14:12 #179640Bylem dzis w sklepie z czesciami i opowiedzialem problem to moze byc wina cylindra bo w sumie ma rysy i jest troche juz zjechany wal jest dobry ale kupilem nowy wariator tez nowy no i pasek powiedzieli ze powinno dziala bo cylinder musi byc gladki a nie z rysami i moze kompresji nie bylo i dlatego szarpal i tracil obroty
19 listopada 2014 dnia 19:12 #179642Cylinder niekoniecznie musi być gładki i zazwyczaj nowy nigdy taki nie jest (ślady fabrycznego ukośnego honowania).
Pierścienie natomiast mogły być już zjechane, albo i nawet zostały… źle osadzone przy montażu na tę większą pojemność.
A może na większą dyszę główną paliwa pożałowałeś te całe 5 zeta. A może…
–
Stawiasz sprzęta na nowo, więc nie będę ci tutaj przynudzał o poprawnym montażu podzespołów, bo to zawsze możesz sobie sam ogarnąć wklepując w Googlarza wpis…
…
139 QMB maintenance manual
–
Tutaj masz dobrze napisany artykuł (lubię sobie tutaj poczytać w archiwach takie dość sensowne rozprawki)…
…
http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
–
Btw. Wombacie, ja to widzę, że ci pasek jednak nie wchodzi na sam szczyt wariatora, a jednak powinien.
Jeżeli masz zasadzoną właściwą już dyszę w gaziorze (kręci obroty w opór i bez zzająknięcia) to pozostaje ci jeszcze… delikatna kosmetyka napędu. Rolkami wagowo w górę lub nawet i w dół. A jest z CVT troszku zabawy. Zwłaszcza po tuningu pojemnościowym. 🙂19 listopada 2014 dnia 20:16 #179645to wszystko zdjęcia sprzed regulacji. Jak już jest dobrze to nie rozbierałem i nie fotografowałem.
20 listopada 2014 dnia 03:16 #179655kurde, w sumie to dałeś mi do myślenia.A już chciałem o tym nie myśleć 🙂 i sam sie przekonałem że jest prawie optymalnie..
Regulowałem silnik rolkami ale na sprężynie MEDIUM, rolki traktując jak Rev Limiter- tzn im zakładałem lżejsze tym wyżej się silnik wkręcał.
na 6g do 8000
na 5.5 do 8700.. itd
Plan był osiągnąć użytkowe 10500 obr. z marginesem na więcej.
W zasadzie efekt 10500 osiągnąłem rolkami 4,5g bo lżejszych (kolejnych) naprawdę nie miałem ochoty kupować.
Jazdy przy tym nie było żadnej bo choć silnik wył jak trzeba to w efekcie jechałem 40-50km/h z racji twardej sprężyny w sprzęgle.
Po zmianie sprężyny na SOFT z tej samej firmy żeby zachować proporcje (bo medium motofroce jednak nie równa sie medium stage6- są blisko ale jednak inne) nie dość że sie kręci jak trzeba to i jedzie sensownie.
Jest trochę za zimno na eksperymenty ale zacząłem się zastanawiać czy na sprężynie SOFT teraz z kolei nie zadziała efektywniej zwiększanie masy rolek… kurde..a może zjechać z 4.5g do 3,9g ? Podobno minarelli lubi lekkie rolki, i next-r też lubi lekkie rolki.
Ostatnio złapałem się na tym że jadąc grzecznie z 50-55km/h i mając plan „szybkiego” minięcia wysepki na prawym pasie (taka co go kończy dla tych co skręcają w prawo i zaczyna dla tych co wyjeżdżają z prawej) i szybkiego powrotu na ten pas żeby ruchu nie tamować troszkę odkręciłem – mając na uwadze że jeszcze brakuje ze 100km do książkowego dystansu docierania wiec nie do oporu – .. no wiec ominąłem tą wysepkę, wróciłem na prawy, odkręciłem mocniej żeby i tych wyjeżdżających z prawej na ich pasie nie przyblokować…i zorientowałem się że wyprzedzam już trzeci samochód jadący na środkowym, lewym dla mnie pasie.
Żeby było zabawniej całość odbywała się na podjeździe na wiadukt nad torami WKD w Al.Jerozolimskich więc całkiem nieźle pod górkę.
Wiec w sumie jestem zadowolony z tego jak jest ale obawiam sie że mam też syndrom niedoregulowania i łatwo go podsycić… bo czyż nie mogłoby być jeszcze lepiej?
Nie wiem jaki jest Vmax tego skutera teraz. Docieram, nie chce jeszcze sprawdzać. Czasem sobie pozwalam na 300-500m skok z mocniej odkręconym gazem. Do 75-80km/h (licznikowych – ale mi sie licznik trafił bardzo dobrze pokazujący, sprawdzałem z radarem nad drogą) rozpędza się bardzo sprawnie i jest jeszcze zapas na manetce. Ale czy ten zapas przekłada się na dalsze przyśpieszanie- to jak wiadomo: niekoniecznie.20 listopada 2014 dnia 13:59 #179658Dażyć do ideału zawsze można, ale skoro teraz jest już OK to nie ma zbytnio sensu się nad tym znowu znęcać.
–
I nieco trudno jest w necie wydybać jakiś gotowy szablon odnośnie regulacji CVT w takich… z deka podkręcanych skuterach bądź quadach (marka jest tutaj już zupełnie jakby nieistotna).
Tysiące już sromotnie poległo z taką regulacją (m.in. rolkami lub centralką) i słuch wszelki po nich zaginął. Albo zwyczajnie sobie odpuścili.
Ja tam jestem jednak z tych co nigdy nie odpuszczają. Dla samej zasady i nadal szukam tego… Złotego Graala. Najwyżej też polegnę. 😉
–
Sensownie rozpisanej wiedzy jest jednak jak na lekarstwo.
–
http://www.apexatv.com/techsupport/apexclutch.pdf
–
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?8960-Variator-roller-weights-and-contra-spring-mechanics-for-dummies!-Learn-how-it-works20 listopada 2014 dnia 15:49 #179659znam to wszystko. Już przećwiczyłem. Najgorsze że można sie oczytać ile wlezie a i tak trzeba pójść i poeksperymentować
Ale na to akurat lekarstwa nie ma21 listopada 2014 dnia 18:15 #179689Zlozylem caly silnik do kupy no i właśnie tu się zaczyna problem chcialem odpalic go ze startera nic… z kopki nic… dopiero po dodaniu gazu zalapal qle gdy poscilem gaz zgasl odpalil po ktoryms razie z gazem .. krecilem magnetem bardzo ciezko tlok chodzi w cylindrze pierścienie zalozylem jak potrzeba i posmarowalem olejem .. powie mi ktos o co tu chodzi ?
21 listopada 2014 dnia 19:26 #179690za ciasno coś spasowałeś
21 listopada 2014 dnia 19:35 #179691Jak wkladalem tlok do cylindra bardzo ciężko wchodzil a jak go wyciaglem to porobily mi sie ryski na cylindrze i nw czy to normalne czy zle cos 🙁
21 listopada 2014 dnia 19:37 #179692I jak poskrecalem to tak jak mówiłem ze ciezko sie przesuwal po cylindrze po zalozeniu napinacza lancuszka
21 listopada 2014 dnia 20:23 #179694Witamy w świecie chińskiego badziewia-ja kiedyś zmieniałem m.in. cylinder z tłokiem i pierścieniami na nowy (nie pierwszy raz) i nawet nie odpaliłem.Męczyłem się dalej-a to gaźnik, a to coś.Co się okazało?Komplet przy próbie odpalania… zatarł się.Wsadziłem stary przytarty zestaw i zagadał.Można?Można 🙂
21 listopada 2014 dnia 20:38 #179695A pierścienie i tlok dales nowy czy ten stary?
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.