problem z silnikiem kingway 4t 80cc

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #179527
    kingway80cc
    Użytkownik
    • 15
    • 50Postów:

    Witam jestem tu nowy 🙂 dzisiaj jadac z miasta skuter mi stanal i jak odpalilem go to szarpal strasznie i nie mial obrotow a tylne kółko sie krecilo… dwa dni wcześniej cos szuralo mi w silniku myślałem ze to cos z rolkami wariatora czyzby to ? Pomozcie teraz to wgl niechce odpalic

    #179528
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 184Postów:

    otwórz napęd, popatrz.

    #179529
    kingway80cc
    Użytkownik
    • 15
    • 50Postów:

    Hmm z pewnością tak kazdy mi mowi ze na wale korbowym poszly lozyska

    #179535
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 184Postów:

    same wróżki.
    a ja tam bym otworzył naped

    #179540
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Dokładnie tak jak Wombat powiedział.
    Łatwo można zdiagnozować jak „pójdą łożyska na wale” – Czy kapie Ci olej z pokrywy napędu lub z wentylatora (magneta)?

    Podejrzewam rozwalony korektor momentu ze sprzęgłem po tych słowach: ” tylne kółko sie krecilo”.

    #179551
    kingway80cc
    Użytkownik
    • 15
    • 50Postów:

    Ja tam żadnego oleju nie widzialem zeby sie lal

    #179557
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 184Postów:

    dlatego zamiast wróżkować i zgadywać trzeba zdjąć pokrywę z napędu, poruszać wszystkim i zobaczyć co ma luzy albo ślady zużycia/zniszczenia, trze..itd

    #179570
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    Sprawdzanie wału na podstawie wycieku… To, że tobie teraz tak się leje, to nie znaczy, że wał się tak sprawdza.

    Łożyska sprawdza się słuchowo i ruchowo, jak wombat wspomniał.A że leci z uszczelniaczy?To może być wina samych w sobie uszczelnień, a nie łożysk, które czuć, jak się ruszają.

    #179599
    kingway80cc
    Użytkownik
    • 15
    • 50Postów:

    Powiem tak rozebralem dzis skuter silnik rozpolowilem wal moim zdaniem jest ok ale szwagier powiedzial ze ma luzy na srodku walu ta metalowa czesc co idzie do tloka. Druga rzecz to ze rozbierajac wariator i tam gdzie sie znajduja rolki byly polamany jakies zabki tera zsie zastanawiam czy czasem nie to.. łożyska na wale wyglądają ok nic sie nie rusza cichutko sie obracaja .

    #179600
    kingway80cc
    Użytkownik
    • 15
    • 50Postów:

    Rolki to sa w oplakanym stanie

    #179603
    kingway80cc
    Użytkownik
    • 15
    • 50Postów:

    Zastanawiam sie nad jednym Dlaczego jsk jechalem skuter mi zaczal zwalniac i szarpac az stanal. Pozniej go odpalilem na stopkach to mial na obrotach 500 a kolko tylne sie krecilo. A teraz jak chce go odpalic to jakby chcial zaskoczyć ale nie chce. Odkrecilem pokrywe wariatora to krecac tylnym kolkiem nic sie nie dzieje nic nie szura sprzeglem jak obracam to tylne kolko się kreci. O co caman to nw :((

    #179616
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 184Postów:

    masz rozje..y napęd, starte rolki, te plastiki to być może połamane/pomielone ślizgi wariatora.
    kompletny wariator (wario, rolki, pokrywa ze ślizgami – te 3 białe) to tak:

    Do tego jak sam opisujesz – nadmierny luz na korbowodzie (aczkolwiek to opinia szwagra).
    Ma to prawo nie działać jak trzeba i kręcić kołami kiedy chce.
    Tak na oko po opisie to przynajmniej wariator do wymiany/naprawy a kto wie czy i nie wał. A wtedy i łożyska i uszczelniacze.

    #179618
    kingway80cc
    Użytkownik
    • 15
    • 50Postów:

    Ahaa no to jasne co do wymiany heh a korektor momentu obrotowego tez bym musial wyymienic? Bo to w sumie wiekszy cylinder jest.

    #179619
    kingway80cc
    Użytkownik
    • 15
    • 50Postów:

    Ahaa no to jasne co do wymiany heh a korektor momentu obrotowego tez bym musial wyymienic? Bo to w sumie wiekszy cylinder jest.

    #179620
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 184Postów:

    jeżeli jest prosty i nie zniszczony to nie.Tak na ogół.
    Natomiast jeżeli zmienisz cylinder i co ważniejsze – wariator – to niestety czeka cie regulacja napędu.
    czynność żmudna, upierdliwa i czasochłonna. Do tego wymaga sensownych narzędzi (blokada wału, blokada sprzęgła lub pneumat lub patent..itd)
    Ja sam po warsztacie musiałem dojść że zamiast 6g rolek potrzebuje takich 4,5g a nawet lżejszych. Przy czym zjeżdżając z masy rolek w doł przy 5gr okazało sie że sprężyna centralna w korektorze momentu jest za mocna a z kolei jak sie zaczął wyżej kręcić nie miałem pewności czy gaźnik wyrobi z podawaniem paliwa – to jeszcze kilka dysz doszło.
    W efekcie u mnie zestaw minimum wyszedł tak (a i tak skakałem po wartościach i nie jest to max optymalnie)

    – dwie spreżyny centralne po 38zł Soft i Medium (80zł)
    – rolki testowe od 5.5 do 7g (60zł)
    – rolki motoforce 4,7g (20zł)
    – rolki precyzyjne Stage6 2x po 3szt 4.5g (34zł)
    – dysze gaźnika ze 20zł
    Ze 200zł na cześci których użyjesz raz lub nawet nie. Już odpuściłem kolejny zestaw testowych poniżej 5gr tylko kupiłem precyzyjne 4.5g i 4.7g i uznałem że na tym kończe i zostawię lepsze. No i tak do kupy z 9-10 godzin zabawy rozłożonej na kilka dni.

    #179640
    kingway80cc
    Użytkownik
    • 15
    • 50Postów:

    Bylem dzis w sklepie z czesciami i opowiedzialem problem to moze byc wina cylindra bo w sumie ma rysy i jest troche juz zjechany wal jest dobry ale kupilem nowy wariator tez nowy no i pasek powiedzieli ze powinno dziala bo cylinder musi byc gladki a nie z rysami i moze kompresji nie bylo i dlatego szarpal i tracil obroty

    #179642
    H2SO4
    Użytkownik
    • 1
    • 243Postów:

    Cylinder niekoniecznie musi być gładki i zazwyczaj nowy nigdy taki nie jest (ślady fabrycznego ukośnego honowania).
    Pierścienie natomiast mogły być już zjechane, albo i nawet zostały… źle osadzone przy montażu na tę większą pojemność.
    A może na większą dyszę główną paliwa pożałowałeś te całe 5 zeta. A może…

    Stawiasz sprzęta na nowo, więc nie będę ci tutaj przynudzał o poprawnym montażu podzespołów, bo to zawsze możesz sobie sam ogarnąć wklepując w Googlarza wpis…

    139 QMB maintenance manual

    Tutaj masz dobrze napisany artykuł (lubię sobie tutaj poczytać w archiwach takie dość sensowne rozprawki)…

    http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/

    Btw. Wombacie, ja to widzę, że ci pasek jednak nie wchodzi na sam szczyt wariatora, a jednak powinien.
    Jeżeli masz zasadzoną właściwą już dyszę w gaziorze (kręci obroty w opór i bez zzająknięcia) to pozostaje ci jeszcze… delikatna kosmetyka napędu. Rolkami wagowo w górę lub nawet i w dół. A jest z CVT troszku zabawy. Zwłaszcza po tuningu pojemnościowym. 🙂

    #179645
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 184Postów:

    to wszystko zdjęcia sprzed regulacji. Jak już jest dobrze to nie rozbierałem i nie fotografowałem.

    #179655
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 184Postów:

    kurde, w sumie to dałeś mi do myślenia.A już chciałem o tym nie myśleć 🙂 i sam sie przekonałem że jest prawie optymalnie..
    Regulowałem silnik rolkami ale na sprężynie MEDIUM, rolki traktując jak Rev Limiter- tzn im zakładałem lżejsze tym wyżej się silnik wkręcał.
    na 6g do 8000
    na 5.5 do 8700.. itd
    Plan był osiągnąć użytkowe 10500 obr. z marginesem na więcej.
    W zasadzie efekt 10500 osiągnąłem rolkami 4,5g bo lżejszych (kolejnych) naprawdę nie miałem ochoty kupować.
    Jazdy przy tym nie było żadnej bo choć silnik wył jak trzeba to w efekcie jechałem 40-50km/h z racji twardej sprężyny w sprzęgle.
    Po zmianie sprężyny na SOFT z tej samej firmy żeby zachować proporcje (bo medium motofroce jednak nie równa sie medium stage6- są blisko ale jednak inne) nie dość że sie kręci jak trzeba to i jedzie sensownie.
    Jest trochę za zimno na eksperymenty ale zacząłem się zastanawiać czy na sprężynie SOFT teraz z kolei nie zadziała efektywniej zwiększanie masy rolek… kurde..a może zjechać z 4.5g do 3,9g ? Podobno minarelli lubi lekkie rolki, i next-r też lubi lekkie rolki.
    Ostatnio złapałem się na tym że jadąc grzecznie z 50-55km/h i mając plan „szybkiego” minięcia wysepki na prawym pasie (taka co go kończy dla tych co skręcają w prawo i zaczyna dla tych co wyjeżdżają z prawej) i szybkiego powrotu na ten pas żeby ruchu nie tamować troszkę odkręciłem – mając na uwadze że jeszcze brakuje ze 100km do książkowego dystansu docierania wiec nie do oporu – .. no wiec ominąłem tą wysepkę, wróciłem na prawy, odkręciłem mocniej żeby i tych wyjeżdżających z prawej na ich pasie nie przyblokować…i zorientowałem się że wyprzedzam już trzeci samochód jadący na środkowym, lewym dla mnie pasie.
    Żeby było zabawniej całość odbywała się na podjeździe na wiadukt nad torami WKD w Al.Jerozolimskich więc całkiem nieźle pod górkę.
    Wiec w sumie jestem zadowolony z tego jak jest ale obawiam sie że mam też syndrom niedoregulowania i łatwo go podsycić… bo czyż nie mogłoby być jeszcze lepiej?
    Nie wiem jaki jest Vmax tego skutera teraz. Docieram, nie chce jeszcze sprawdzać. Czasem sobie pozwalam na 300-500m skok z mocniej odkręconym gazem. Do 75-80km/h (licznikowych – ale mi sie licznik trafił bardzo dobrze pokazujący, sprawdzałem z radarem nad drogą) rozpędza się bardzo sprawnie i jest jeszcze zapas na manetce. Ale czy ten zapas przekłada się na dalsze przyśpieszanie- to jak wiadomo: niekoniecznie.

    #179658
    H2SO4
    Użytkownik
    • 1
    • 243Postów:

    Dażyć do ideału zawsze można, ale skoro teraz jest już OK to nie ma zbytnio sensu się nad tym znowu znęcać.

    I nieco trudno jest w necie wydybać jakiś gotowy szablon odnośnie regulacji CVT w takich… z deka podkręcanych skuterach bądź quadach (marka jest tutaj już zupełnie jakby nieistotna).
    Tysiące już sromotnie poległo z taką regulacją (m.in. rolkami lub centralką) i słuch wszelki po nich zaginął. Albo zwyczajnie sobie odpuścili.
    Ja tam jestem jednak z tych co nigdy nie odpuszczają. Dla samej zasady i nadal szukam tego… Złotego Graala. Najwyżej też polegnę. 😉

    Sensownie rozpisanej wiedzy jest jednak jak na lekarstwo.

    http://www.apexatv.com/techsupport/apexclutch.pdf

    http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?8960-Variator-roller-weights-and-contra-spring-mechanics-for-dummies!-Learn-how-it-works

    #179659
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 184Postów:

    znam to wszystko. Już przećwiczyłem. Najgorsze że można sie oczytać ile wlezie a i tak trzeba pójść i poeksperymentować
    Ale na to akurat lekarstwa nie ma

    #179689
    kingway80cc
    Użytkownik
    • 15
    • 50Postów:

    Zlozylem caly silnik do kupy no i właśnie tu się zaczyna problem chcialem odpalic go ze startera nic… z kopki nic… dopiero po dodaniu gazu zalapal qle gdy poscilem gaz zgasl odpalil po ktoryms razie z gazem .. krecilem magnetem bardzo ciezko tlok chodzi w cylindrze pierścienie zalozylem jak potrzeba i posmarowalem olejem .. powie mi ktos o co tu chodzi ?

    #179690
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 184Postów:

    za ciasno coś spasowałeś

    #179691
    kingway80cc
    Użytkownik
    • 15
    • 50Postów:

    Jak wkladalem tlok do cylindra bardzo ciężko wchodzil a jak go wyciaglem to porobily mi sie ryski na cylindrze i nw czy to normalne czy zle cos 🙁

    #179692
    kingway80cc
    Użytkownik
    • 15
    • 50Postów:

    I jak poskrecalem to tak jak mówiłem ze ciezko sie przesuwal po cylindrze po zalozeniu napinacza lancuszka

    #179694
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    Witamy w świecie chińskiego badziewia-ja kiedyś zmieniałem m.in. cylinder z tłokiem i pierścieniami na nowy (nie pierwszy raz) i nawet nie odpaliłem.Męczyłem się dalej-a to gaźnik, a to coś.Co się okazało?Komplet przy próbie odpalania… zatarł się.Wsadziłem stary przytarty zestaw i zagadał.Można?Można 🙂

    #179695
    kingway80cc
    Użytkownik
    • 15
    • 50Postów:

    A pierścienie i tlok dales nowy czy ten stary?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button