Problem z odpaleniem toros fresco 50

Wyświetlanie 19 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #307322
      Derrager
      Uczestnik
      • Postów: 41

      Witam, a więc tak. Kupiłem używanego torosa fresco na początku maja. Tak wiem, używany. Ale co z tego jak przebieg to niecały 1000 km 🙂 Poza tym wyglądał, i dalej wygląda jak nowy. Od czasu jego zakupu nie miałem z nim problemu. Od jakichś 2 tygodni ciężko odpalał z zimnego silnika, ale to przecież nic nadzywczajnego. No i teraz mój toros nie odpala ani ze startera ani z kopniaka :/ Sprawdzałem świecę, i nawet dokupiłem nową. Dziś cały dzień spędziłem na pracę przy nim. Efekt to dalej nie odpalający skuter i 4 klucze w kanale xd Doszedłem do tego że ma zbyt bogatą mieszankę ( według mnie ) ponieważ po kilkukrotnym kopnięciu świeca była zalana :/ sprawdziłem iskrę i nie mam nic do zarzucenia. Nie wiem co dalej robić :/ Kilka razy mi załapał, ale zaraz się zdusił i zgasł 🙁 Proszę o pomoc! :/

    • #307323
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 740

      luzy zaworowe sprawdzone? kompresje mierzyłeś? na samostarcie próbowałeś odpalać?

    • #307329
      Derrager
      Uczestnik
      • Postów: 41

      Luzy zaworowe? Nie wiem czy to ma sens bo to praktycznie nowy skuter. Kompresję zmierzę, a z tym samostartem to pomyślę 😉

    • #307331
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 740

      nie patrz czy ma sens, nie myśl – tylko sprawdź. Tak najprościej i najszybciej.

    • #307344
      Derrager
      Uczestnik
      • Postów: 41

      Postaram się, dziękuję za odpowiedź.

    • #307823
      Derrager
      Uczestnik
      • Postów: 41

      Cześc! Chciałbym napisać o tym, co dalej stało się z moim skuterem, i mam też kilka pytań na temat chińskiej technologii 🙂 A więc tak wczoraj po godzinnym kopaniu, kręceniu rozrusznikiem odpalił. I co ciekawe działał bardzo dobrze odpalał jak to się mówi ”od kopa”, przyspieszał jak zwykle, krótko mówiąc działał. Ale jeżeli postał on godzinę, dwie, przy odpalaniu trzeba było manipulować gazem. Dziś nie odpala w ogóle :/ Według mnie wygląda to jakby „nie trzymał” on paliwa, ale to już sprawdzę. 😉 Przejdźmy do pytań.
      Po odkręceniu osłony filtra powietrza był na nim taki żółty nalot :/ Często stał on na stopce bocznej, więc stwierdziłem że paliwo z gaźnika mogło cofać się do filtra powietrza.
      (Zdjęcie filtra powietrza)
      http://scr.hu/0wa6q/xhn6s (nalot zaznaczyłem taką niebieską linią)
      Moja diagnoza była nietrafna. Do przewodu łączącego filtr powietrza z gaźnikiem dołączony jest wężyk. Po wyjęciu go wylał się żółty płyn, który także był w filtrze. Wygląda to jak połączenie benzyny z olejem.
      (Zdjęcie z kąd wychodzi wężyk, i gdzie trafia)
      Wychodzi z tąd (na moje oko z cylindra), ale nie wiem bo wszystko tam osłonięte jest plastikami.
      http://scr.hu/0wa6q/xo80e
      A trafia tu (filtr powietrza)
      http://scr.hu/0wa6q/50fu0
      Moje pytanie jest takie: czemu to służy, i co to jest?
      Proszę o odpowiedź. 🙂

    • #307828
      Rysio_Misio
      Uczestnik
      • Postów: 492

      Jest to tzw. odma (odpowietrzenie skrzyni korbowo-tłokowej) danego silnika 4T (czterosuwowego). 😉
      ^
      Opary gorącego oleju wędrują przed gaźnik celem dopalenia ich w samym cylindrze danego silnika. I już jesteś… EKO. ;*)
      *
      Olej na gąbce filtra piankowego powinien zawsze jakiś być. Papierowego to zwykło się niczym nie napylać. 😉
      >
      Jak spryskasz daną gąbkę cokolwiek olejem (np. atomizerem), to potem zawsze coś zejdzie sobie z tego na sam dół.
      I u spodu filtra powietrza jest i mokro i tłusto. ;P
      >>
      Ty masz jednak inny problem ze swoim skuterem, np. zapłon, zawory, kompresja, fukający się kranik paliwa sterowany podciśnieniem z dolotu, lewe paliwo, etc.
      *
      Tak ^w locie^ to się z tym nie da. Nadążasz jeszcze za mną? Hmm?

    • #307840
      Derrager
      Uczestnik
      • Postów: 41

      Dzięki za wytłumaczenie 😛 Przesiadłem się z chińskiego quada 110… ehh nie będę już o tym wspominać, nie szło tym przejechać więcej niż 200m :d
      Osobiście wkurwia mnie to że wszystko w tych chińskich 50 – tkach wszystko osłonięte jest tymi plastikami… no ale cóż :p A co do tych zaworów, kompresji to nawet nie chce mi się tego sprawdzać, niecałe 2000km przebiegu to nie to. Myślę że to jakaś pierdoła :p No bo jak jeszcze wczoraj mogłem jeździć nim i jeździć to nie zdaje mi się, że to coś poważnego 😉 Ja spadam do mojego chińczyka :d

    • #308270
      Derrager
      Uczestnik
      • Postów: 41

      Siema, ma ktoś może patent na urwaną świecę? Najlepiej bez wyciągania silnika. Wygląda to tak:
      http://scr.hu/0wa6q/6svlq

      Urwał się tylko sam gwint i nie chciałbym kombinować ze spawarką itd.

      czekam na odpowiedzi

    • #308271
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 740

      wykrętaki

      albo po domowemu..: https://www.youtube.com/watch?v=J1kJGVss-yw

    • #308279
      kawon72
      Użytkownik
      • Postów: 1

      Miałem ten sam przypadek i dziwnym trafem też przy 2000 km przebiegu nie chciało mi się szukać po omacku i oddałem do naprawy w serwisie okazało się że to wina pływaka wymienili przy okazji wyregulowali i wyczyścili gaźnik teraz hula jak nowy z tym że ubyło mi 170zł razem z nowym akumulatorem który ponoć wykończyłem.

    • #308382
      Derrager
      Uczestnik
      • Postów: 41

      Swiecę wykręciłem, prosta sprawa, godzina myślenia, 10 minut roboty 😉 Zrobiłem tak: spasowałem śrubę aby pasowała w średnicę gwintu świecy. Znalazłem trochę większą, więc oszifowałem gwint szlifierką. Wbiłem delikatnie i odkręciłem grzechotką ;D Proste, eleganckie, genialne.

      …..”czasami przeraża mnie mój geniusz” – Jeremy Clarkson

    • #308395
      Major93
      Uczestnik
      • Postów: 13

      Witam. Też mam problem z moim torosem. Wszystko było w porządku i nagle po przejechaniu 30 km coś się zepsuło. Problem polega na tym ze skuter odpala za pierwszym razem, ale jak dodaje gazu to zaraz gaśnie. Świeca ok, regulacja gaznika nie pomogła. Wężyki i filtry w porządku. Skuter nie ma nawet nabitych 2000 km

    • #308440
      Derrager
      Uczestnik
      • Postów: 41

      Myślę że trzeba wymienić uszczelkę krócca gaznika bo może on zasysac lewego powietrza.
      Takie pytanie dla bardziej kumatego: na jakiej zasadzie działa kranik w chińskich skuterach?

    • #308441
      Derrager
      Uczestnik
      • Postów: 41

      Myślę że trzeba wymienić uszczelkę krócca gaznika bo może on zasysac lewego powietrza.
      Takie pytanie dla bardziej kumatego: na jakiej zasadzie działa kranik w chińskich skuterach?

    • #308442
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 740

      w kraniku jest membrana/przysłona rozdzielająca wlot i wylot. Jak się zasysa powietrze to ta membrana otwiera ten przelot a jak podciśnienie znika to wraca na starą pozycje (zamyka)

    • #308446
      Berg
      Uczestnik
      • Postów: 816

      Z kranikiem może być też i inny przypadek: w czasie jazdy silnik pracuje równo i dobrze, a gdy zejdziesz do wolnych obrotów to po kilkunastu sekundach obroty zaczynają zwalniać i sam gaśnie. Kranik na wysokich obrotach się otwiera i podaje paliwo do gaźnika, a gdy staniesz np. pod światłami, kranik się zamyka, silnik opróżnia komorę pływakową w gaźniku i prrrr…… . Późniejsze odpalenie jest trudne, bo zanim silnik zaskoczy, musi sobie zassać paliwa do komory w gaźniku. U mnie tak się zachowywał; po wymianie kranika jak ręką odjął, skończyły się kłopoty.
      Możesz podać bezpośrednio paliwo wężykiem z baku do gaźnika. Jeżeli gaźnik jest sprawny to nic się nie przeleje, a przynajmniej w czasie jazdy i odpalania sprawdzisz czy problem ustąpił. Jeśli tak – kranik nowy.

    • #308710
      Major93
      Uczestnik
      • Postów: 13

      Tak z innej beczki. Gdzie jest wlew oleju przekladniowego?

    • #308711
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 740

      na obudowie przekładni. polecam youtube

    • #309290
      Derrager
      Uczestnik
      • Postów: 41

      Problem rozwiązany 🙂 Dziękuję wszystkim piszącym, a najbardziej Wombatowi, który miał rację, a pomogło ustawienie zaworów… ustawiłem wydechowy na 0.12 mm a ssący na 0.10 mm, ssący w ogóle nie miał luzu… jak już wszystko skręciłem, kopnełem raz i odpalił 🙂 Dziękuję wszystkim, którzy się udzielali 🙂 I jeszcze pytanko. Jakie są blokady w torosie fresco?

Wyświetlanie 19 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button