Problem z czujnikiem / błędem IAT Honda FES Swing 125cc, 2012r, FI

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #309467 Reply
    stonasierra
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 10
    • Postów: 14

    Cześć,

    Jakieś 2 tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka FI (9 mrugnięć) wedle Haynes Manual jest to problem z czujnikiem temperatury powietrza (IAT), który zlokalizowany jest w przepustnicy lub instalacją elektryczną. Skuter jeździ bez zmian, kontrolka pojawia się co jakieś 80-100km – gaśnie przy ponownym uruchomieniu motoru.
    Pytanie moje brzmi, czy ktoś z Was miał z tym błędem styczność w tym/podobnym modelu i jak go rozwiązaliście?
    Czy wymiana przepustnicy załatwi sprawę czy trzeba jeszcze podjechać do Hondy na usunięcie błędów z pamięci?

    Pozdrawiam,
    Marcin

    #309468 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    błędy resetuje się nawet odpinając akumulator.
    Zobacz stan kostek i połączeń bo może wstrząsy powodują brak kontaktu w kostce czujnika czy w kabelku. Wywalisz kasę na przepustnice z czujnikami a problem nie ustąpi.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #309471 Reply
    stonasierra
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 10
    • Postów: 14

    Wombat,
    Kostki już sprawdzone (główna oraz dwie, które były w zasięgu), wydają się być bez uszkodzeń, skuter przejechał 24k km, poza kurzem tam nic więcej nie „widać”, aku też odpięte – dzisiaj zrobiłem ok. 15km i póki co kontrolka się nie zaświeciła. Wiesz może jakie są objawy uszkodzonego czujnika?

    #309474 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    jeżeli świruje ale w granicach dopuszczalnych wartości (wysokość wskazań i tempo zmian) to ECU od PGM-FI po prostu nieprecyzyjnie dozuje paliwo
    a jeżeli świruje tak że komputer to wyłapuje i zapala Check Engine to wtedy komputer olewa wskazania tego czujnika i jedzie ze ^sztywnych^ zaszytych w ECU map. Na ogół wtedy lekko dla bezpieczeństwa przelewa silnik (aczkolwiek honda i tak przelewa zawsze).
    Intake Air Temperature nie powoduje błędu krytycznego. Po taki krytycznym jak błąd MAP sensora czy coś ECU przełącza się w tzw dumb mode. taki tryb aby się dowlec do serwisu. Wolno, przelane, odcina wcześniej .. itd asekuracyjnie ale aby się czołgać

    #309505 Reply
    stonasierra
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 10
    • Postów: 14

    Dziękuję za informację, póki co jest cisza a zrobiłem 80km przy maksymalnym obciążeniu – jeżdżąc również po nierównościach.

    #627843 Reply
    trepek
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 7
    • Postów: 7

    Panowie dopiero zaczynam przygode z motocyklami. Zakupilem honde s wing 125, 2011r. Od czasu do czasu zapala mi sie fi 9 razy , czyli błąd czujnika powietrza (chyba) . Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie go szukać i co robić, jak próbować czyścić ? Potrafi zapalić sie od razu , lub podczas jazdy.

    #627844 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    przeczytanie wątku od początku.

    #627847 Reply
    trepek
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 7
    • Postów: 7

    Jak napisałem dopiero zaczynam przygodę, nie znam się na mechanice i nie wiem gdzie jest przepustnica, dlatego poprosiłem o pomoc.

    #627848 Reply
    trepek
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 7
    • Postów: 7

    Te kostki które próbować czyścić również nie wiem gdzie są 🙂

    #627849 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    skoro tak ambitnie chcesz się za to brać (choć uważam że bez sensu) to ściągnij z neta service manual do tego modelu i diagnozuj wedle rozpiski

    #628163 Reply
    trepek
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 7
    • Postów: 7

    Wszystko wozebrane i wyczyszczone. Problem nie zniknął. Czy ma ktoś jakieś pomysły ? Wymienić czujnik ?

    #628164 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    a jaka jest ścieżka diagnostyczna w instrukcji napraw?

    #628166 Reply
    trepek
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 7
    • Postów: 7

    IAT sensor connection, or open wire

    #628167 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    to nie jest ścieżka diagnostyczna tylko nazwa tego błędu.
    Do każdej takiej nazwy jest napisane jest napisane jak postępować w przypadku wystąpienia – i to jest ścieżka diagnostyczna.
    A z tego co pamiętam nie wymienia się czujnika tylko przepustnice bo on jest chyba niewymienny i zabudowany w przepustnicy. Tak na 90% bo nie pamietam ale któryś czujnik oprócz TPS stanowi własnie integralną część przepustnicy i to chyba IAT własnie

    #628172 Reply
    trepek
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 7
    • Postów: 7

    Ja nie mam manual service dlatego pytam co robić

    #628174 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    ściągnąć service manual. po co go przepisywać na forum?

    #628176 Reply
    trepek
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 7
    • Postów: 7

    Problem w tym ze nie moge znalezc to s winga

    #628183 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368
Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Problem z czujnikiem / błędem IAT Honda FES Swing 125cc, 2012r, FI
Twoje informacje:




Back to top button