Problem przy starcie skutera do 15km/h

witam
ostatnio kupiłem nowy wariator WM motor (seryjny z waga rolek 6,5g) i nowy pasek (kewlarowy) do skutera z myślą ż polepszą się jego osiągi . Po załozeniu chciałem się przejechać i zauważyłem że skuter ma muła tak do ok.15km/h a później już fajnie jedzie . Moje pytanie jest takie co muszę zmienić ( rolki na mniejsze , sprężynki na sprzęgle czy może sprężynę centralną) aby skuter nie miał tego muła i pozostał z dobrym v-maxem . Aktualnie sprzęgło i sprężyny są w nim są seryjne ,

skuter to : Router 4t gy6 139qmb 50/80 ccm

pasek dobry kupiłeś?

Nie daje się kewlarowego paska do chińskiego wariatora i seryjnego korektora. Kewlarowe paski są do mocnych skuterów po tuningu z przystosowanym do takiego paska wariatorem

Skuter jest po tuningu na 80 ccm

Mimo to taki pasek stosuje się z wariatorem do tego przystosowanym

A da się choć trochę polepszyć jego start?

Tak da się, jeśli dokonasz regulacji przeniesienia napędu z silnika na koło.
A robi się to dobierając odpowiedni wariator, pasek, rolki oraz sprzęgło i jego sprężyny (główną oraz szczękowe) ale uprzednio trzeba mieć zdrowy silnik.
Najmniej kłopotów sprawia manipulowanie rolkami, bo można zakupić ich testowy zestaw i jeżdżąc na każdym z nich wybrać najbardziej odpowiednią wagę.
Im więcej nakombinujesz ze sprężynkami szczękowymi i sprężyną główną korektora momentu obrotowego, tym większy będziesz miał problem dojść z tym do ładu.
Na forum i ogólnie w świecie “tjunerów” skuterowych jest zbyt wielu kompletnych laików, którzy podają mity przekonując, że są faktami.
Typu takie rolki to takie oczekiwane skutki - nie zawsze tak jest, bo to wypadkowa 3 różnych rzeczy złożona do kupy warunkuje wynik.
Do tego bez zdrowego silnika i prawidłowej regulacji gaźnika, nasze regulacje napędu też mijają się trochę z celem i nigdy nie osiągniemy optymalnego maksimum.

Masz 4T więc Nm masz tam mało, musisz uzyskać start z około 3500-4000 obr więc czerwone sprężyny top racing na szczęki. Jakiej wagi masz teraz rolki ?