Prawko A1 czy poczekać na A2?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Prawo Jazdy Prawko A1 czy poczekać na A2?

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 9 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe baczynski baczynski 6 lata, 2 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #122732
    Zdjęcie profilowe Galaxynote2
    Galaxynote2
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Witam. W sierpniu tego roku będę miał skończone 16 lat. I tutaj moje pytanie. Opłaca się robić prawko A1 czy lepiej przeczekać do 18 i zrobić sobie prawko A2 i kupić lepszy motor z np 250 pojemności?

    #122734
    Zdjęcie profilowe pioneerq
    pioneerq
    Użytkownik
    • Postów: 262

    Ja czekam na A2 nie robie A1 bo jest nieopłacalne 😛

    Generic Xor 2t 50cc
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.
    #122740
    Zdjęcie profilowe benekpe
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Dwa lata to dużo… Kupisz jakiś fajny motorek, np. Hondę Varadero XL 125 może się okazać, że ten motorek wystarczy Ci do 24-go roku życia, potem zrobisz od razu A i przed Tobą staną do dyspozycji każde maszyny na rynku. Ja bym tak zrobił. Bo po co robić A2, by potem i tak zrobić A? Bez sensu.
    Zrób A1, a po 4 latach A.

    Keeway Hurricane – Keeway Matrix – Kymco Nexxon 80 – Honda CBF125 – Suzuki Bandit 600 – Honda Transalp 650

    http://motosilesia.com.pl/

    #122741
    Zdjęcie profilowe monek100
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Tak się tylko mówi 😀 ale na twoim miejscu robiłbym a1. Zacznij od 125 a nie od razu na 250.

    ______________________________________________________________________________________
    Komar 2352 – 1979r
    Peugeot XR6 2007r
    Simson S51 – 1988r
    #122754
    Zdjęcie profilowe DamianRysiekSr
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • Postów: 323

    Ja się już przekonałem do A1 i nie zmienię zdania, tak BTW to ta 125-tka, którą sobie upatrzyłem, starczy mi na bardzo długooooo 😉

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #122787
    Zdjęcie profilowe sebek
    sebek
    Użytkownik
    • Postów: 91

    Ja stwierdziłem, że do 18 pomęczę się już tym moim Rieju rr 50(75), a później zobaczę, czy jeszcze będzie mnie tak ciągło do motocykli, to równoległe z kategorią B będę robić sobie A(2). Z tego co wiem, jak się robi dwa na raz to koszta są mniejsze.

    Pozdrawiam.
    #122818
    Zdjęcie profilowe Galaxynote2
    Galaxynote2
    Użytkownik
    • Postów: 8

    A jak z tym prawkiem A od 20 lat jest? Musze teraz w wieku 16 lat zdać A1 czy w wieku 18 lat A2 by mieć prawko A od 20 lat?

    #123199
    Zdjęcie profilowe Nomad
    Nomad
    Użytkownik
    • Postów: 98

    Galaxynote2 napisał:

    A jak z tym prawkiem A od 20 lat jest? Musze teraz w wieku 16 lat zdać A1 czy w wieku 18 lat A2 by mieć prawko A od 20 lat?

    Jak będziesz miał 18 to zrobisz A2, poczekasz 2 lata i będziesz mógł pełne A robić.

    ______________________________________________
    Pamiętaj synu!
    Pierwszeństwo ma ten, kto ma AutoCasco! ^_^
    #128267
    Zdjęcie profilowe benekpe
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Statystyki zdawalności na motocykl są przerażające. Na grupę kilkunastu zdających, zdaje jedna osoba…albo nikt!!!
    Każdy następny egzamin, to niemała kasa. W Katowicach i Rybniku na A2 zdaje się na ciężkim 100-konnym Suzuki Gladiusie 650, z narowistym silnikiem w układzie V… przesrane.

    Keeway Hurricane – Keeway Matrix – Kymco Nexxon 80 – Honda CBF125 – Suzuki Bandit 600 – Honda Transalp 650

    http://motosilesia.com.pl/

    #130540
    Zdjęcie profilowe JacKO
    JacKO
    Użytkownik
    • Postów: 26

    @ benekpe

    Proszę nie mitologizuj

    Akurat Gladius jest 72 konnym moto z przyjemną, liniowo oddawaną mocą. Ja wiem, ze strach ma wielkie oczy, ale dramatu nie ma.

    Nie zdaja Ci, co robili kurs na 250 i nie zalapali się na egzamin przed zimą. Chcieli zaoszczedzic na dodatkowych jazdach i poszli na betona na egzamin. Efekty widać w statystykach jak piszesz.

    Swiadomi użytkownicy motocykla, przykladajacy się do nauki i umiejetnosci opanowania moto dają sobie bez problemu rade.
    Jasne, że nie przychodzi to tak łatwo jak na 250, ale tak czy inaczej więcej po takim kursie wyniesiesz i prościej ci będzie się zaadoptować do ruchu drogowego na pierwszym dorosłym sprzęcie.

    Osobiscie nie znam nikogo (poza moja zona), kto by wsiadł na cos mniejszego niż 599 cm po kursie i egzaminie na 250 cm. Teraz po kursie i egzaminie będą mieli więcej wiedzy i dobiorą srzet do własnych potrzeb i możliwości.
    Zreszta zaczyna się tak chyba dziac, boz raportu dealow za pierwszy wiosenny kwartal wynika, ze wkoncu ruszyla sprzedaż motocykli w pojemnościach 250 – 300 ccm – które to prawie wogole w poprzednich latach nie chciały schodzić. Tak wiec chyba te zmiany miały jakiś sens.

    po kuchennych rewolucjach => z białej kawy wyrosła czerwona bejca 😀
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie