Pompowanie powietrza do opon.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Pompowanie powietrza do opon.

Ten temat zawiera 2 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe damgad damgad 8 lata, 2 miesiące temu.

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #30897
    Zdjęcie profilowe a123659
    a123659
    Użytkownik
    • Postów: 2 527

    Mam pytanko, ponieważ ostatnio mierzyłem powietrze i okazało się, że z tyłu mam 1,6, a z przodu 0,9 😯 Skala na dole napisana na mierniku to: lb./sq.in kg/cm2(cm kwadratowe)!!! Sprawdziłem ile mi pisze w książce obsługi(po angielsku, ale się doczytałem :D) Z tyłu powinno być 220hPa(z fizyki hekto Paskali) a z przodu 200hPa. Jaki jest przelicznik z tych hPa na lb./sq.in kg/cm2 i ile dopompować?

    o
    #30898
    Zdjęcie profilowe a123659
    a123659
    Użytkownik
    • Postów: 2 527

    Aha, sorry już nalazłem 220kPa=2.2499kg/cm2, a 200hPa=2.0453kg/cm2. Jakby ktoś potrzebował przeliczyć to proszę: http://www.microsolvtech.com/calculators_pres.asp#pres 😛 :mrgreen: Napompuje tyle. Chyba, że trochę zapasu zrobić i trochę więcej napompować?

    o
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #30900
    Zdjęcie profilowe damgad
    damgad
    Użytkownik
    • Postów: 149

    Więcej należy pompować przy większym obciążeniu skutera np jeździe w 2 osoby. Przy mniejszym ciśnieniu na plus – szybsze nagrzanie się opon, lepsza trakcja dzięki większej powierzchni stycznej z asfaltem. Minus – szybsze zużywanie się gum.

    Tyle teoria a w praktyce to sam sprawdź jakie ciśnienie pasuje do Twojego stylu jazdy. Napompuj zalecaną przez producenta dawkę a następnie spróbuj przejechać się z trochę niższym lub wyższym ciśnieniem. Przede wszystkim sprawdź jak skuter zachowuje się przy hamowaniu oraz w zakrętach.

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie