Romet Retro - nie odpala

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #11306 Reply
    Shha
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    Jestem posiadaczka skutera romet retro. Nie moge go odpalic i nawet dojechac do mechanika. Wydaje mi sie ze to moze byc cos z podawaniem paliwa ale tak naprawde to sie nie znam. Szczytem moich zdolnosci bylo wyczyszczenie filtra powietrza na wszelki wypadek 😉 Paliwo jest, akumulator OK. Moze ktos z Was moglby mi pomoc? ewentualnie polecic jakiegos mechanika z dojazdem 🙂 mieszkam w Warszawie na Saskiej Kepie. Bede bardzo wdzieczna bo az mnie sciska jak mijaja mnie na skuterach kiedy jade tramwajem 😥

    #11308 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Kurcze, jakbym nie był chory to podjechałbym, co dwie głowy to nie jedna. Opisz dokładniej: czy normalnie rozrusznik kręci? czy nóżka boczna złożona? przewody paliwowe się nie zapowietrzyły? dodajesz gazu podczas rozruchu? coś ostatnio działo się szczególnego?

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #11311 Reply
    Shha
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    rozrusznik normalnie kręci, reakcja skuta się nie zmienia bez względu na to czy ma nóżkę złożoną czy nie (próbowałam w obu opcjach), nie wiem jak sprawdzić te przewody, ze świecą wszystko OK. Zaczęło się od tego że zgasł mi na moście poniatowskiego 🙂 ale odpaliłam go ponownie i grzecznie pojechał, na drugi dzień zgasł prawie w tym samym miejscu i musiałam go dopchać do domu (każdy facet którego mijałam mówił: pewnie paliwa pani nie ma :D). Wydaje mi się że w obu przypadkach gaśnięcia mógł być dłuższy kawałek na najwyższych obrotach i w pewnym momencie jakby zabrakło mu pary…

    #11313 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    O kurde to poważniejsza sprawa. A tak z ciekawości, wiesz, gdzie jest filtr paliwa? Może się zatkał? Warto by to było sprawdzić.
    PS. wiesz jak sprawdzić czy jest iskra zapodawana?

    #11315 Reply
    Shha
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    nie wiem gdzie mam filtr 😳 ale iskrę chyba potrafię sprawdzić.
    Zdrowiej szybko please 😉

    #11317 Reply
    Shha
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    znajomy mnie straszy że cewka mogła się przepalić – ale o tym to już w ogóle nie mam zielonego pojęcia 😳

    #11318 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Filtr paliwa: trzeba się położyć pod skuterem i po jego stronie, niemal centralnie pod siedzeniem powinno być coś takiego:

    #11320 Reply
    Shha
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    mam to jakoś wyjąć i wyczyścic?

    #11325 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Nie, wyczyścić się tego nie da. To wisi na dwóch takich drucianych zatrzaskach. Zdejmij z obu stron je. Wyciągnij filtr i sprawdź czy jest drożny.
    PS. Jeszcze jedno – czy masa jest przypięta do ramy skutera? Masa to taki kabelek. Czasami zdarza się, że w miejscu styku zaśniedzieje i nie ma iskry. Sprawdź to. Masa znajdować się powinna nad tłumikiem. Tabelek zakończony blaszką, a to wszystko przykręcone śrubką do ramy.

    #11326 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Aaaa teraz mi się przypomniało: Czy przypadkiem przy gaźniku ktoś nie gmerał? Może go zalewa. Nie czujesz paliwa? Inna ewentualność to jeszcze zanieczyszczony gaźnik:)

    #11327 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Ja jakbym miał sprawny skuter to bym podjechał, ale jeszcze nie działa jak trzeba więc też nie mogę 😐 Na początek to iskrę trzeba sprawdzić, wyczyścić filtr powietrza i ten paliwa ogarnąć chociaż :mrgreen: Niech jakiś znajomy (mąż??? nie wiem ile masz lat) Ci pomoże, na mnie nie licz, bo pewnie jutro dopiero albo w niedziele zrobię skut, a od poniedziałku ojciec będzie latał 😀

    #11328 Reply
    Shha
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    OK jutro rano pójdę to wszystko posprawdzać 🙂 i dam Ci znać 🙂 A i jeszcze jedno, jak grzebałam w środku pod kanapą to widziałam taką przezroczystą wąską dość rurkę gumową która wisiała luzem z jednej strony a w drugą stronę szła w kierunku baku. Czy to jakieś odpowietrzenie? tak powinno być?

    #11332 Reply
    Shha
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    czasem trochę czuję paliwo przed startem 😯 bosz gaźnik? nie no z tym to już chyba nie dam sobie rady… Faceta na podorędziu nie posiadam wiec liczę na Was chłopaki 😉

    #11335 Reply
    WODZU
    Użytkownik
    • 71
    • Postów: 1 133
    • Postów: 1 204

    Shha napisał:

    OK jutro rano pójdę to wszystko posprawdzać 🙂 i dam Ci znać 🙂 A i jeszcze jedno, jak grzebałam w środku pod kanapą to widziałam taką przezroczystą wąską dość rurkę gumową która wisiała luzem z jednej strony a w drugą stronę szła w kierunku baku. Czy to jakieś odpowietrzenie? tak powinno być?

    Witam.

    Jak dasz radę to zerknij na pompkę paliwa. Jest coś takiego jak przelew paliwa 🙂 Chodzi mi o 2T. Nadmiar paliwa wraca do baku 🙂 Może się mylę ale u mnie coś takiego jest co ostatnio właśnie się odczepiło i zużyłem 5l paliwa na dystansie 2 km:)

    #11337 Reply
    Shha
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    u mnie nie zmienił swojej normy czyli 2-3l na 100km, poszukam ale nie obiecuję że znajdę 😉 jeżdżę dopiero od marca i pierwszy raz mam awarię 😕

    #11348 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Romet Retro z tego co wiem to 4T, a z baku przezroczysta rurka to chyba podciśnienie idzie, u mnie jest do oczyszczacza spalin podłączona na rozgałęzieniu, a w drugą stronę do gaźnika :mrgreen: Kurczę podbił bym do Ciebie, ale mój rzęch jeszcze nie działa, może porób foty 😀 Bo tych rurek sporo jest, aczkolwiek silnik dość znam i może coś wymyślę Btw., mogę wiedzieć ile masz lat??? Kobiet się nie pyta, no ale chyba możesz zrobić wyjątek :mrgreen:

    #11351 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307

    Wszystko to co chłopaki napisali może być powodem tych problemów Twojego skutera.Jednak po Twoiej ostatniej wypowiedzi przychylił bym się do podejrzeń tego znajomego.Cewka się może nie przepaliła ale może się przegrzewać.Wtedy mamy koniec jazdy.Jednak trudno rozwiązać każdy problem tylko z opisu.

    #11354 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307

    Vezyr napisał:

    Romet Retro z tego co wiem to 4T, a z baku przezroczysta rurka to chyba podciśnienie idzie, u mnie jest do oczyszczacza spalin podłączona na rozgałęzieniu, a w drugą stronę do gaźnika :mrgreen: Kurczę podbił bym do Ciebie, ale mój rzęch jeszcze nie działa, może porób foty 😀 Bo tych rurek sporo jest, aczkolwiek silnik dość znam i może coś wymyślę Btw., mogę wiedzieć ile masz lat??? Kobiet się nie pyta, no ale chyba możesz zrobić wyjątek :mrgreen:

    Vezyr – jeśli będziesz wiedział, że ta pani ma tyle lat ile Ty chcesz, to Ty pojedziesz tam rowerem.Ale ja wiem że masz na tyle kondycji.

    #11356 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Na Saską Kępę mam jakieś 20 kilosów- godzina rowerem, jeździłem dalej 😀 Nie no wiem że to tak zabrzmiało, aczkolwiek pisząc tamtego posta o tym nie myślałem 😈 A rower mi nie działa, więc nie ma opcji 8)

    #11363 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307

    20 kilosów to byś śmignął rowerkiem(dla Ciebie to luzik). Na wesoło też trzeba coś napisać(to był żarcik).

    #11364 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Wiem wiem że żarcik 😀 aczkolwiek dla autorki tematu nie jest za wesoło kiedy skuter nie działa 😀 Nie no może da foty, jak prosiłem to się coś wymyśli, a jak zadziała mój to może skoczę 😀 Trzeba sobie pomagać :mrgreen:

    #11385 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Ja mogę jutro podjechać,proszę o kontakt na mój nr podany w profilu

    #11390 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    HugoBoss napisał:

    Ja mogę jutro podjechać,proszę o kontakt na mój nr podany w profilu

    Cieszę się Hugo, że pomożesz naszej koleżance z bandy;)

    #11391 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Jesli sie odezwie

    #11402 Reply
    Shha
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    odezwie się odezwie 😀 Widzę że tu jakieś poruszenie sprowokowałam 😉 Żeby zaspokoić ciekawość co poniektórych ogłaszam że mam 26 lat 😀 i jestem wdzięczna za uwagę każdego z Was 🙂

    #11448 Reply
    Shha
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    No i URATOWANA! 😀 HugoBoss i Spółka 😉 uratowali mi tyłek 🙂 prawie półtorej godziny dłubania i silnik ożył.

    DZIĘKI DZIĘKI DZIĘKI !!!!!!! 😀

    #11449 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Cieszę się!
    Co się stało?

    PS. Hugo wielki jesteś!

    #11450 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Nie ma za co. ja tylko pomagalem i zapewnilem logistyke,a glowny mechanik to Jola.

    #11451 Reply
    Shha
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    Tak, Jola z poświęceniem dała z siebie wszystko 🙂 Oboje Jesteście boscy 🙂

    #11452 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Brawo, a co było konkretnie zepsute 😀 ???

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Romet Retro - nie odpala
Twoje informacje:




Back to top button