Plyny eksploatacyjne podstawy-Inca Spartan 2t

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Plyny eksploatacyjne podstawy-Inca Spartan 2t

Ten temat zawiera 38 odpowiedzi, ma 10 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe HugoBoss HugoBoss 9 lata temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 39 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #24505
    Zdjęcie profilowe SYlukasz
    SYlukasz
    Użytkownik
    • Postów: 29

    Witam wszystkich.
    Jestem poczatkujacym uzytkownikiem forum i w zwiazku z tym prosze o wyrozumiałosc 🙄
    Postanowiłem odciazyc swoj samochod i zakupic skuter-co z reszta zawsze bylo mojim marzeniem. Wybor padl na ince spartan 🙂 ze względu na wysoka jakość i niska cene.

    Chciałem zapytac jakie plyny eksploatacyjne musze wziasc pod uwage przy starcie? i co ewentualnie zasugierowac sprzedawcy który pewnie będzie chciał objechac przy przygotowaniu skuterka dla mnie do odbioru.Jaki olej mineralny,syntetyczny i jaka klasa.
    Jakie jeszcze plyny znajduja sie w takiej konstrukcji?

    Wstepnie na moje pytanie sprzedawca oznajmił mi ze oleju w silniku sie niewymiania? tylko w przekładni? hmm

    Zalezy mi aby od poczatku odpowiedni zadbac o silnik dlatego z gory dziekuje za pomoc.

    łukasz

    #24507
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Do mieszanki wystarczy olej półsyntetyczny. Do przekładni samochodowy Hipol 80W90 lub lepszy półsyntetyczny Hipol 75W90

     
    Czytaj
    REKLAMA

    ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

    Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.
    #24510
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Jest to 2T – dwusuw i on nie ma miski olejowej jak w samochodzie dlatego nie wymienia się oleju tylko co jakiś czas się dolewa nowego bo w 2T olej spala się z paliwem. Sam nie używam 2T ale słyszałem że dobrze jest dolać do paliwa trochę oleju przy dotarciu. Ale na ten temat niech wypowie się ktoś kto sam używa 2T lub wie jak to jest dokładnie. Pietro do przekładni nadaje się taki Hipol jak do piły spalinowej ?

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #24514
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Nie, w pile masz inny olej, do smarowania łańcucha.

    #24529
    Zdjęcie profilowe SYlukasz
    SYlukasz
    Użytkownik
    • Postów: 29

    Hmm piszac o mieszance masz na mysli dolewanie oleju do paliwa? kiedys miałem jawke i tak sie robiło, z tego co pamietam to koleś w splepie tez mi tak mowił.Do 4t podobno sie juz nie dodaje.

    Co do przekładni to macie na mysli skrzynie biegow? troche tego nie jarze bo tak-w samochodzie mamy olej silnikowy (ja mam mineralny elf sport 15w40) i olej w skrzyni biegow ktorego sie z regoły wcale niezmienia.

    czyli w skuterku 2t
    -olej z przekładni=skrzyni biegów-olej ktorego sie niewymienia tylko w miare potrzeby uzupełnia i
    – olej ktory dodajemy do paliwa=olej jak w samochodzie silnikowy?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    -10% na wszystko. Dostawa w 24h bez wychodzenia z domu

    Ponad 30 000 części w Sklep Jednoślad.pl z rabatem 10% przy użyciu kodu K8GI6-Q1DVC-4OJH3. Darmowa dostawa od 290 złotych i ekspresowa realizacja z bezpłatnym zwrotem.
    #24530
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Wszystko pomieszałeś.. Twój skuter wytwarza mieszankę automatycznie, wlewasz tylko olej do zbiorniczka. Olej musi być specjalny do silników 2T z dozownikiem, czyli nie taki jak lało się do Jawki (nie Lux).
    W przekładni skutera olej zmienia się co 4tyś km.(to nie jest skrzynia biegów, tylko przekładnia, która przekazuje napęd ze sprzęgła odśrodkowego, na tylne koło, za pośrednictwem kół zębatych, pracujących w oleju).

    #24535
    Zdjęcie profilowe KrzysiekP
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • Postów: 2 166

    Pietro dobrze mówi. ja sam dosiadam 2t teraz i widze i zalety i wady. na razie jedne i drugie swie wyrównują

    KrzysiekP
    Forum Śląskiej Grupy Motorowerowej – http://www.lonelywolves.cba.pl

    Moje Gadu-Gadu
    [/img]http://www.motostat.pl/user_images/23496/icon3.png[/img]
    http://www.ermail.pl/klik/Vn9UZGEN

    #24548
    Zdjęcie profilowe SYlukasz
    SYlukasz
    Użytkownik
    • Postów: 29

    Ok dzieki teraz rozumiem,czyli silnik sam pobiera sobie olej do paliwa ktory wczesniej umieszcza sie w jakims zbiorniku do tego przeznaczonym.
    Hmm troche sie zmieniło od czasu kiedy miałem swoj ostatni motorower.
    Swoja droga jak oceniasz te rozwiazanie pod wzgledem niezawodnosci? na ile srednio km wystarcza takie uzupelnienie i jakie jest ryzyko oraz skutek zapomnienia o dolaniu oleju.
    Chciałem tez zapytac jaki najlepiej zapodac taki olej(do paliwa) a jaki do przekładni?

    #24549
    Zdjęcie profilowe KrzysiekP
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • Postów: 2 166

    SYlukasz rozwiązanie takie jest bardzo dobre. o oleju sienie zapomina bo śa kontrolki jego pozomiu. W moim sqcie jest zbiorniczek pod kanapą, ma pojemność około 1 litra. Przeznaczone do 2t. to nowy sqt?

    KrzysiekP
    Forum Śląskiej Grupy Motorowerowej – http://www.lonelywolves.cba.pl

    Moje Gadu-Gadu
    [/img]http://www.motostat.pl/user_images/23496/icon3.png[/img]
    http://www.ermail.pl/klik/Vn9UZGEN

    #24552
    Zdjęcie profilowe SYlukasz
    SYlukasz
    Użytkownik
    • Postów: 29

    aha własnie widziałem ze jest na cyferblacie kontrolka z oleju ale nie wiedziałem ze tak to działa. Tak skuterek biore nowy z rocznika 2009 cena 2400 zł …co o tym sadzisz? da sie na takim sprzecie pojechac w 2osoby?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 39 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie