Plastiki Baotian thunder z innego skutera I Słabe osiągi

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Plastiki Baotian thunder z innego skutera I Słabe osiągi

Ten temat zawiera 11 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  pawelek1991 6 lata, 12 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #121676

    pawelek1991
    Użytkownik
    • Postów: 124

    Witam. Otóż kupiłem skuter firmy Baotian. Model to Thunder Lite 50 4t. Chciał bym zmienić troszkę wygląd tego skutera ponieważ nie podoba mi się że światła drogowe są w kierownicy. Skuter kupiłem za małą kwotę więc mogę w niego włożyć troszkę pieniędzy. Otóż chciał bym aby lampy miał na dole czy jest możliwe przełożenie plastików z innego modelu? Z jakiego będą pasować? Jest to chiński skuter typowy z marketu.

    Nie chciałem pisać kolejnego tematu więc napiszę tutaj.
    Otóż skuter ma słabe osiągi. Na prostej drodze v-max jest to 45 lecz przy zakręconym dopływie paliwa na max (śruba w gaźniku maksymalnie w prawo i na iglicy maksymalnie na samej górze) Po minimalnym odkręceniu paliwa bądź przepięciu podkładki na iglicy skuter dławi się po minimalnym odkręceniu manetki i jego prędkość maksymalna to 20-30km/h. W skuterze były już ściągnięte blokady i kupiłem go już w takim stanie nic przy nim nie grzebałem. Przy rozpędzaniu przy około 25 do 40km/h pojawiają się trzaski w pokrywie tam gdzie jest zamontowane sprzęgło i wariator po osiągnięciu 45 trzaskanie przestaje. Dodam że ktoś założył stożkowy filtr powietrza i jak na razie nie mam możliwości kupna oryginalnej obudowy filtra powietrza. Nie znam się dobrze na mechanice dlatego piszę do znawców. Proszę mnie tu od razu nie pojeżdżać ponieważ może ktoś po tym co opisałem jest w stanie rozwiązać mój problem. Spalanie skutera to około 5-7l/100 czytałem że skuter fabryczny powinien nie przekraczać 3l.

    I jeszcze kolejna rzecz. Otóż chciał bym zwiększyć pojemność silnika z 50 na 72 i co musiał bym kupić. Wiem z doświadczenia w romecie ogarze 205 trzeba było kupić tłok cylinder i głowice wraz z kompletem uszczelek, czy w skuterze 4t jest tak samo?

    Z góry przepraszam za nieład w moim temacie i za wszystkie błędy ortograficzne.

    #121701
    Zdjęcie profilowe ziom_sony
    ziom_sony
    Użytkownik
    • Postów: 250

    Jest na necie taki temat gdzieś krok po kroku jak tuningować skutery 4T ( poradnik ale nie w formie wideo jakich pełno).

    Światło najlepiej byłoby (moim zdaniem) wyciąć dziurę na nowe tam gdzie chcesz kupić klosz (były takie fajne cos jak w aerox) a ten górny gdzie masz halogen kupić plastik od inngo skutera ale od jakiego to już ci nie powiem.

    Sprawdź ten filtr powietrza, jeśli słabej jakości to kup stożek ale gąbkowy, a jeśli będziesz śmigał gdzieś po piaszczystych drogach to najlepiej zwykły filtr z puszką. Te problemy odnośnie mocy mogą być przez ten filtr stożkowy lub przez gaźnik.

    Sprawdź stan świecy, czy jest mokra czy sucha.

    Zapraszam do galerii moich fotek !
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

    Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.
    #121712

    pawelek1991
    Użytkownik
    • Postów: 124

    jeżdżę tylko po ulicy nie szaleje na skuterze gdzieś po drogach leśnych:D Myślałem jeszcze aby włożyć gąbke do tego filtra stożkowego czy to chociaż troszkę poprawi jego jakość?

    #121723
    Zdjęcie profilowe degename
    degename
    Użytkownik
    • Postów: 990

    Możliwe że owinięcie tego filtra w jakiś materiał poprawi jego pracę ale w sumie dolot będzie bardzo krótki i silnik będzie tracił moc na ciągłe zasysanie powietrza. W 4T i gaźniku z membraną sam dolot jest niezwykle ważny. Krótki i szeroki dolot poprawia wysokie obroty (potrafi zassać więcej benzyny) ale dół i środek obrotów będą dużo słabsze (testowałem to sam).

    Strzelanie przed rozpędzeniem się do prędkości maksymalnej – miałem to gdy napęd mi padał, ogólnie problem z korektorem momentu obrotowego, łatwo sprawdzić czy jest zepsuty.

    Ogólnie będę trzymał za Ciebie kciuki, szukaj usterek i ucz się je eliminować, w końcu nabierzesz wprawy w naprawie swojego sprzętu.

    #121785

    pawelek1991
    Użytkownik
    • Postów: 124

    Jak na razie mam remont w domu i próbuję dłubać samemu jak tylko mam czas. Teraz już za późno i niestety nie rozbiorę już sprzęgła ale jutro się z tym pobawie. Co do obrotów skuter nie wchodzi na wysokie obroty podczas jazdy jedzie na średnich nawet z górki jak próbuję sie rozpędzić to nie wchodzi na wysokie cały czas go coś hamuje do 50km/h, raz tylko rozpędziłem się nim z górki do 67km/h ale to był tylko ten jeden raz. Jak ustawie go na stopce centralnej i podkręce manetką to wchodzi na obroty po czym słychać lekki spadek i za chwilę rozpędza się na bardzo wysokie obroty aż zaczyna nim trząść i jeździ na stopce na boki:D Podczas jazdy nie ma opcji wkręcić go aż tak wysoko. Kupił bym kompletne sprzęgło wariator wraz z rolkami i nowy tłok wraz z cylindrem tylko nie chce wpakowywać na darmo kasy jeśli okaże się że te części są sprawne. Za sam przegląd skutera zaś serwisy biorą 100-150zł więc za te pieniądze mógł bym już coś kupić:D A jeszcze co do dolotu to myślałem aby na stożek nasadzić rurkę dobrze ją uszczelnić aby łapał powietrze dopiero z tyłu gdzieś pod tylną lampą i w środek tej rurki umieścić kawałek gąbki to też ochroni silnik przed dostawaniem się piasku a z tyłu dobrze będzie dochodziło do silnika chłodne powietrze.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #121819

    pawelek1991
    Użytkownik
    • Postów: 124

    Owinięcie filtra szmatką bardzo cienką jeszcze pogorszyło osiągi. ;/ Przejechałem się kawałek i jechał max 20. Odkręciłem mu dawke paliwa o pół obrotu to nawet nie chciał odpalić. Zdjąłem szmatke zakręciłem tak jak było ale teraz to strasznie go muli jedzie kawałek i za chwile dławi się i znów jedzie normalnie.

    #121866
    Zdjęcie profilowe ziom_sony
    ziom_sony
    Użytkownik
    • Postów: 250

    Zmiana na gąbkę ci pomoże, lepsze to niż jakiś inny materiał w stożku.

    Pozatym może to być wina rolek tak jak podejrzewasz.

    Zapraszam do galerii moich fotek !
    #121963

    pawelek1991
    Użytkownik
    • Postów: 124

    Dziś miałem chwilke czasu więc zabrałem się za rozkręcenie sprzęgła i wariatora. Z racji tego że robiłem to pierwszy raz sprawiło mi to troszkę trudność ale jakoś sobie poradziłem:D Najpierw ściągłem pokrywę i od razu rozczarowanie. Pasek tak spękany jak by nie był wymieniany z 10lat. Ledwo się trzyma ale cóż rozkręcam dalej. Najpierw poszedł wariator, Ten talerz z ząbkami (nie wiem jak to się nazywa) lekko wygięty. Wyjąłem to i ściągłem pasek. Następny talerz starty jak… wyjąłem i znów rozczarowanie. Brak 2 plastików od tego talerza co dociska rolki, z 6 rolek 3 są inne a 3 inne (inny wygląd i waga).
    Następnie zajołem się sprzęgłem. Koszyk sprzęgła aż fioletowy od przepalenia ( w karterze znajdował się jakiś czujnik z uciętym kabelkiem który ocierał o koszyk sprzęgła. Starte sprzęgło w środku.

    Mam nadzieje że po kupnie nowego wariatora i sprzęgła skuterek będzie jeździł normalnie.

    Jakie rolki polecacie do seryjnego 50cc? I czy będą potem pasować do 72cc? Bo w przyszłości mam zamiar zmienić na 72 pojemności.

    #122003
    Zdjęcie profilowe degename
    degename
    Użytkownik
    • Postów: 990

    Może od razu sprawdź korektor momentu obrotowego czy dobrze prowadzi talerze, ja u siebie musiałem to wymienić po 5k km, jak ściągniesz dzwon sprzęgła to będziesz wiedzieć co się dzieje.

    #122092

    pawelek1991
    Użytkownik
    • Postów: 124

    Sprzęgło jest przepalone całe. Lekko wykrzywione tak jak by ktoś już kombinował przy tym i okładzin prawie brak. Muszę wymienić całość w komplecie.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie