Piaggio Liberty 50 2t Gaśnie po jeździe na pełnym gazie

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Piaggio Liberty 50 2t Gaśnie po jeździe na pełnym gazie

Ten temat zawiera 11 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 2 tygodnie, 1 dni temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #693844 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe adrodax
    adrodax
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam
    Mam nastepujący problem z skuterem Piaggio Liberty 50 2t. Podczas jazdy na prostej drodze odkręcam gaz do końca i po przejechaniu około 100m przestaje reagować na gaz jakby odcinało paliwo, po 10-20 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpala i jedzie normalnie (o ile nie trzymamy gazu do końca). Problem pojawia się zawsze, zaraz po odpaleniu jak i na rozgrzanym silniku. Silnik pracuje bardzo dobrze.
    Co już zostało zrobione w celu eliminacji tej wady:
    -Gaźnik wyciągnięty, był czysty ale profilaktycznie wyczyszczony w myjce ultradźwiękowej,
    -sprawdzone ssanie, działa poprawnie,
    -podciśnienie na jałowych obrotach -0.2 bar po maksymalnym odkręceniu manetki gazu około 0,1 bar może minimalnie mniej,
    -Nowy cylinder z tłokiem i głowica 70ccm
    -Uszczelniacze wału wyglądają w porządku i były zmieniane jakiś czas temu,
    -króciec i membrana w bardzo dobrym stanie, szczelne
    -świeca zmieniona
    -zbiornik wyczyszczony
    -Kranik zmieniony

    Już kończą mi sie pomysły 😀

    #693871 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 465

    jaki gaźnik i jaka dysza?
    możesz też miec problem z napełnianiem gaźnika (wysokośc pływaka ew. napowietrzanie zbiornika)

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #693879 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe adrodax
    adrodax
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Gaznik weber średnicy nie pamietam, ale taki jak fabrykę opuścił, dysze również (główna 65). Iglica nie ma śladów zuzycia, paliwo swobodnie przepływa, pływak cały plastikowy bez możliwości regulacji.

    #693881 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 465

    czyli masz gar 70 cm i zostawiłes seryjny gaźnik i seryjną dysze?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #693919 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe adrodax
    adrodax
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Tak, ale na seryjnym cylindrze było dokładnie tak samo. Po za tym motocykl od startu ciągnie dobrze, świeca ma idealny kolor.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #693927 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 694

    Po pierwsze to obowiązkowo zmiana dyszy na większą bo długo na tej 70 ccm nie pojeździsz. Według mnie masz założony tandetny zestaw i zwyczajnie puchnie Ci tłok. To że działo Ci się to samo na 50 ccm nie ma znaczenia. Ostatnio zmieniałem silnik w skuterku i była tam oryginalna 50… co się okazało w silniku tłok puchł (przestał po zmianie wydechu) Do tego wszystkiego dochodzi to czy montaż został prawidłowo przeprowadzony. Nie winiłbym tu gaźnika jako takiego a tak jak Wombat wspomina, do sprawdzenia zawór iglicowy (być może się zacina) Czy gaźnik jest ustawiony prosto czy jest przekręcony. Do tego jest typowy dla za małej dyszy objaw gaśnięcia silnika (skuter zaczyna buczeć na wysokich obrotach i gaśnie tracąc moc) Zacznij od zmiany dyszy na większą i wywalenia zwężki w filtrze powietrza jeżeli takową posiadasz.

    Nie pomagam na priv 😉
    #693930 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe adrodax
    adrodax
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Dziekuje za odpowiedzi.
    Zestaw założony prawidłowo. Zawór iglicowy sprawdzany działa w 100% dobrze. Gaźnik ustawiony prosto (jest nawet bolec ustalający jego pozycje) .
    Skuter wkręca się na obroty maksymalne i nie ma żadnego problemu w jeździe. Na postoju można również odkręcić gaz do końca i przez około 30s. trzyma maksymalne obroty i następnie jest objaw jakby wyłączenia stacyjki, po 10-20s kręcenia rozrusznikiem lub kilku kopnięciach odpala normalnie. Zakładam, że czas puchnięcia tłoka jakoś by się zmienił po wymianie cylindra z tłokiem, spotkałem się też z takim problemem w yz125 i wyglądało to nieco inaczej.
    W każdym razie spróbuję z większą dyszą.
    Pozdrawiam

    #693944 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 465

    tyle że jak już masz przegrzany zestaw i tłok z tendencją do puchnięcia (zmiany wewnątrz materiału już zaszły) to wymiana dyszy może dużo nie pomóc

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #693950 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe adrodax
    adrodax
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Update.
    Oczywiście znam zasadę puchnięcia tłoka, ale według mojego doświadczenia tłok który puchnie wymaga nieco dłuższej przerwy niż 10s. Po za tym na zestawie 50 występowały te same objawy, a nie było widać śladów zatarcia, jedynie prawidłowe zuzycie.
    Gaźnik 17,5, dysze 65 / 34
    Zmiana dyszy nic nie pomogła, wstawiłem 70 zamiast 65 i zyskałem jedynie bardziej czarną świecę, na 65 była prawidłowego koloru.
    Sprężanie 10,5 bar na ciepłym silniku, na oryginalnym cylindrze 50 było poniżej 7 bar co skłoniło mnie po części do jego wymiany.
    Zrobiłem test w postaci odkręcenia gazu na max i oczywiście po 30s na pełnym gazie motocykl „zdechł” w tym samym momencie odłączyłem dopływ paliwa i przystąpiłem do demontażu gaźnika. po odkręceniu komory pływakowej było tylko trochę paliwa na dnie, czyli już mamy prawdopodobną przyczynę – Brak paliwa.
    Oczywiście w zbiorniku jest paliwo. Ponownie sprawdziłem iglicę, chodzi idealnie, nie zacina się, pływak chodzi bez oporu, dokładnie sprawdziłem czy nie wadzi o komorę pływakową czy się nie zacina. Paliwo podłączone do gaźnika bez komory pływakowej przepływa sprawnie i z odpowiednią ilością jak na tak mały zawór iglicowy.
    Mimo tego, że skuter zachowywał się podobnie na zewnętrznym źródle paliwa to zakupię nowy kranik oraz profilaktycznie zaworek iglicowy.
    Pozdrawiam i będę informował jeśli nastąpi rozwiązanie problemu.

    #693951 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 465

    napowietrzanie zbiornika paliwa (drożna „dziurka” w korku).

    zrób ten sam eksperyment ze zdjętym korkiem wlewu paliwa

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)
Odpowiedz do: Piaggio Liberty 50 2t Gaśnie po jeździe na pełnym gazie
Informacje o Tobie: