Peugeot Vivacity problem z odpalaniem
- This topic has 24 odpowiedzi, 4 głosy, and was last updated 10 years, 10 months temu by
rkos.
-
AutorWpisy
-
10 lipca 2012 dnia 14:24 #68521
Mam taki problem że jak skuter po nocy rano zostaje odpalony to zanim to zrobię muszę się nakopac sporo zanim załapie, z rozrusznika tylko kręci. Jak już odpalę to potem bez problemu na odpala za pierwszym razem i z kopki i z roszrusznika.
Jak myślicie świeca czy ssanie?
10 lipca 2012 dnia 15:29 #68528Paliwo ci z gaznika wyparowuje lub kranik za mało paliwa podaje lub filtr paliwa jest zatkany obstawiam na filtr paliwa
10 lipca 2012 dnia 18:04 #68546sprawdziłem świece i tata od razu powiedział że na oko widzi że jest już wysłużona . Jutro kupię nową, bo jakas droga nie jest i napiszę
10 lipca 2012 dnia 19:01 #68559Obstawiam na niesprawny moduł ssania. Wymontuj je i zmierz na zimnym silniku ile wysunięta jest igła a później podłącz kable z ssania ( biegunowość bez różnicy ) do akumulatora i po ok. 5 minutach ponownie zmierz czy igła się wysunęła i o ile.
10 lipca 2012 dnia 19:32 #68572Gdzie znajduje się ten moduł ssania?
Jestem zielony w tym. Jutro wymienię świecę bo wygląda na zajechaną. Ona też może stwarzac takie problemy, prawda?10 lipca 2012 dnia 20:15 #68588Tak świeca też może być winna. Moduł ssania to z reguły czarny kapturek montowany na boku gaźnika zazwyczaj przykręcony na dwie śrubki.
10 lipca 2012 dnia 22:01 #68618Okej dzięki za pomoc jutro od razu z rana lecę po świecę
11 lipca 2012 dnia 17:31 #68768Świecę starą wyczyściłem wczoraj no i dzisiaj rano odpalam, odpalił chwile pochodził, zgasł. Kopnąłem z 4 razy, odczekałem kopnąłem kolejny raz odpalił i pojeździłem po mieście. Wróciłem, kupiłem nową świecę. Po południu wymieniłem i odpaliłem (wcześniej stał jakieś 2h) za 1 razem.
Na początku po dodaniu gazu mulił, przejechałem trochę i się rozkręcił i normalnie już chodził. Pojechałem z kolegą pojeździć. Jeździliśmy od jakiejś 16 do 17.30 potem się zatrzymaliśmy na 30 minut przy sklepie. Podchodzę do skutera chce odpalic, nic. Musiałem się z 10 minut męczyc, kopac czekac zeby go nie zalac i znowu kopac, wreszcie odpalił i pojechałem. Wróciłem do domu ale musiałem jeszcze pojechac na wioske 3km od miasta, więc zszedłem odpaliłem pojechałem.
Czułem jak skuter mi muli, na full manetce miałem wrażenie że jadę jakieś 25-30 na H. Dopiero po zatrzymaniu sie na chwilke i ruszeniu skuter znowu miał kopa i ruszał ładnie ale potem tracił moc i znowu jechał wolno…11 lipca 2012 dnia 18:01 #68771masz zasyfiony gaznik i możliwe że filtr powietrza do wymiany a gaznik wyczysc i wyreguluj
11 lipca 2012 dnia 18:14 #68774Gdzieś na forum wyczytałem coś takiego : Witam. Miałem takie problemy jak opisujecie, że nie chciał palić, nie chciał wchodzić na obroty, gdy wchodził na wolne obroty to gasł. Rozwiązałem problem w ten sposób, że wymieniłem ssanie przy gaźniku i po dobrej regulacji gaźnika skuter chodzi nieporównywalnie niż wcześniej. Miałem jeszcze taki problem że gdy zatrzymał się pod górką nie mógł wejśc na obroty to też wyliminowało. I chcą sprawdzić czy będzie palił zostawiłem go na mrozie. Podchodzę po całej nocy rano wkładam kluczyki i zapalił od kopa. Więc gdyby ktoś miał problem to wymieńcie ssanie albo cały gaźnik z ssaniem i oddajcie gaźnik do regulacji.
Co do gaźnika był czyszczony niedawno
11 lipca 2012 dnia 18:18 #68777Tak jak Ci pisałem wyżej – według mnie padło ssanie a i regulacja gaźnika się przyda.
11 lipca 2012 dnia 18:23 #68779Dobra trzeba to wymienić tylko pytanie teraz jak się za to zabrac 🙂
A co by bylo gdybym wymienil i nadal te same problemy?11 lipca 2012 dnia 18:57 #68789Jak się do tego zabrać ? Poprostu odkręcić stare przykręcić nowe ot cała robota. Najpierw wymień moduł ssania i jeśli problem będzie nadal występował to się pomyśli ale na 99% to jest właśnie winowajca Twoich problemów. Najpierw wymontuj i sprawdź czy stare działa.
11 lipca 2012 dnia 19:02 #6879111 lipca 2012 dnia 19:08 #68794Nie wiem czy dokładnie ten ze zdjęcia ale tak właśnie wygląda moduł ssania i jest przykręcony z boku gaźnika. Wymontuj swój i jeśli zamawiasz przez internet to porównaj ze zdjęciem a jeśli w jakimś sklepie to weź moduł ze sobą i go pokaż sprzedającemu.
11 lipca 2012 dnia 19:13 #68796Mam u siebie w mieście takich co sprzedają te chinolki to popytam, a jutro biorę się za wykręcanie tego ssania, odezwe się i dzięki za pomoc mam nadzieje ze twoje porady sie sprawdza bo te odpalanie itd jest denerwujace
12 lipca 2012 dnia 13:23 #68939znalzałem taki filmik, na jego podstawie sprawdzic moje ssanie?
12 lipca 2012 dnia 15:57 #68955sprawdziliśmy i no raczej działa bo w ciągu 5 minut wysunęło się na około 4mm i się nagrzało. Po złożeniu z rozrusznika ładnie kręci ale nie pali, na kopke to będę musial sie znowu kilka minut/kilkanascie meczyc i odpali i znowu bedzie ok a z rana jutro to samo.
Do tego jak pisalem wczoraj mulił pod koniec
12 lipca 2012 dnia 18:46 #68973Pomęczyłem się troszkę, odpaliłem pojechałem się przejechac na starcie ładnie potem jak skręciłem i dodałem gazu mulił, jechał jechał i w końcu wkręcił się na obroty i potem znowu ładnie i znowu mulił.
Może jakoś paliwa nie dostaje czy coś?
Gdzie jest ten filtr paliwa może on jest winowajcą?
I jeszcze pytanie czy te objawy moga skuttkowac jakas powazna awarią czy podstawowe czyli filtry gazniki itd?
12 lipca 2012 dnia 19:16 #68974sprawdz jak swieca wygląda na moje oko to go zalewa za duzo paliwa dostaje
12 lipca 2012 dnia 19:16 #68975gaznik był regulowany
12 lipca 2012 dnia 19:38 #68978czytaj cały temat , świece kupiłem nową !
Gaźnik nie regulowałem ale po co jak ładnie wchodził na obroty12 lipca 2012 dnia 20:31 #68982Spod baku wymontowaliśmy tą pompke/ kranik paliwa.
Ten filtr to jest tak jakby ta siatka pionowa wystająca z tego, a zresztą zamieszczę zdjęcie tego całego wynalazku..
Sam już nie wiem za co sie zabrac ;D
13 lipca 2012 dnia 08:11 #69037Kupiłem ten do paliwa nowy, po południu wymienię i zobaczymy co będzie
13 lipca 2012 dnia 14:06 #69100Po kupieniu takiego nowego, zamontowaniu skuter po jakiś ponad 15h stania w garażu odpalił za pierwszym razem!
Odpalał ładnie itd.Przejechałem się i ładnie wchodził na obroty ale jak wyjechałem w miasto to było ok do póki nie zatrzymałem się żeby skręcic, wtedy gdy skręcałem i dodawałem gazu skuter zamulał i dopiero po kilku/nastu metrach „wskoczył” na wyższe obroty i ładnie leciał, silnik pracował ładnie jak wcześniej nic na dużych obrotach nie zamulało.
Teraz wyregulujemy gaźnik wzorując sie na tym poradniku allegro.pl/listing.php/search?string=pompa+paliwa+skuter&category=0&sg=0
A jeszcze pytanie czemu jak ściągnąłem obudowe filtra powietrza to skuter nie ruszał? Wchodził na obroty ale nie jechał, nawet po założeniu ale bez śrubek tak było. Dopiero po włożeniu i zakręceniu śrubek normalnie ruszał wchodził na obroty itd.
Myslicie ze za duzo powietrza dostaje?Proszę o jakies porady
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.