Pęknięty tłok - Morini.

witam mam problem ze skuterem italjet formula 50 ac 2t , dzis jechalem sobie i nagle poczulem ze zaczelo cos stukac ale pojechalem dalej , gdy sie zatrzymalem to skuter chwile popracowal , cos glosno stuknelo i wiecej nie odpalil , gdy rozebralem cylinder okazalo sie ze tlok jest pęknięty , cale powgniatany , a po karterze walały sie odłamki pierścieni , jaka mogla byc tego przyczyna ? i co moge teraz zrobic przed wymianą cylundra z tlokiem ? prosze o pomoc

poważnie chrupneło. cylinder z tłokiem musisz wymienić na 100% ale zbadaj wał, luzy poprzeczne..itd bo może przyczyna jest w wale. Albo w układzie samarującym - gaźnik, dozownik (pompa oleju).
Są na tych resztkach ślady zacierania sie czy to zmielone bebechy ale bez zacierania sie?

a jak sprawdzic czy na przyklad dozownik miesza olej i podaje ? na tłoku są wgniecenia , nie wiem czy to nie od połamanych pierscieni , a jakie są dokladnie te slady zacierania ? bo tlok normalnie luzno chodzi juz jak wyjąłem resztki pierscieni

ślady przycierki

a to nie ma czegos takiego :D

no to masz problem bo zanim coś zmienisz musisz zidentyfikować przyczyne tej mielonki. zatarcie byłoby proste i wyjaśniało wszystkoe

wyjmij silnik,wypłukać załóż nową górę i gitara.

myslalem zeby moze wyjac resztki tych rozwaloinych pierscieni i po prostu kupoic nowy tlok z cylindrem tylko juz jakies 80cc i jezdzic dalej ? co mylsicie ?

mozna tak zrobic ?

Jeśli cylinder nie ma uszkodzeń to kup sam tłok. To będzie lepszy pomysł niż kupowanie jjakiegoś taniego zestawu.

Silnik musisz przepłukać ropą z resztek mielonki.

Czy dochodzi olej poznasz pozapachu spalin. Jego zapach jest charakterystyczny - inny niż zapach spalin z czystej benzyny.