Pegeot Satelis 125 Kompresor

Dzień dobry,
mam problem ze skuterem. Rok 2008, kompresor, 125 cc.
Przy dodaniu na maksa gazu skuter nie reaguje, wkręca się na obroty, ale nie jedzie. Co jakiś czas załapuje, ale tylko jeśli gaz nie jest dokręcony do końca.
Oddałem go do mechanika, ale jeszcze gorzej go popsuł.
Problemem, z powodu którego go oddałem, było grzanie się skutera. Nie było chłodzenia. Nagrzany osiągał prędkość ok 45 km/h.
Co doradzacie?

filmiki:
https://vimeo.com/user98550983/review/336378556/e028b6faad
https://vimeo.com/user98550983/review/336379351/445665617b

no to w końcu chodzi o to że sie grzeje? ten mechanik coś zrobił? czy o to że nie jedzie?
to mechanik od motocykli?

Machanik od motocykli.
Pierwotnie oddałem go do naprawy, bo się grzał. Jak go odebrałem, to oprócz problemu z grzaniem jest problem z nie wkręcaniem się na obroty i ich “falowaniem”, kiedy trzymam gaz dokręcony na maksa. Przy czym tylne koło też się nie kręci. Na załączonych filmach skuter nie stoi na podnóżce. On stoi z kołem na podłożu.
Mechanik deklaruje, że zrobił:

  • wymienił olej,
  • naprowił czujnik oleju,
  • wymienił filtr paliwa,
  • wymienił czujnik doładowania,
  • wymienił świece,
  • wymienił przewody od sondy lambda,
  • wymienił obejmy,
  • wyczyścił przepustnicę,
  • sprawdził pompę paliwa.

tylko że filmy sie nie otwierają.
z takich rad na szybko to zmień mechanika.

a co on twierdził jak go odbierałes w takim stanie? i dlaczego go w takim stanie odebrałeś?

Przepraszam za długi brak odpowiedzi.
mechanik do wymiany w pierwszej kolejności, ale dwóch innych też nie wie, co się dzieje ze skuterem. Odebrałem, bo sierota nie wiedział, co dalej robić.
Wrzucam linki:
https://vimeo.com/336379351
https://vimeo.com/336378556

kwestia ruszania (lub nie ruszania) to wg mnie bedzie jasna natychmiast po zdjęciu pokrywy napędu i dodaniu gazu - wygląda jakby nie pracowało sprzęgło odśrodkowe tak jak powinno.

a co do tej dziwnej pracy to ja teraz nie pamietam tej ścieżki diagnostycznej peugeota ale do niego jest taki magiczny interfejs diagnostyczny i tam sie w nim robi mase magicznych czynności typu kalibracja przepustnicy…itd i on też mase błędów pokazuje. Może potrzeba kogoś to ZNA te konstrukcje i ma ma do nich odpowiednie narzędzia.

Dziękuję za odpowiedź. A czy może znasz takiego kogoś w okolicach Warszawy, Ostrołęki, Łożmży?

nie. ale pewnie jest lista jakich serwisów na stronie puga lub dystrybutora

Cześć,
odezwałem się do serwisu. Napisali mi coś takiego:
“z opisu usterki wynika, że ma pan problem prawdopodobnie z niesprawną pompą wody lub uszczelką głowicy. Obie czynności wymagają rozbiórki silnika i gruntowej naprawy. Możemy oczywiście zająć się naprawą ale należy się liczyć ze znacznym kosztem prawdopodobnie przekraczającym wartość pojazdu oraz dość odległym terminem realizacji naprawy, okolice września.”
Co o tym myślisz?

mysle że trzeba zmierzyć kompresje i zobaczyc naped

Ok, wielkie dzięki!