Paliwo 98.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #136710
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    witam!
    co się stanie gdy zaleje skuter 2t paliwem 98?

    #136716
    imburek
    Użytkownik
    • 11
    • 88Postów:

    wlej,.. to zobaczysz

    #136719
    Filippo73
    Użytkownik
    • 2
    • 477Postów:

    Raz wlałem i nie zobaczyłem żadnej różnicy. W moim starym 4t mam wrażenie, że była. Był jakby nieco bardziej dynamiczny, ale to może autosugestia.

    #136722
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    aha, to nie warto tego lać

    #141884
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • 546Postów:

    W 2t Nie warto lać ponieważ tak tak będzie mieszane z paliwem to znikną te oktnay i tam samo pojedzie jak na 95

    #141901
    Padalec
    Uczestnik
    • 1
    • 887Postów:

    martin1996a napisał:

    W 2t Nie warto lać ponieważ tak tak będzie mieszane z paliwem to znikną te oktnay i tam samo pojedzie jak na 95

    Chopie – a co ma olej do liczby oktanowej paliwa ???
    Oktany nie „znikają” po zmieszaniu z olejem !!! To chyba jakaś nowość w dziedzinie chemicznej.(spało się na lekcji)
    Fakt faktem różnica między 95pb a 98pb jest prawie żadna.

    #141906
    Bartol
    Użytkownik
    • 16
    • 161Postów:

    Nie gadaj Padalcu (sorry:P), jak jechalem do Polski w jedna strone do Skody Octavia 2012 bylo wlane najtansze 95, w papierach pisze zeby lac 98. Ten pelny bak 95 starczyl na jakies 400km(bak 55l) a jak zatankowalem 98 starczylo az do Polski(bylem kolo Poznania)i jeszcze sie na nim tam jezdzilo wiec nie gadaj ze nie bylo roznicy. I ja mowie prawde, tylko patrzylem jak wskazowka idzie na dno, to jest moje zdanie. Aha do Polski mam 920km.

    #141907
    Padalec
    Uczestnik
    • 1
    • 887Postów:

    „Bartol” – pewnie było jak piszesz (w temacie samochodów i pb 95-98 nie mam zbytniego rozeznania), Mnie zaciekawił bardziej temat „znikających oktanów” a z własnego doświadczenia wiem że lejąc „98” do swojego SYM-ka nie odczułem zbytniej różnicy. (wydaje mi się że silnik równiej pracował-ale to mogła być autosugestia)

    #141908
    Bartol
    Użytkownik
    • 16
    • 161Postów:

    No tak, rozumiem Cie ale jak widac 98 mozna wiecej km pokonac niz na 95. 50ccm to troche za maly silnik by cos poczuc. Pozdrawiam

    #142017
    peciula
    Użytkownik
    • 8
    • 143Postów:

    Mi się coś o uszy obiło że 98 lepiej miesza się z olejem

    #142018
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    no to jak? wlać 98? nie rozwale czegoś?

    #142020
    lisu7
    Użytkownik
    • 55
    • 835Postów:

    U mnie przynajmniej w instrukcji pisze żeby pod żadnym pozorem nie lać 98.

    #142042
    imburek
    Użytkownik
    • 11
    • 88Postów:

    U mnie pisze 95 bez olowiowa aby nalac do baku

    #142043
    michal98
    Użytkownik
    • 64
    • 501Postów:

    Ja co 3 baki leje 98 a mój kolega do simsona leje ciągle 98.

    #142047
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Najpierw rozważmy stosowanie 98 oktanowej benzyny w silniku 2T. Przy zwykłej jeździe na 3/4 manetki silnik osiąga około 6500 rpm. Daje to około 108 spaleń mieszanki na sekundę przez co ważnym jest żeby całość spalała się szybko i gwałtownie by świeża dawka wypełniła cylinder. Benzyna o wyższej liczbie oktanowej spala się wolniej przez co oddaje mniej mocy na tłok. Łagodniejsze oddawanie mocy wiąże się z dłuższym naciskiem spalin na tłok co w tym przypadku jest gorsze dla silnika ponieważ okno wydechowe otwiera się w okolicach połowy suwu tłoka w cylindrze.

    Teraz weźmy pod lupę silnik 4T. Przy 6500 rpm następują około 54 spalania mieszanki na sekundę. Usuwanie spalin i napełnianie cylindra mieszanką odbywa się przez posuw tłoka w cylindrze. Spaliny naciskają na tłok aż do samego końca suwu. Benzyna o wyższej liczbie oktanowej powoduje płynniejsze oddawanie mocy na tłok przez co wydłuża jego żywotność i poprawia moment obrotowy.

    W silniku 4T dochodzi do tego jeszcze podwyższenie stopnia sprężania dzięki efektowi doładowania dynamicznego w określonej partii obrotów. Wtedy mieszanka o większej liczbie oktanów okazuje się być lepsza. E98 może jednak nie przynieść żadnych korzyści jeśli mamy zbyt późny lub zbyt wczesny zapłon.

    Oczywiście powyższe rozważania nie mają zastosowania w wielocylindrowych, nowoczesnych silnikach 4T stosowanych w samochodach gdzie kluczową wartością okazuje się stopień kompresji.

    #142055
    Pathros
    Użytkownik
    • 1
    • 3Postów:

    Posiadam Zipp Quantum GT5 i leję 95, nic mi się nie dzieje, nie ma żadnej różnicy oraz nie widzę porównań. Pozdrawiam…

    #142075
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    Pathros napisał:

    Posiadam Zipp Quantum GT5 i leję 95, nic mi się nie dzieje, nie ma żadnej różnicy oraz nie widzę porównań. Pozdrawiam…

    no ale tu chodzi o 98

    #142114
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    98 nie dodaje mocy – bo coś mi się zdaje, że o to autorowi tematu chodzi. Jeśli instrukcja nie zaleca to nie stosujcie 98, bo to ma tyle sensu co dymanie ciężarnej kobiety w gumce. Jesli silnik nie ma automatycznie regulowanego kąta zapłonu i sondy lambda to watpię żeby efekty były na plus. U mnie na 98 spalanie wzrosło o półtora litra.

    #142117
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    http://tablica.pl/oferta/sym-jet-sport-x-euro-50sr-nie-yamaha-honda-kawasaki-derbi-CID5-ID2S44p.html#2a02c24a51

    zainteresował mnie ten cytat

    ”Zawsze o niego dbałem ,stosowałem paliwo 98 oraz używałem tylko oleju markowego firmy IPONE”

    #142393
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Jesli ktoś chce i ma chwilę to zachecam do lektury:

    http://www.skuterowo.com/jak-to-jest-z-tymi-benzynami/

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button